איזה עסק כדאי לפתוח?

רבים וטובים חולמים על פתיחת עסק משלהם ורוצים לעלות על הרעיון העסקי הנכון, כזה שיאפשר להם לייצר הכנסה נאה ויציבה, ליהנות מרווחים נאים, לעסוק בתחום שמעניין אותם ולהיות אדונים לעצמם. על כן, אחת השאלות הבסיסיות שעליהן יש לתת את התשובה היא – איזה עסק כדאי לפתוח? באמצעות ייעוץ עסקי תוכלו לא רק לקבל תשובות שמתאימות לכם אלא גם להתוות את הדרך להגדרת, הקמת והרצת העסק באופן מקצועי ומציאותי.

שיקולים שונים בפתיחת עסק חדש

ראשית, חשוב להבין שהתשובה לשאלה בכותרת איננה אחידה ובהחלט יכולה להשתנות מאדם לאדם, ולמעשה יש דרכים שונות להסתכל על הנושא. כך לדוגמא, ניתן להתייחס אל הסוגיה דרך הפריזמה של סוגי העסקים הכי רווחיים לתקופה הנוכחית בשוק המקומי והבינלאומי, או עסקים שמשקפים שווקים ייחודיים בהם ההיצע עדיין קטן אך הביקוש הולך וגדל. במקביל, ניתן להסתכל על הנושא דרך הפריזמה האישית, כלומר הכישורים האישיים שלכם, הידע המקצועי והניסיון שיש לכם, מה שמעניין ומלהיב אתכם וכיוצא בזאת. בהמשך המאמר נתייחס לכמה מהסוגיות האלו.

למה כדאי לפנות ליועץ עסקי

יש לדעת כי פתיחת עסק חדש בישראל אינה עניין של מה בכך, כאשר הנתונים מעידים שכמעט מחצית מהעסקים החדשים אינם שורדים את השנים הראשונות. המצב יכול להיות טוב יותר או פחות בתחומי עיסוק ספציפיים, אך בכל מקרה חשוב להבין לאן אתם נכנסים, מהם הסיכונים וכיצד למזער אותם על ידי היערכות נכונה. מן הסתם, כבר יש לכם רעיון מסוים לגבי התחום שבו הייתם רוצים לפתוח עסק חדש, גם אם איננו מגובש לגמרי בשלב זה. פגישה עם יועץ עסקי תאפשר לכם להשיג מספר מטרות חשובות, בראש ובראשונה חידוד והגדרה של הקונספט עבור העסק. 

בנוסף, יועץ עסקי הוא אדם שכבר הקים וניהל עסקים בשטח, וביכולתו להציג בפניכם את הדברים בצורה מציאותית: מה המשמעות של להיות עצמאי ומנהל עסק, מה יידרש מכם מבחינת שעות העבודה, מה יידרש מבחינה פיננסית, מבחינת מוטיבציה והתמדה, שיווק עצמי, עבודה מול ספקים, מול הבנקים, מול שותפים וכן הלאה. לעיתים קרובות פגישה כזו עוזרת להוריד את החלומות היפים אל קרקע המציאות, וזאת בכל תחום בו מעוניינים לפתוח עסק. היועץ העסקי גם יעזור לכם להבין האם הקונספט של העסק תואם לכישורים וליכולות האישיות שלכם, ובמידת הצורך ימליץ על שינוי כיוון לתחום יותר מתאים וריאלי. יתר על כן, ההיכרות המעמיקה שלו עם המשק הישראלי בכלל, ותחומי העיסוק השונים למיניהם, עשויה למנוע כניסה לשווקים מאוד רוויים ותחרותיים, שבהם הסטטיסטיקה של עסקים חדשים איננה טובה, ולעומת זאת לעודד כניסה אל שווקים שבהם הנתונים טובים יותר.

בנוסף לכך, במידה שהחלטתם על כיוון מסוים לעסק החדש, יועץ עסקי מבצע עבורכם בדיקת כדאיות כלכלית. זוהי בדיקה מקיפה העוברת על קשת רחבה של היבטים נדרשים לפתיחת העסק, החל בהיתרים ורישיונות, דרך קהל היעד והשיווק, מיקום העסק, מקורות מימון, עלויות הקמה והרצה, הכנסות משוערות בתקופה הראשונה, ועוד שורה ארוכה של היבטים. בדיקה זו יכולה להתבצע עבור עסקים מכל התחומים, והשורה התחתונה שלה היא: GO או NO GO, כלומר אם כדאי או לא כדאי לפתוח את העסק. כמו כן, ייתכן שהבדיקה תראה שכדאי לפתוח את העסק במתכונת מעט אחרת מזו שחשבתם עליה, על מנת שיהיה יציב ואף מצליח מבחינה כלכלית. מעבר לכך, הבדיקה הזו נותנת את הנתונים הדרושים על מנת להתקדם לבניית תוכנית כלכלית, תוכנית עסקית ותוכנית עבודה לעסק – שאיתה אפשר להיכנס בעיניים פקוחות אל ההקמה וההרצה.

בשורה התחתונה, מה שיועץ עסקי עוזר לכם לעשות, הוא לקחת את הרעיון שלכם על פתיחת עסק חדש ולהפוך אותו למציאות באופן ישים, מקצועי ובהתבסס על ידע אמיתי, ניסיון רב, נתונים כלכליים מדויקים, וגם התאמה אישית ליכולות, לכישורים ולרצונות שלכם.

עסקים רווחיים ושווקים מתפתחים נכון להיום

כאמור, יועץ עסקי עוזר לכם להבין איזה ותחום עיסוק וסוג של עסק מתאים לכם, ומה יידרש מכם על מנת להקים, להריץ ולנהל אותו בהצלחה גם בטווח הארוך. בתוך כך, היועץ העסקי גם יתייחס למצב בשוק המסוים שאליו אתם רוצים לפנות – מהם שולי הרווח המקובלים בו, מה אומרת הסטטיסטיקה על מיזמים חדשים מהשנים האחרונות, מהי מידת התחרותיות, מהי ההשקעה הנדרשת, וכן הלאה. כמובן שהתשובה לשאלה איזה עסק כדאי לפתוח הינה אישית מאוד, אך בכל זאת ישנם תחומים הנחשבים למבטיחים יותר מאחרים ויועץ עסקי בהחלט מכיר אותם. כך לדוגמא, נכון לשנת 2019 ניתן להצביע על שווקים מבטיחים בתחומי הבנייה הירוקה, פינטק, תרופות, טכנולוגיות המשפרות תחומים שונים בחיינו, וכדומה.

בכל מקרה, ראוי לזכור כי פתיחה של עסק איננה משימה פשוטה ושקיים לעיתים פער גדול בין החלומות למציאות. כדי לגשר על הפער הזה כדאי מאוד לעבוד עם יועץ עסקי שילווה אתכם כבר מההתחלה ולכל אורך הדרך. 

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול יישום אסטרטגיות מובילות רבים

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה בדומה לשווקים אחרים

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני שלא אחת מכריע בין הצלחה

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע ואינכם מצליחים למשש

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום המהווה יסוד

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו quot ח רווח והפסד

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים המהווה את

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה ולו מהסיבה שהמשכורת

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק ולכן

כידוע שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם