איך לפתוח עסק?

בשעה טובה, הגעת למסקנה שאתה רוצה לפתוח עסק משלך. יש לך רעיון יפה, חלומות לעצמאות כלכלית והגדלת ההכנסה, ואתה רואה בדמיון עסק מצליח ומשגשג. לפני שאתה מתחיל בפעולות והתחייבויות כדאי שתעצור רגע ותבין איך לפתוח עסק וכיצד יועץ עסקי יכול לעזור לך.

אם תבדוק את הנתונים תראה שחלק גדול מהעסקים שמוקמים בישראל לא שורדים את השנים הראשונות. מדובר באנשים שממש כמוך היו להם חזון יפה, מוטיבציה וכוונות טובות, אבל מסיבות שונות המיזם לא צלח. כמעט תמיד, הסיבה המרכזית היא שהיזמים האלו לא העריכו נכון את עלויות ההקמה ואת הצפוי להם בתקופת ההרצה, וגם לא לקחו בחשבון שלוקח כשלוש שנים עד שעסק מגיע למלוא הפוטנציאל הכלכלי שלו. בתוך כך, הם מיהרו להגשים את החלום ולא ביצעו מספר שלבים וצעדים חיוניים בדרך לפתיחת עסק.

אז מה עושים?

קודם כל נושמים עמוק ועוצרים רגע, מבינים שהקמת עסק בישראל אינה עניין של מה בכך, ושהיערכות נכונה תמנע מפח נפש וחלילה משבר כלכלי חמור. לאחר מכן פונים אל יועץ עסקי מנוסה שכבר ליווה בעבר עסקים חדשים רבים, בדגש על עסקים מתחום הפעילות שאתה רוצה להיכנס אליו. היועץ העסקי ילווה אותך בתקופת ההקמה וההרצה תוך ביצוע תהליך מוסדר של כמה שלבים, על מנת להקים ולבסס עסק יציב מבחינת תפעולית וכלכלית.

כך לדוגמא, הדבר הראשון שהיועץ העסקי יבצע הוא בדיקת כדאיות כלכלית. מדובר בבחינה מקיפה של מגוון פרמטרים, כגון עלויות מוצרי ושירותי העסק, היכולת למכור אותם ברווח, התקציב שעומד לרשותכם להקמה והרצה של העסק, הקונספט של העסק, שולי הרווח המקובלים בתחום, תמחור של מתחרים, המשאבים הכלכליים שלך, היכולת לקבל הלוואה בסכום הדרוש, וכדומה. בסיום בדיקה זו נוכל להבין האם כדאי לפתוח את העסק במתכונת שחשבת עליה, לשנות כמה היבטים על מנת שיוכל להיות רווחי, או לוותר על החלום מכל וכל.

תוכנית כלכלית ועסקית

בהנחה שהולכים על זה, היועץ העסקי עוזר לך להיערך לתקופת ההקמה וההרצה, תוך שלוקחים בחשבון את העלויות הגבוהות בתקופות אלו לעומת הכנסות יחסית נמוכות ולא בטוחות. לשם כך תיבנה תוכנית כלכלית העוסקת בין היתר בעלויות שיווק, הוצאות קבועות, עלויות הקמה, תפעול מלאי ראשוני וכדומה. תוכנית זו גם תאפשר להבין אם המימון שיושג מגורמים שונים (בנקים, קרנות), עדיין יאפשר פעילות רווחית וכדאית מבחינה כלכלית. לאחר מכן בונים גם תוכנית עסקית ריאלית, זהירה ואפילו מעט פסימית, המשמשת כבסיס לתוכנית העבודה ומורכבת ממספר סעיפים המתארים את התנהלות העסק הלכה למעשה בהיבטיו השונים. תוכנית זאת גם תאפשר פנייה אל בנקים וקרנות לצורך השגת הלוואות בתנאים נוחים המתאימים לעסק.

פועלים במגוון מישורים

לאחר מכן יש להמשיך ולבצע עוד מספר לא קטן של צעדים חיוניים. לדוגמא, יש להתחיל ליצור את הקשרים מול הספקים, כאשר היועץ העסקי מנחה אותך להתנהלות חכמה ונכונה מולם, לרבו תנאים מסחריים, וגם יכול להיעזר בקשרים שלו ולכוון אותך לאנשי מקצוע טובים ומיומנים. בנוסף, היועץ מלווה בהחלט על אופן הרישום כחברה בע"מ או עוסק מורשה, ובפתיחה של חשבון בנק עסקי הנפרד מהחשבון הפרטי שלך. כמו כן, יש לבצע הגדרת תהליכים ובקרה בעסק, כגון האסטרטגיה השיווקית הנובעת מהערך המוסף של המוצרים והשירותים. כמו כן, יש לבחור את המיקום הנכון והמתאים ביותר לעסק בהתאם לקהל היעד, יתרונות וחסרונות, עלויות קבועות ושיפוצים, והתאמה לתוכנית העסקית. עוד נושא חשוב הוא כל הקשור לגיוס עובדים מתאימים מבחינת עיתוי, האנשים הנכונים, המשכורות וכדומה, ובאותו האופן להגדיר את הנעת תהליכי השיווק ואנשי המקצוע שיוכלו לסייע בנושא.

לבסוף, יש גם לבנות את ההבנה ואת היכולת לביצוע בקרה פיננסית שוטפת לאורך זמן. היועץ העסקי יכין עבורך את הדוחות הרלוונטיים וילמד אותך כיצד להבין אותם, לגזור מסקנות ולהשתמש בהם נכון, על מנת לשמר צמיחה ויציבות לאורך זמן.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול יישום אסטרטגיות מובילות רבים

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה בדומה לשווקים אחרים

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני שלא אחת מכריע בין הצלחה

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע ואינכם מצליחים למשש

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום המהווה יסוד

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו quot ח רווח והפסד

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים המהווה את

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה ולו מהסיבה שהמשכורת

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק ולכן

כידוע שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם