איך לפרסם את העסק

בכל הקשור לפרסום עסקים העידן הדיגיטלי הביא בשורות טובות בדמות מגוון פלטפורמות המאפשרות לפרסם את העסק בעלויות סבירות ותוך שמירה על מסגרת התקציב. זאת בנוסף לערוצי הפרסום האחרים והמוכרים יותר כגון שילוט חוצות, הטלוויזיה, הרדיו וכדומה. מאידך, העולם הדיגיטלי ואפשרויותיו אינם תמיד מובנים לבעלי עסקים, ומעבר לכך – בכל תחום שיווקי ופרסומי יש לקבל החלטות מושכלות המבוססות על פרמטרים ושיקולים שונים. יועץ עסקי מיומן ובעל הבנה מצוינת בתחום השיווק והפרסום, בהחלט יכול לסייע לכם להבין ולהחליט איך לפרסם את העסק בצורה אפקטיבית, משתלמת ונכונה.

כמה מילים על הפן השיווקי של ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי הוא תהליך הנוגע בקשת רחבה של היבטים הקשורים לפעילות העסק, החל ברמה הפיננסית ועד להתנהלות השוטפת של העובדים והמנהלים. אחד הנושאים המרכזיים בו עוסק תהליך הייעוץ הוא הפן השיווקי, אשר מהווה את לחם חוקם של עסקים מכל סדר גודל וכמעט בכל תחום פעילות. אל הנושא הזה מגיעים לאחר שהיועץ העסקי כבר ביצע תחקיר מעמיק של הפעילות בעסק ובנה עבורו תוכנית עסקית, המקבלת חידוד נוסף דרך הפן השיווקי. הכוונה היא לאפיקי פרסום ושיווק הפתוחים בפני בעל העסק במטרה להגדיל את החשיפה לקהלים רלוונטיים בצורה שמתאימה לתקציב ולמטרות, כאשר השורה התחתונה היא הגדלה של הרווחיות והמחזור. 

יש להדגיש כי קיימים ערוצי שיווק ופרסום רבים שניתן לפנות אליהם, החל מהמדיה הדיגיטלית שבה נעסוק בהרחבה בהמשך, דרך שיתופי פעולה עסקיים, נטוורקינג, ועד למדיות הוותיקות והמוכרות. היועץ העסקי הוא איש מקצוע בעל ניסיון וידע נרחב בתחומים הללו, שיש לו בשלב זה כבר היכרות מצוינת עם פעילות העסק, מטרותיו, משאביו הפיננסיים, הקהלים, המוצרים והשירותים והתוכנית העסקית, ולכן ביכולתו להצביע על אפיקי השיווק והפרסום שיהיו הטובים והמתאימים ביותר. יתרה מכך, היועץ מסביר לבעלי העסק כיצד מניעים את התהליכים השונים, מסביר את ההשלכות והמשמעויות שלהם, את היתרונות והחסרונות, ואת הצעדים שיהיה צריך לבצע כעת ולעתיד לבוא. כמו כן, הוא ממשיך ללוות את בעלי העסק בשלבים הבאים ומסייע להתגבר על חסמים ומכשולים, עוזר בשאלות והתלבטויות, ואף מפנה את הלקוח אל אנשי מקצוע אמינים, רציניים ומנוסים המסוגלים להביא תוצאות אמיתיות בערוצי הפרסום והשיווק שנבחרו.

פרסום העסק בדרכים שונות

כאמור, ישנו מגוון עצום של דרכים לפרסם את העסק בימינו, כאשר אחת הבולטות שבהן היא המדיה הדיגיטלית. לפני שנסקור את האפשרויות השונות שמציעה הרשת, נסקור כמה אפשרויות נוספות שבהחלט פתוחות בפני עסקים. ראשית, ישנן המדיות הוותיקות כמו הטלוויזיה והרדיו, אשר יכולות להביא לתוצאות אך בדרך כלל מדובר בהוצאה גבוהה יחסית שאינה מתאימה לתקציב של עסקים קטנים ואף בינוניים. שנית, קיימת הדרך המוכרת של שילוט חוצות, אשר כמו כל אפיק פרסומי יש לבחון היטב את ההוצאות הכרוכות בו ואת האפקטיביות שלו. בדומה לפרסום ברדיו ובטלוויזיה, גם שלטי החוצות יכולים להיות אפקטיביים אך קיים בהם קושי של מדידת החשיפה בפני קהלים רלוונטיים, וכן של מספר הפניות המגיעות אל העסק דרכם. 

עוד דרך מוכרת של פרסום עסקים היא באמצעות ירידים וכנסים שונים, בהם מוקמים ביתנים המושכים לקוחות פוטנציאליים. בכנסים כאלו יש להשקיע מחשבה מרובה בתכנון הביתן, עיצובו והפקתו כך שיעביר את המסרים המבוקשים ואת ערכי העסק. תחום דומה הינו מוצרי קידום המכירות למיניהם, המהווים מעין מתנות שמחולקות ללקוחות פוטנציאליים וקיימים, מה שמגביר את שביעות הרצון והנאמנות, ואף הופך את מקבל המתנה למעין "שלט פרסום" אנושי. מדובר למשל בכובעים וחולצות שעליהם מודפסים הלוגו והסלוגן של העסק, פרטי ההתקשרות איתו וכדומה.

מעבר לכך, קיימות דרכים נוספות שהן פחות "פרסומיות" אך בהחלט יכולות להביא להגדלת מעגל הלקוחות. לדוגמא, נטוורקינג הם מפגשים של אנשי מקצוע, מומחים מתחומים שונים ובעלי עסקים, שבהם ניתן ליצור קשרים המבשילים לכדי שיתופי פעולה. בניגוד לאפיקי הפרסום שתוארו לעיל, כאן אין צורך להשקיע משאבים רבים על מנת להשתתף בפגישות. היועץ העסקי יסביר לכם על המהות של נטוורקינג, איך המפגשים נראים ומבוצעים, כיצד מתנהלים בהם באופן נכון, איך משווקים את עצמכם היטב, כיצד לבחור את האנשים והמפגשים שבאמת נכונים עבורכם, וכדומה. דוגמא נוספת למהלך שיווקי שאינו כרוך בהוצאות משמעותיות הוא שיתופי פעולה עסקיים עם גורמים שיש לכם עימם קווים משיקים, אליהם אתם יכולים לפנות עם הצעות העשויות לתרום גם לכם וגם להם. למשל, קבלן בנייה יכול לפנות אל משרד אדריכלים ולהציע שיופנו אליו לקוחות שמקבלים תכנון לקראת בנייה. בתמורה הקבלן יעביר למשרד האדריכלים סכום מוסכם מראש מסך ההכנסות שהתקבלו מהלקוחות האלו. בדרך הזו אתם זוכים ללקוחות חדשים שאפילו מגיעים ממגזרים חדשים ומתחילים לבנות אצלם מוניטין, וזאת כאמור בלי השקעת משאבים ניכרים להגדלת המחזור.

פרסום במדיה הדיגיטלית

רשת האינטרנט הפכה, כידוע, לכלי מרכזי עבור קבלת מידע על שירותים, מוצרים, מבצעים, הנחות, קופונים, המלצות, ביקורות, השוואת מחירים ומידע על עסקים בכלל. בד בבד, הרשת מהווים אמצעי עיקרי שדרכו חברות ועסקים עושים צעדי מיתוג, קידום מכירות ופרסום, וככל שיש יותר אמצעים טכנולוגיים מתקדמים וזמינים, כך האפשרויות שלכם מתרבות. אם ניקח כדוגמא "קטנה" את הטלפונים הניידים, הרי שכיום רוב הגלישה ברשת מתבצעת דרכם והמשמעות היא שלקוחות יכולים להגיע במהירות רבה אל שירותים ומוצרים שנמצאים בקרבתם. על הפלטפורמות המובילות ברשת נמנות בין היתר גוגל עם הקידום האורגני והקידום הממומן, והרשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין וכדומה. 

חשוב להבין שהפופולאריות של פרסום דרך הרשת נסמכת על סיבות מוצקות, שכן הפלטפורמות שלעיל ואחרות מעניקות מספר יתרונות חשובים לעסקים מכל סדר גודל ומכל תחום פעילות. ראשית, הפרסום באינטרנט כרוך בעלויות נמוכות משמעותית לעומת המדיות הוותיקות, מה שמאפשר גם לעסקים מסדר גודל בינוני וקטן לעשות שימוש בכלים אפקטיביים ולקבל חשיפה דומה לזו של השחקנים הגדולים. יתר על כן, בחלק מהפלטפורמות הדיגיטליות אפשר לקבוע מסגרת תקציב ברורה וידועה מראש, שאין בה שום הפתעות או חריגות. 

מלבד זאת, האפקטיביות של פלטפורמות שונות ברשת יותר גדולה ממדיות ותיקות, בין אם מדובר בטלוויזיה, הרדיו או שילוט חוצות, מפני שניתן למקד את הפרסומות שלכם לפי מאפיינים של קהל היעד: הרגלי גלישה שלו, גילאים, מוצרים ושירותים שהוא מתעניין בהם, תחומי העיסוק שלהם, אזור המגורים ועוד. יתר מכך, בחלק מהפלטפורמות אתם יכולים לשלם לא על חשיפה כללית אלא על ביצוע ממשי של פעולות. במילים אחרות, אינכם משלמים על שלט או עמוד בעיתון עשרות אלפי אנשים רואים מדי יום, בין אם הם מתעניינים בכם או שלא, אלא אתם משלמים רק אם מי שראה את הפרסומת ביצע פעולה – למשל הקליק עליה, השאיר פרטים, ביצע רכישה וכדומה.

מעבר לכך, באינטרנט ורשתות החברתיות יש עוד מגוון יתרונות חשובים, למשל היכולת לבנות את עצמכם כברי סמכא בתחום הפעילות דרך פורומים ובלוגים או כתבות בעיתונים הדיגיטליים המובילים. כמו כן, יש כלים המאפשרים לכם לקדם ולחזק יחסים אישיים מול לקוחות קיימים ופוטנציאליים, דבר המחזק את ההערכה והנאמנות. בנוסף, אתם יכולים להגיב בזמן אמת להתרחשויות, בין אם נכנסו מוצרים חדשים לשוק, המתחרים ביצעו צעדים משלהם, אתם יוצאים עם מבצע לחגים, וגם להגיב לאירועים שעל סדר היום הציבורי. יתר על כן, הפרסום הדיגיטלי מעמיד לרשותם מגוון כלים לניטור ומעקב אחר "הנכסים" שלכם, ובעזרתם אתם יכולים לבדוק למשל כמה אנשים נכנסים לאתר, אילו עמודים הם אוהבים, מהם המוצרים שזכו להתעניינות הרבה ביותר, עד כמה המודעות שפרסמתם בגוגל הצליחו להביא פניות לעסק, וכן הלאה. לכן, ניתן לשפר ולחדד כל הזמן את הכלים האלו שמלווים את העסק לאורך תקופה ארוכה.

אז איך מפרסמים?

עוד בשורה טובה היא שהצעדים הראשונים של פרסום במדיה הדיגיטלית אינם מסובכים במיוחד. לדוגמא, אם אתם רוצים להתחיל לפרסם את העסק דרך הרשתות החברתיות, כל שצריך לעשות הוא לפתוח פרופיל בפייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, פינטרסט, יוטיוב וכדומה, ולהתחיל לעבוד באופן שיוצר ייחוד ובידול מול מתחרים. מדובר בכלים מעולים שבעזרתם ניתן להעביר מידע ולייצר תדמית מול קהלי היעד שלכם, ואם תפגינו מחויבות, רצינות והתמדה תוכלו בהחלט להגיע להישגים.

הדבר נכון גם לגבי שימוש בכלים השונים של גוגל. השלב הראשון וההכרחי הוא בניית אתר אינטרנט, ואם אתם חושבים שמדובר בפרויקט גדול ומורכב – אתם טועים. כיום יש מגוון אפשרויות לבניית אתרים בצורה מהירה וקלה, ואפילו חינמית. ראשית, ישנן תוכנות כמו וויקס המאפשרות לבנות אתר אינטרנט בחינם, ויש לא מעט חברות המציעות תבניות מוכנות בהתאם למקצוע (למשל תבנית שמתאימה לעורך דין, רופא, קוסמטיקאית, משרד אדריכלים וכדומה). על התבניות האלו אתם רק מכניסים את התכנים כמו תמונות, טקסטים, סרטונים ועוד – ויש לכם אתר משלכם לגמרי בחינם. עוד אפשרות היא לקבל מאנשי החברה שמציעה את הפלטפורמה גם סיוע קל, מעין "חבילה מהירה" שבה איש מקצוע עוזר לכם בכמה החלטות הנוגעות לתוכן ולעיצוב של האתר. מדובר בהוצאות זניחות ובתהליך מהיר מאוד. כמובן שיש גם את האפשרות לבנות אתר מאלף ועד תו עם חברה מקצועית, שבונה אותה בהתאמה מדויקת לחלוטין לעסק, לאופיו ולרצונות שלכם – כאן כבר מדובר בתהליך יותר ממושך ויותר יקר, אך התוצאות בהתאם.

בכל מקרה, אתר האינטרנט הוא בסיס הכרחי, והוא שיאפשר לכם להופיע עם הזמן במיקומים בולטים יותר ויותר בתוצאות החיפוש של גוגל. יש לציין כי התקדמות בתוצאות אלו, המכונות תוצאות אורגניות, היא עולם בפני עצמו המצריך לא מעט פעולות. בתחום זה כדאי להיעזר באנשי מקצוע, למרות שאם יש לכם ראש טכני, נכונות, מוטיבציה וזמן פנוי – תוכלו גם להביא תוצאות נאות בכוחות עצמכם. אתר האינטרנט הוא גם הבסיס לקידום הממומן בגוגל, כלומר קמפיינים שבהם אתם "קופצים" מייד לראש תוצאות החיפוש עם מודעות שמפנות אל דף נחיתה או עמודים שונים באתר. מדובר בקמפיינים שיכולים להיות אפקטיביים מאוד והם מאפשרים שליטה מלאה על התקציב, שכן אתם משלמים לגול סכום ידוע מראש עבור כל הקלקה על מודעה שלכם.

בשורה התחתונה

כפי שניתן להבין, יש לא מעט דרכים לפרסום העסק, אשר שימוש נכון בהם יכול להביא לתוצאות יפות מאוד ואפילו בלי הוצאות כספיות משמעותיות. יחד עם זאת, כמו בכל תחום פרסומי או מקצועי יש להבין מי נגד מי, איך מתחילים, כיצד לתכנן את המהלכים הפרסומיים שלכם, מה המטרות, מהו התקציב וכן הלאה. בנוסף, במקרים רבים קבלת שירותים מקצועיים בתחום הפרסום הדיגיטלי מצדיקה את עצמה מבחינת בתמורה, בעוד שניסיון להתקדם באופן עצמאי מאופיין בהתנהלות לא יעילה ובתוצאות מאכזבות. 

בדיוק בשביל זה היועץ העסקי עומד לרשותכם ומאפשר לכם לעלות על הדרך הנכונה, בין אם באופן עצמאי או עם אנשי מקצוע בתחום. לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול יישום אסטרטגיות מובילות רבים

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה בדומה לשווקים אחרים

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני שלא אחת מכריע בין הצלחה

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע ואינכם מצליחים למשש

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום המהווה יסוד

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו quot ח רווח והפסד

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים המהווה את

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה ולו מהסיבה שהמשכורת

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק ולכן

כידוע שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם