מצד אחד, אוכלוסיות רבות בישראל זקוקות למענה של פיזיותרפיסטים בתחומי האורתופדיה, נוירולוגיה, שיקום נשימתי ולב, ייעוץ ארגונומי וכדומה. כך שעל פניו יש פוטנציאל לא רע לתחום. מצד שני, חלק גדול מהמטפלים עושים את מלאכתם במסגרת בתי אבות, בתי חולים, מכוני ריפוי בעיסוק וכדומה, ומשתכרים בסביבות שכר הממוצע במשק. ומכיוון שהשירותים ניתנים לעיתים קרובות במוסדות מוכרים, כמו קופות החולים, הרי שיציאה לדרך עצמאית ולהגדלה משמעותית של המשכורת איננה עניין של מה בכך. ייעוץ עסקי לפיזיותרפיסט עוזר לבצע את הצעד החשוב הזה באופן נכון ומושכל.
אם את או אתה קוראים את השורות האלה, סביר להניח שסיימתם לפחות את ארבע השנים של התואר הראשון באוניברסיטה או באחת המכללות הבודדות בהן מלמדים את התחום בישראל. מן הסתם למדתם רבות על פיזיולוגיה ופתולוגיות והתנסיתם בעבודה במערכות בריאות למיניהן, אבל כמה שיעורים הוקדשו לבניית וניהול קליניקה מצליחה? אכן, כאשר פותחים עסק עצמאי בתחום הטיפולי צריך להכניס פרספקטיבה חדשה, ההולכת מעבר לסיוע לאנשים והשליחות הכרוכה בעבודה, ומשלבת גם את התמורה שמגיעה לכם על ההשקעה, הכישרון, הידע והעזרה שאתם מעניקים לאנשים.
יש פיזיותרפיסטים המבינים זאת מהר יחסית ומנהלים קליניקות משגשגות. אולם רוב המטפלים שנותנים מעצמם ומזמנם למען הזולת מתקשים ונתקעים עם ההגעה לשלב בו צריך לתמחר שעות עבודה, להעלות מחירים, לגבות תשלומים וליצור שם או "מותג" משלהם. אכן, את הערך שאתם מביאים לאחר שנים של לימודים וניסיון ניתן וצריך לתרגם לכדי מונחים כלכליים, לא כי אתם חמדנים אלא מפני שאתם אנשים המעוניינים להתפרנס בכבוד.
חשיבות העניין עוד עולה כאשר זוכרים שחלק נכבד מהמטפלים משלבים לפחות חצי משרה במסגרות ציבוריות ביחד עם העבודה הפרטית, כאשר המשכורות אינן גבוהות בלשון המעטה. אז כדי לעשות את המהלך של הקמת קליניקה, ו/או פיתוח קליניקה קיימת לאופקים חדשים, חשוב מאוד לפנות אל יועץ עסקי שיעביר אתכם את המכשולים ויעזור לכם להגיע לרמת חיים טובה עם ביטחון כלכלי.
עסק לכל דבר
אם תסתכלו על ההחלטות שצריכים לקבל פיזיותרפיסטים שפתחו קליניקה פרטית, תראו שהם צריכים לקבל החלטות רבות מהפן העסקי. בין היתר, עליהם להחליט על תמחור השעות והטיפולים שלהם לפי הסכומים שהם מעוניינים להרוויח וצרכיהם האישיים והמשפחתיים, תוך התייחסות לביקוש עבור סוג הטיפול המוצע, האוכלוסייה שאליה פונים ויכולותיה (קשישים, ספורטאים, ילדים ונוער), התמחור המקובל בתחום כולל זה של קופות החולים, וכן הניסיון שכבר נצבר, המוניטין שנרכש, הבידול ממטפלים אחרים וממסגרות אחרות, כמות השעות הפנויות ועוד.
אכן, תמחור נכון של השעות הוא מרכיב בסיסי ומהותי. אין ספק שהעבודה שלכם היא שליחות אולם אם ישנה תחושת תסכול ברקע וקושי לגמור את החודש או ליהנות מרמת חיים טובה, הדבר גם עלול להתבטא בטיב הטיפול שאתם מעניקים. מאידך, מי שקופץ לתמחור שעות יותר מדי גבוה עלול להרחיק מעצמו מטופלים. לפיכך יש לבצע נכון ובאופן מקצועי את התמחור תוך התייחסות לכל הפרמטרים הרלוונטיים, לרבות הוצאות על קורסים והשתלמויות, על החזקת הקליניקה וכדומה.
מלבד זאת קיימות החלטות רבות נוספות שצריך לקבל, שיתוף פעולה עם פיזיותרפיסטים אחרים להגדלת כמות המטופלים, צירוף מטפל נוסף לקליניקה בתחום משלים של הפיזיותרפיה או בתחומים אחרים כגון עיסויים למיניהם, האם לפנות אל פיזיותרפיסט בעל מוניטין רב ולהציע שיעביר לכם מטופלים בתמורה לאחוז מסוים מהתמורה, האם לקחת קורסים והשתלמויות שיקדמו אתכם מבחינה מקצועית ועד כמה הם ישתלמו כלכלית, האם אפשר וכדאי לפנות לקהלים חדשים וכן הלאה. יש עוד החלטות רבות שצריך לקבל וכאן מסייע מאוד היועץ העסקי.
מה כולל ייעוץ עסקי לפיזיותרפיסט
ייעוץ עסקי לפיזיותרפיסט אינו חייב להיות ממושך מאוד. מתחילים עם פגישה בה עוברים על כלל היבטים הקליניקה כגון תחומי ההתמחות שלכם ושל אחרים אם עובדים באותו המקום, סוגיית הרווחיות והתמחור, הנושא השיווקי, מיקום הקליניקה, הקהלים וכדומה. כבר לאחר הבחינה הזו יוכל היועץ העסקי לתת פרספקטיבה חדשה, אובייקטיבית ומקצועית ממי שאינו חושש לחשוב כלכלית ועסקית.
השלב הבא – תוכנית עסקית לפיזיותרפיסט
לאור הבדיקות וההיכרות נבנית תוכנית עסקית לפיזיותרפיסט, כלומר העברה של התובנות וההמלצות אל המעשה והמציאות. התוכנית העסקית מגדירה באופן ברור מטרות ויעדים, וכן צעדים ריאליים וישימים שיביאו להגשמתם. למשל, היא עשויה לכוון ליצירת שיתופי פעולה עם אחרים, לשינוי התמחור, לניצול חכם של ערוצי פרסום ושיווק, להרחבה של אוכלוסיית המטופלים ופנייה לקהלים חדשים, וכן הלאה.
התוכנית העסקית מפרטת את הצעדים הנדרשים באופן ברור ועימה המטפל יודע היכן הוא נמצא עכשיו, לאן הוא מכוון וכיצד יגיע אל היעד בתקופה של שנה-שנתיים הקרובות. מדובר בתוכנית עבודה סדורה ומקצועית המאפשרת להגיע בהדרגה ובביטחון אל המטרות הרצויות, במקום להיתקע עם התלבטויות והיסוסים שאינם נגמרים.
עובדים גם על הפן השיווקי
פיזיותרפיסטים רבים נתקעים בתחום השיווקי ולכן סביר להניח שבמהלך ייעוץ עסקי יקבל נושא זה תשומת לב. היועץ העסקי יבדוק את הצעדים השיווקיים של הקליניקה עד היום והאם הם באמת מוכיחים את עצמם ומשתלמים. לאחר מכן יובאו המלצות הנכתבות כצעדים אופרטיביים בתוכנית העסקית אודות שימוש בערוצים היותר מועילים ומתאימים.
לדוגמא, ייתכן שהדבר המתאים ביותר יהיה להתמקד באתר אינטרנט מקצועי שיבנה אתכם כאוטוריטה ברשת ביחד עם קמפיינים של קידום אורגני וממומן בגוגל, או ייתכן שהדגש יהיה על שימוש מושכל בדף הפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות, על שיתופי פעולה ונטוורקינג, על שינויים במיתוג האישי או של הקליניקה, וכן הלאה. היועץ העסקי יסייע לכם להתגבר על חסמים ומכשולים בתחום, וביכולתו גם להפנות אל אנשי מקצוע מעולם השיווק שיש להם ניסיון רב ויודעים להביא תוצאות.
לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.