ייעוץ עסקי לקוסמטיקאית
בתור קוסמטיקאית את בוודאי מודעת לתחרות הגדולה שקיימת בענף. מצד אחד, עם העלייה ברמת החיים והמודעות ליופי ואסטטיקה, יש יותר לקוחות (בעיקר נשים אבל גם גברים) שפונים לטיפולי יופי – ואלו הן בשורות טובות עבורך. מצד שני, בכל עת נפתחים מכונים חדשים, נכנסים תכשירים משודרגים וטכניקות מתקדמות עם תוצאות עדיפות, ולכל אלו מצטרפים כמובן חומרי המילוי שרופאים רבים גילוי את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בהם. במילים אחרות: תחרות!
אכן, מדובר בתחום דינאמי המצריך אותך, ממש כמו לקוחותייך, להתחדש, להתרענן ולהשתפר אם את רוצה לעמוד בקצב. הבעיה היא שבקורסים וההכשרות לקוסמטיקאיות עוסקים רק בשולי הדברים בניהול מכון יופי באופן עצמאי, ויתרה מכך – גם אם את קוסמטיקאית מעולה – לא בטוח שיש לך הבנה פיננסית מצוינת וכישורי ניהול טובים. ואם לא די בכך, את מרבית זמנך עלייך להקדיש למקצועך, שהוא הענקת טיפולי היופי, וקשה למצוא את הזמן הדרוש לעיסוק בפן הניהולי והפיננסי.
סיבות אלו ונוספות עומדות מאחורי הקושי לנצל את הפוטנציאל הכלכלי של הקליניקה, עם המאבק שאינו נגמר על ליבן של הלקוחות. בד בבד, תמיד תלויות שאלות והתלבטויות, למשל אם כדאי לשלב טכניקות להסרת שיער בצמיתות ומה המשמעות הכלכלית? האם כדאי לשלב גם איפור במכון והאם זה ישתלם? האם כדאי לעבור בעצמך קורס במניקור ופדיקור או שאחת מעובדות המכון תעבור אותו? האם כדאי להשקיע בתכשירים וטיפולי קוסמטיקה מתקדמים (פילינג, טיפולי חמצן, מולטי ויטמין)? ואולי כדאי להיכנס בשותפות עם רופא שיבצע הזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית?
כמובן, יש עוד שאלות רבות שעימן את מתמודדת, למשל על התמחור של טיפולים ותכשירים שונים, על המיתוג של המכון, דרכי הפרסום והשיווק שלו, העסקת עובדות או צמצום כוח האדם, הקטנת הוצאות ועוד. בכל השאלות האלו ועוד רבות נוספות מסייע ייעוץ עסקי לקוסמטיקאיות.
לקבל פרספקטיבה נכונה
את בוודאי מכירה את המצב בו מגיעה אלייך לקוחה עם נתונים אסטטיים מצוינים, אך היא איננה מודעת אליהם ובוודאי אינה יודעת כיצד להדגיש ולמנף אותם. באותו האופן אנו מסתכלים על הנכסים של העסק שלך – ציוד, תכשירים, ניסיון, מוניטין, מיקום, טיפולים וכיוצא בזאת- וכיצד ניתן למנף את כל אלו כדאי להביא אותך להצלחה ושגשוג.
בדרך כלל, מכיוון שאת עסוקה מאוד ואינך שולטת לחלוטין בתחום הניהול הפיננסי, קשה לך לראות את התמונה המלאה, ולכן אנו נותנים את הפרספקטיבה הרחבה על מה שמתרחש בקליניקה. בין היתר אנו מתייחסים לתמחור הטיפולים, המחזור הקיים ואפשרויות להגדלתו, מידת הרווחיות של שירותייך השונים, התקשרויות עם חברות וספקים, וכן הלאה. היועץ שלנו לומד את המכון לעומק על היבטיו השונים ומביא המלצות ותובנות לשיפור במגוון תחומים, החל בכדאיות ההתקשרות עם רופא מוסמך להזרקות, דרך מציאת אפיקי שיווק יותר יעילים ומתאימים למכון, ועד לשיפור יכולות הניהול שלך.
את כל זאת אנו עושים באופן הדרגתי ובשיתוף פעולה מלא איתך, עם ביצוע השינויים הנדרשים על מנת שהמכון יצליח וישגשג.
חשיבותו של אמון
כאשר מגיעה אלייך לקוחה בפעם הראשונה, עדיין אין אמון מוחלט, והוא נרכש באופן הדרגתי כשהיא רואה שאת מקצועית ומביאה לתוצאות טובות. כך גם בתהליך ייעוץ עסקי לקוסמטיקאית איננו מתחילים ומסיימים בפגישה אחת אלא יוצרים בסיס לתהליך משותף. הרי בסופו של דבר לכולנו יש מטרה משותפת וברורה, שהיא להגדיל את הרווחיות של הקליניקה. ואולם, כל העניין הוא לגלות ולהצביע על הנקודות הטעונות שיפור, ולבצע את מה שצריך כדי לתקן את הבעיות. מאחר ששינויים אינם קלים לביצוע, במיוחד אם ההמלצות מגיעות ממקור חיצוני, אנו עובדים איתך באופן הדרגתי שבו את יכולה להתרשם מהמקצוענות שלנו ונבנה האמון.
הלכה למעשה, כיצד עובד ייעוץ עסקי לקוסמטיקאית?
ייעוץ עסקי לקוסמטיקאית מורכב כאמור ממספר שלבים, המובילים אותך צעד אחד צעד לעבר המטרה, בצורה מושכלת, נכונה ובדוקה. בתחילה מגיע היועץ שלנו אלייך ופותח את השלב הראשוני של בדיקה מעמיקה. מדוב בבדיקה המקיפה קשת רחבה של תחומים ניהוליים ופיננסיים. כך לדוגמא, אנו בוחנים היטב את הפן הכלכלי של המכון, למשל את הדוחות של רואה החשבון, את מצב תזרים המזומנים, הלוואות והתחייבויות, עבודה מול ספקי התכשירים, האם ישנם שוליים סבירים של רווח גולמי, תפעולי ונקי, האם התמחור נכון, האם כל סוגי הטיפולים שאת מציעה באמת רווחיים, וכיוצא בזאת. ייתכן מאוד שגם נוציא לך כמה דוחות כלכליים שאותם תוכלי להבין בקלות, אשר יבהירו את המצב הפיננסי לאשורו, ויעזרו לך להמשיך ולהתנהל בצורה שכולה ונכונה לטווח הארוך.
בתוך כך, היועץ העסקי בוחן עוד קשת רחבה של היבטים בהתנהלות הקליניקה. לדוגמא, האם יש ניצול נכון של אפיקי השיווק והפרסום? האם הם מתאימים למיתוג העסק וקהל היעד שלו? האם ישנה בעיית התנהלות של כוח האדם? האם ניצול הזמן שלך הוא אופטימאלי? האם את והעובדות יודעות למכור את המוצרים והטיפולים הכי רווחיים?
ומה אחרי שבדקנו?
אחרי שסיימנו את הבדיקה המעמיקה אנו נמצאים למעשה עם נתונים ותובנות אודות נקודות הכוח והתורפה של העסק. המטרה שלנו היא כמובן להצביע על הבעיות ולתקן אותן, וכאן נכנסת לתמונה התוכנית העסקית. אכן, כפי שקיימים טיפולים קוסמטיים מתקנים של פגמים אלו ואחרים, כך גם התוכנית העסקית מגדירה בצורה ברורה ומדויקת מה ייעשה על מנת להביא את המכון למקסימום הצלחה ושגשוג. לדוגמא, התוכנית עשויה להתייחס לתמחור מחודש של טיפולים שלא תומחרו בצורה נכונה ומקצועית, להגדיר שינויים בתחומי ובהיקף הפעילות של המכון, לצמצם טיפולים שאינם מספיק רווחיים, ולכוון לרכישת ציוד ייעודי ואל מקורות המימון של התרחבות זו. התוכנית הזאת תלווה אותך למשך תקופה ותהווה מעין "מפה" שתעזור לך לדעת בדיוק איפה את נמצאת ולהיכן את הולכת. אנו כמובן נהיה לצידך ונעזור ביישום הצעדים הנדרשים.
לבנות הצלחה שיווקית
את מכון היופי שלך אפשר לשווק במגוון ערוצים, למשל בהמלצות שעוברות מפה לאוזן. השאלה היא איך את גורמת להמלצות האלו לעבור ולהיות חיוביות, וכאן אנו נכנסים לתמונה עם מגוון כלי שיווק ומכירה אפקטיביים שיעזרו לך "למכור" את עצמך בצורה נכונה. יש הרבה פעולות קטנות שמעלות את שביעות הרצון של הלקוחה וגורמת לה להמליץ עלייך לחברותיה, ואנו נעזור לך להכיר אותן. כמובן שחשוב מאוד גם להשתמש בכלי השיווק הדיגיטליים, שמצד אחד יכולים להביא להגדלה משמעותית של פניות ומצד שני אינם כרוכים בעלויות גבוהות במיוחד. מדובר למשל בבנייה של אתר אינטרנט, דף עסקי וקידום ממומן בפייסבוק, קידום ממומן בגוגל, תמונות באינסטגרם, ועוד. היועץ מביא ניסיון רב בתחום זה וימליץ על אפיקי השיווק הטובים ביותר למכון בהתאם לטיפולים, קהל היעד, האזור הגיאוגרפי וכיוצא בזאת, וכן על אנשי המקצוע שיעשו את המלאכה על הצד הטוב ביותר.
לשפר כישורי ניהול
כל דבר צריך ללמוד וכפי שאנו לא אמונים על טיפולי חמצן לעור הפנים, כך הקוסמטיקאיות שאנו מלווים לא תמיד מחזיקות בכישורי ניהול מעולים. ואולם, כל דבר אפשר ללמוד ואנו מעמידים לרשותך ארגז כלים עשיר לשיפור כישורי הניהול – החל בהנעת עובדות ומתן תמריצים, ועד לניהול הזמן שלך. אלו כלים בדוקים ויעילים שיכולים להביא לשיפור משמעותי בתפקוד המכון ובשביעות הרצון שלך, של העובדות ושל הלקוחות.
אם יש לך עוד שאלות על ייעוץ עסקי לקוסמטיקאית, על תהליך הליווי שלנו ויעדיו, נשמח לעמוד לרשותך עם תשובות ברורות ומפורטות. לשיחה איתנו ולקביעת פגישה ראשונה ללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.