שיווק מקצועי באינטרנט ומה הקשר לייעוץ עסקי?

כמעט כל בעל עסק בישראל מבין שהרשת הפכה לפלטפורמה חיונית עבור קידום המכירות והמוניטין. ואולם, במקרים רבים הפעילות הזו מוזנחת, וגם אם נעשו צעדים והושקעו כספים הם אינם מובילים לתוצאות המקוות. בשורות הבאות נבחן כיצד יועץ עסקי טוב ומיומן יכול להועיל לשיווק באינטרנט של העסק או החברה.

כמה מילים על ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי הוא תהליך שמבוצע על ידי אנשים בעלי ניסיון עשיר בניהול עסקים בשטח, ניסיון רב בייעוץ לעסקים וחברות מתחומים שונים במשק, וכן השכלה כלכלית מקיפה. מדובר בשירות שעוסק בהיבטים מגוונים של העסק במטרה לשפרם וייעלם, כאשר השורה התחתונה היא הגדלת הרווחיות של העסק ואף הגדלת המחזור שלו. אכן, במרבית המקרים השירות מוביל לתוצאות ניכרו בתחומים אלו. אמנם לא מדובר בפעולה אחת אך התהליך אינו ממושך, תוצאותיו נראות במהירות, וניתן לבחור בין מסלולי ליווי שונים בהתאם לצרכיכם.

לייעוץ עסקי פונים עסקים בשלבים שונים של חייהם, למשל כאשר העסק פועל ברווחיות נמוכה מהרצוי, כאשר העסק בהפסדים ובמשבר, כאשר רוצים לבצע מהלכים של התרחבות וצמיחה, ובעת צעדים משמעותיים כמו חילופי הנהלה או רכישת מתחרה. בנוסף, הייעוץ חשוב ומומלץ לכל עסק באשר הוא לפחות פעם אחת בשנתיים. היעד הסופי הוא כאמור הגדלה של הרווחים ושל המחזור, ולשם כך מבוצע תהליך סדור העובר על פני מגוון היבטים של פעילות העסק. בין היתר, היועצים בוחנים לעומק את מצבו הפיננסי של העסק, בונים דוחות כלכליים ברורים ומובנים, מתייחסים לנושאים של תזרים מזומנים, תמחור נכון ומקצועי, מערך הגבייה בעסק, הוצאות ייצור ותקורות, ועוד. בהתאם לכך מוגדרות באופן ברור הבעיות, או הנקודות הטעונות שיפור, ונבנית תוכנית עסקית המכוונת לתיקונן. בתוך כך, היועץ העסקי מתייחס להיבטים נוספים כמו כישורי הניהול והנעת העובדים, וכן הפן השיווקי של העסק אשר בו נעסוק בהרחבה בהמשך.

לפני כן, חשוב להדגיש כי שירותיו של היועץ אינם מסתיימים בבדיקת העסק ובבניית התוכנית העסקית, אלא הוא ממשיך ללוות את בעלי העסק ולתת להם כלים חשובים ליישום התוכנית העסקית ולהשגת היעדים המוגדרים בה לאורך זמן.

ייעוץ שיווקי כחלק מייעוץ עסקי

כפי שאמרנו, תהליך הייעוץ העסקי נוגע בהיבט השיווקי ומייחס לו חשיבות רבה. אל השלב הזה מגיעים לאחר שכבר בוצעה דיאגנוזה מקיפה של הפעילות העסקית ונבנתה תוכנית עסקית, אותה מחדדים גם באמצעות הפן השיווקי. הכוונה היא לערוצים הפתוחים בפני העסק להגברת החשיפה בפני קהלים רלוונטיים, באופן המתאים לתקציבו וליעדיו, כאשר המטרה היא כמובן להגדיל את הרווחיות ואת המחזור. ישנם ערוצים רבים שאליהם ניתן לפנות, כמו למשל נטוורקינג או שיתופי פעולה עסקיים, וכן גם שיווק מקצועי באינטרנט אשר בו נעסוק מייד. בכל מקרה, היועץ מביא עימו ידע נרחב בתחומים אלו, ולאור היכרותו המעמיקה עם העסק ועם התוכנית העסקית שלו, יכול להצביע על הערוצים שיהיו הכי מתאימים ואפקטיביים. כמו כן, היועץ מסביר כיצד יש להניע את התהליכים הללו, מסביר היטב את משמעויותיהם, ועוזר לבעלי העסק להוציאם אל הפועל ולהתגבר על מכשולים שונים שבדרך.

שיווק מקצועי באינטרנט – למה הוא כל כך חשוב?

אחד ההיבטים המרכזיים של הייעוץ השיווקי בתהליך ליווי עסקי, הינו שיווק מקצועי באינטרנט. כידוע, הרשת כבר הפכה מזמן למקור ראשון במעלה לקבלת מידע אודות עסקים, שירותים ומוצרים, אודות מבצעים, קופונים והנחות, אודות המלצות וביקורות, השוואת מחירים ויוצא בזאת. הרשת היא גם כלי מרכזי שמשמש עסקים וחברות לצרכי מיתוג, פרסום וקידום מכירות, וככל שהאמצעים הטכנולוגיים מתקדמים כן מתרבות האפשרויות. כך לדוגמא, כיום מרבית הגלישה באינטרנט מבוצעת באמצעות המובייל, מה שמאפשר להגיע במהירות רבה אל המוצר או השירות שמצוי ממש בקרבת מקום.

למעשה, כאשר מדברים על שיווק מקצועי באינטרנט מתייחסים לקשת רחבה של אפשרויות וכלים, כמו הקמת פייסבוק עסקי, מודעות ממומנות בפייסבוק, שימוש באינסטגרם ולינקדאין, קמפיין ממומן בגוגל, וכמובן גם קידום אורגני בגוגל. הערוצים השונים של הפרסום הדיגיטלי יכולים להעניק יתרונות משמעותיים, המשתנים בין פלטפורמה אחת לשנייה. באופן כללי, ניתן להצביע על מספר יתרונות בולטים:

  • תקציב – השיווק באינטרנט מאופיין בעלויות נמוכות בהרבה מכל פרסום אחר, למשל ברדיו או בעיתונות הכתובה. לכן גם עסקים מסדר גודל קטן ובינוני יכולים ליהנות מכלים אפקטיביים ולזכות בחשיפה שאינה נופלת משל השחקנים הגדולים. בנוסף, במקרים רבים הכלים של השיווק הדיגיטלי מאפשרים לקבוע מראש מסגרת תקציב ידועה וברורה, ללא חריגות והפתעות. כך לדוגמא, בקמפיינים ממומנים ישנה עלות מסוימת שמשלמים לפי פעולות הגולשים שרואים את המודעה, כמו הקלקה עליה והגעה לדף נחיתה/לאתר העסק, או השארת פרטים ברשימת התפוצה. לכן בעל העסק יכול להגדיר מראש מהו התקציב המוקדש בכל חודש, שבוע ואפילו יום לצורך הקמפיין, על ידי בחירה מראש בכמות הפעולות בתשלום.
  • אפקטיביות – מן האמור לעיל ניתן להבין ששיווק מקצועי באינטרנט מאופיין באפקטיביות גדולה יותר מאשר דרכי הפרסום המסורתיות. אם נחזור לדוגמא הקודמת, הרי שבניגוד למודעה שמתפרסמת ברדיו, בשילוט חוצות או בטלוויזיה, כאן לא משלמים על חשיפה כללית אלא על ביצוע פעולות. כלומר, על פעולות שמעידות כי מדובר ביותר מעובר אורח מקרי, אלא באדם שיש לו כבר עניין מסוים בעסק, מוצריו ושירותיו. בנוסף, ישנן אפשרויות רבות למיקוד השיווק האינטרנטי אל קהלי היעד הרלוונטיים, למשל מודעה שרואה רק מי שמחפש רואה חשבון, מודעות שמופיעות רק לעיני אימהות לילדים קטנים, רק למתגוררים באזור תל אביב, וכיוצא בזאת.
  • מיתוג ומוניטין – הרשת מעניקה כלים מצוינים להגדלת ושיפור המוניטין של העסק. כך לדוגמא, באמצעות הרשתות החברתיות, בלוגים ופורומים יכולים בעלי העסק (או החברה המקצועית שמטפלת בהם), לבנות את שמם כברי סמכא בתחום עיסוקם – בין אם מדובר בעורך דין לענייני משפחה או בחנות לאספקה טכנית. למשל, ניתן לענות על שאלות של גולשים שמופיעות בפורומים מקצועיים, לפרסם כתבות באתרי עיתונות מובילים, לפרסם חוות דעת והמלצות מקצועיות בפייסבוק, ועוד היד נטויה. בתוך כך, הרשתות החברתיות וכלים נוספים יכולים לייצר מעין יחסים אישיים בין העסק ללקוחותיו הקיימים והפוטנציאליים, למשל על ידי מענה מהיר לשאלות בפורום. אנשים שמקבלים מענה לשאלותיהם, וכן אנשים שרואים ברשת את המענה האישי – יודעים להעריך זאת ונותנים נקודות זכות משמעותיות לעסק.
  • לפעול ולהגיב בזמן אמת – עוד יתרון של שיווק מקצועי באינטרנט הוא האפשרות לפעול בזמן אמת, ולהגיב לצעדים של מתחרים. לדוגמא, חברה שמתחילה לייבא מוצר חדש לארץ יכולה להביא לו חשיפה גדולה בזמן קצר, ואילו עסק שהמתחרה שלו העלה מחירים יכול להכריז כבר למחרת על מבצעים והנחות. יתרה מכך, באמצעות כלי ניטור מתקדמים יכולים מנהלי השיווק באינטרנט לקבל מידע נרחב, למשל על כמות הגולשים שנכנסים לאתר, זמן השהייה שלהם בעמודים השונים, כמות ההקלקות והלידים שהגיעו ממודעה מסוימת, וכן הלאה. כתוצאה מכך גם אפשר לשנות במהירות ובזמן אמת את הקמפיין על מנת להגביר את האפקטיביות שלו.

אז למה לא להתחיל מייד?

בעיקרון, כן להתחיל מייד! אבל.. חשוב להבין שקיימים ערוצים רבים לשיווק באינטרנט. לכל ערוץ כזה יש יתרונות, חסרונות ומאפיינים ייחודיים שאותם צריך להתאים לצרכים ולמטרות של העסק. למרבה הצער, בעלי עסקים רבים הולכים שבי אחר הבטחות להצלחה ונותנים "פול גז בניוטרל" לאורך תקופה ארוכה. יתר על כן, מאחר שהם אינם מבינים את המונחים הטכניים והאחרים של השיווק הדיגיטלי, קשה להם להבין שהקמפיין בכלל לא מתקדם. רק שיחות הטלפון שלא מגיעות מצביעות שישנה בעיה.

האמת היא שבתחום השיווק באינטרנט קל מאוד ללכת לאיבוד עם מגוון ההצעות וההבטחות. אנשים רבים מתחילים את הדרך בהתלהבות ועם חלומות גדולים, רק כדי לגלות שהערוץ בו בחרו לא עובד – אם בגלל שהוא לא מתאים לעסק, ואם בגלל שהחברה המבצעת אינה מקצועית מספיק. כאן בדיוק נכנס היועץ העסקי לתמונה.

מה נותן היועץ העסקי בתחום השיווק באינטרנט

היועץ העסקי מביא עימו 3 איכויות חשובות. הראשונה הוא היכרות מעמיקה עם תחום השיווק באינטרנט ועם האפשרויות השונות שהרשת מציעה. השנייה היא היכרות מעמיקה עם העסק לאור השלבים הקודמים בתהליך הייועץ העסקי, שכללו בדיקה מקיפה של הפעילות והפיננסים. השלישית היא היכרות עם בעלי מקצוע רציניים שמאחוריהם הצלחות מוכחות בתחום השיווק הדיגיטלי. שלושת המרכיבים האלו יוצרים סינרגיה שמאפשרת בניית מערך שיווק אינטרנטי מוצלח.

בראש ובראשונה, היועץ מסביר לבעלי העסק באופן ברור ומפורט אודות אפשרויות השיווק השונות במדיה הדיגיטלית. כלומר, במקום להתבסס על הבטחות ריקות, מונחים לא מובנים וחלומות, אתם מבינים בדיוק במה מדובר ומה המשמעויות בטווח הקצר והארוך. שנית, היועץ מכוון את העסק אל הפלטפורמות שהכי מתאימות לתקציבו, למוצריו, לקהלי היעד שלו ולמטרותיו. הדבר יכול לחסוך הרבה מאוד זמן, טרדות, מפחי נפש ובעיקר הוצאות מיותרות על אפיקי פרסום שאינם מתאימים.

בנוסף, מאחורי היועץ העסקי שנים רבות של עבודה בתחום והיכרות עם גורמים מקצועיים בעולם השיווק באינטרנט. על כן, ביכולתו להפנות את בעלי העסק אל חברות בניית וקידום אתרים שבאמת יודעות מה הן עושות, שמביאות הצלחות מוכחות, ומתמחות בתחומים הספציפיים שיש למקד – הקמת פייסבוק עסקי, הקמת אתר וקידום אורגני, פעילות ברשתות החברתיות, וכיוצא בזאת. היועץ גם בונה עבור העסק תקציב מאוזן המוקדש לפעילות השיווק באינטרנט, וכל זאת תוך התייחסות וחתירה אל יעדים של הגדלת הרווחיות והמחזור, כפי שאלו מוגדרים בתוכנית העסקית.

כמה מילים לסיכום

הרשת מציעה לבעלי עסקים מכל תחום וסדר גודל אפיקי שיווק טובים, עם יתרונות מהותיים על פני פלטפורמות אחרות. יחד עם זאת, את המהלכים המתבקשים יש לבצע לאור הבנה של התחום, היכרות עם האפשרויות השונות והתאמתן בצורה אופטימאלית למאפייני העסק ויעדיו. יועץ עסקי הדמות המקצועית שיודעת לחבר את כל הנקודות, להפנות אתכם אל הגורמים הרלוונטיים, ולדאוג שהעסק יעלה על הדרך הנכונה והרווחית מבחינת השיווק הדיגיטלי. כל זאת כחלק אינטגרלי מתהליך ייעוץ עסקי בו אתם מקבלים עוד כלים משמעותיים להגדלת הרווחיות והמחזור, וליווי מתמיד ביישומם לאורך זמן.

לפרטים נוספים על שיווק באינטרנט בכלל, וכחלק מייעוץ עסקי בפרט, ולקביעת פגישה ראשונה ללא התחייבות וללא עלות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול? יישום אסטרטגיות מובילות רבים מבעלי העסקים הקטנים חולמים על צמיחה והתרחבות, על הגדלה של קהל הלקוחות ואף הגעה לשווקים חדשים. השאלה היא כמובן, איך עושים את זה? איזו שיטה, גישה או אסטרטגיה תוביל אותנו אל הגשמת היעד והחלום? בשורות הבאות נבחן מספר אסטרטגיות מובילות להתרחבות של עסקים, ביניהם מודל […]

על פי סקרים שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפני כחודשיים, 35% מהעסקים במשק דיווחו על פגיעה בפעילות כתוצאה מהעלאת הריבית בשנים האחרונות על ידי בנק ישראל. אכן, עליית הריבית, המהווה כלי של בנק ישראל להילחם באינפלציה, מובילה להאטה במשק ולירידה בהיקף הפעילות הכלכלית. עם זאת, בחודש זה (ינואר 2024) הוריד לראשונה בנק ישראל את הריבית לאחר […]

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום פעילות ובכל היקף. את היעד החיוני הזה ניתן להשיג בדרכים מגוונות, חלקן מצריכות חשיבה, תכנון והיערכות יחסית ממושכת, ואילו אחרות מהירות ופשוטות יותר, ומובילה להגדלה יפה של הרווחיות בעסק. בשורות הבאות תתואר השיטה הקלה ביותר להגדלת הרווחיות בעסק, היא הגדלה של הרווח הגולמי באמצעות מספר […]

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה, בדומה לשווקים אחרים ברחבי הגלובוס. אחת התוצאות הברורות של ההאטה הכלכלית במשק היא ירידה במכירות, אותה רואים בקשת רחבה של מגזרים, ובדגש על אילו שמוצריהם אינם הכרחיים ונתפסים כמותרות. מטבע הדברים, ירידה במכירות משפיעה על העסק בכלל ההיבטים, החל במצב התזרים ועד למורל של צוות המכירות ושאר העובדים. […]

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני, שלא אחת מכריע בין הצלחה לכישלון עסקי. יחד עם זאת, בניית אסטרטגיה שיווקית מוצלחת לטווח הקצר והארוך כאחד, אינה עניין של מה בכך. היא מחייבות גישות וכלים נאותים ומגובשים. בשורות הבאות יוסבר כיצד בונים אסטרטגיה שיווקית לעסק דרך מספר נקודות מרכזיות. משמעותה של אסטרטגיה שיווקית מובן שכל בעל עסק מבקש […]

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל העסקים, ומגלגלים מעל לשישים אחוז ממחזור הכספים. ואולם, כפי שיודע כל בעל עסק קטן, קשה להצליח במדינה בה רק כשלושים אחוז מהעסקים שורדים בטווח הארוך. אז כדי להעלות את סיכויי ההצלחה של עסק קטן, חשוב לנהלו עם אסטרטגיה ותוכנית עסקית מקצועית, ומומלץ מאוד לקבל ליווי […]

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע, ואינכם מצליחים למשש את הפוטנציאל הקיים בו, כדאי לעבור תהליך מקצועי של פיתוח עסקי. התהליך יכול להתמקד בנושאים שונים, כמו פיתוח מוצר חדש, כניסה לשווקים חדשים, שיפור מאמצי שיווק ומכירה, ועוד. חשוב לבצע אותו עם יועץ עסקי מנוסה, ושיותאם באופן ספציפי לצרכי ומאפייני העסק. מהי המשמעות של פיתוח […]

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים, כגון דילוג על שלבי ההקמה וההרצה, מוניטין ומעגל לקוחות קיים, ועוד. יחד עם זאת, ברכישה של עסקים ישנם גם מספר חסרונות, ובכל מקרה יש לבצע בדיקות מעמיקות לפני שמכניסים את היד לכיס. בשורות הבאות יובא מידע על בדיקות שצריך לבצע בעסקים המיועדים לרכישה, אותן כדאי […]

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום, המהווה יסוד ובסיס להצגת מוצרי ושירותי העסק, להגדלת ושימור מעגל הלקוחות והמחזור. עם זאת, רבים מבעלי העסקים חשים כי הפעילות הפרסומית והשיווקית אינה מביאה את הפירות המצופים, ומתלבטים מאוד בשאלת הפיצוח – להיכן להפנות המשאבים, מה התקציב הנכון כיצד לספר את הסיפור שיבדל אותם ממתחרים, אילו פלטפורמות […]

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו"ח רווח והפסד מרואה החשבון שלהם, המורכב בעיקר מהסעיפים רווח גולמי, רווח תפעולי, הרווח לפני מס והרווח הנקי. מאמר זה יתמקד בסעיף הראשון, הוא הרווח הגולמי, שמעיד על רמת הרווחיות הבסיסית ביותר בעסק, ומשקף את העלות הישירה של המכירות.  במאמר נבין איך מחושב הרווח הגולמי, מה בדיוק הוא אומר, מה […]

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים, המהווה את הבסיסי לרווחיות הגולמית שאיתה משלמים את ההוצאות הקבועות. או במילים פשוטות: איך מרוויחים מהעסק. ואולם, בעוד שבעסקים רבים המודל כבר ידוע למדי בהתאם להתנהלות הרגילה והמוכרת בתחום, ישנם עסקים יותר מיוחדים שבהם צריך לפענח ולהסביר ממה העסק מרוויח. למעשה, קיימים מודלים כלכליים רבים שניתן לבנות […]

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק. בעזרתם הוא מתפתח, פונה ללקוחות חדשים, שומר על נאמנות הלקוחות הקיימים, חודר לשווקים חדשים, שומר על רמה נאותה של הכנסה, מגדיל את המחזור, מחזק את המיתוג וכיוצא בזאת. אין פלא איפה, שרבים מבעלי העסקים שואלים את עצמם כמה בעצם להשקיע בפרסום, ולא פחות חשוב – […]

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה, ולו מהסיבה שהמשכורת שאתם מושכים מעסק משמשת לכלכלת הבית. ואולם, בקרב בעלי עסקים עצמאים נקודות החיבור וההקשרים בין כלכלת הבית ורווחיות העסק אינם מובנים היטב, ואף נעשות שגיאות שפוגמות בהתנהלות העסקית ובמצב הפיננסי של המשפחה. במאמר הבא יובא מידע בנושא.   הבית הוא עסק שעומד בפני עצמו אין […]

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים ושל שחיקת כוח המטבע, כלומר אינפלציה. יחד עם זאת, בעלי עסקים רבים אינם מבינים בדיוק כיצד האינפלציה משפיעה עליהם ומה ניתן לעשות בנושא. המאמר הבא מתייחס לסוגיה זו ומביא מספר המלצות.   מה זאת בכלל אינפלציה אינפלציה היא מושג כלכלי המתאר עלייה מתמשכת במחירים של […]

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק, ולכן תמיד כדאי וצריך להיות עם היד על הדופק לגביו, ובכלל לגבי הרווחיות. כפי שנראה במאמר זה, מרבית העסקים בישראל מתמחרים את מוצרים ושירותיהם ברמה נמוכה מהאפשרית, ולפיכך תשומת לב וביצוע שינויים בתמחור מידת הצורך הינה פעולה חשובה. יחד עם זאת, במיוחד בתקופה הנוכחית של אינפלציה […]

כידוע, שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות עסקית באשר היא. לשם כך קיימים ערוצים רבים שניתן להסתייע בהם, החל במדיה הדיגיטלית ועד לאפיקי הפרסום המסורתיים. יחד עם זאת, לא לכל עסק יש את היכולת להעמיד תקציב שיווק מכובד, או בכלל, ולכאורה נסתם הגולל על האפשרויות הפתוחות בפניו. ואולם, המציאות שונה לחלוטין. ישנן […]

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם