איך לפתח את העסק?

בעלי עסק רבים מגיעים אל השלב בו הם שואלים איך לפתח את העסק, איך להביא למחוזות חדשים מבחינת המחזור והרווחיות. למעשה, קיימים מהלכים רבים שניתן לבצע החל בשיתופי פעולה עסקיים, דרך פתיחת סניפים חדשים ועד למיזוג עם עסק אחר. יחד עם זאת, כל מהלך יש לבחון היטב מבחינת כדאיותו הכלכלית, תרומתו האמיתית לעסק והשלכותיו השונות, וכמובן לבצעו באופן מקצועי ואופטימאלי. לשם כך חשוב להסתייע בשירותיו של יועץ עסקי מיומן.

אז מהן האפשרויות לפיתוח העסק?

כאמור, ישנן לא מעט אפשרויות לפיתוח עסקים המשתנות לפי השוק המסוים ותחום הפעילות, שאיפות בעלי העסק, התקציב העומד לרשותם ועוד. להלן נסקור מספר אפשרויות נפוצות:

הגדלה של המחזור דרך פיתוח השיווק והמכירות

שני אנשים נמצאים עם יועץ עסקי לדון בשאלה איך לפתח את העסקלא פעם, המחסום העומד בפני הגדלת המחזור והתרחבות העסק הוא שימוש לא מיטבי באמצעי השיווק והפרסום הקיימים. כך לדוגמא, אחת הפעולות שיכולות לעזור בהרחבת מעגל הלקוחות והפרויקטים הוא נטוורקינג, מפגשים בהם נוטלים חלק בעלי עסקים, בעלי מקצוע ומומחים ממגוון תחומים. מפגשים אלו מהווים הזדמנות ליצירת קשרים העשויים להבשיל לכדי שיתופי פעולה, וההשתתפות בהם אינה כרוכה בהשקעת משאבים כספיים ניכרים. מי שמתגבר על המחסומים ומגיע למפגשים אלו, מי שיודע כיצד להתנהל בהם ולשווק את עצמו, ומי שיודע להגיע אל המפגשים הנכונים והאנשים הנכונים עבורו – בהחלט יכול להפיק תועלת מרובה ולפתוח דלתות למחוזות חדשים. יועץ עסקי מיומן המכיר היטב את התחום יכול לסייע בהצטרפות לפגישות נטוורקינג מתאימות לבעל העסק ולהתכונן אליהן באופן נכון על מנת להפיק את המיטב.

דוגמא נוספת מתחום זה היא שיתופי פעולה עסקיים, כלומר פנייה אל עסקים אחרים מתחום מקביל בהצעות שונות. לדוגמא, קבלן בנייה יכול לפנות אל משרד אדריכלים ולהציע שיתוף פעולה, בו המשרד ימליץ עליו ויפנה אליו לקוחות שמקבלים שירותי תכנון אדריכלי ומצויים לקראת בנייה. בתמורה לכך, הקבלן יעביר סכום מסוים ומוסכם מסך ההכנסות המתקבלות מלקוחות אלו. קל לראות כיצד פעולה זו יכולה להגדיל את המחזור ואף להביא לקבלן לקוחות ממגזרים שטרם עבד עימם ולבנות את המוניטין גם אצלם.

מעבר לכך, ישנן אפשרויות רבות נוספות בתחום השיווק והמכירות. לדוגמא, ניתן להיעזר בכלים שונים של המדיה הדיגיטלית, שבהחלט יכולים להתאים גם לעסקים הפועלים בתקציב מוגבל ולהביא להם חשיפה משמעותית בפני קהלים שונים. מדובר למשל בהקמת ודחיפת אתר האינטרנט בתוצאות החיפוש של גוגל, קמפיין של קידום ממומן בגוגל, פתיחת דף עסקי וקידומו בפייסבוק, שימוש ברשתות גם אינסטגרם ולינקדאין, וכיוצא בזאת. גם כאן, יועץ עסקי מיומן יכול להמליץ על האפיקים המתאימים והאפקטיביים ביותר לעסק ואף להפנות אותו לבעלי מקצוע מנוסים בתחומים אלו, שיודעים מה הם עושים ושיש מאחוריהם הצלחות מוכחות. בנוסף, היועץ העסקי יכול לעבור על כל מערך ותהליך המכירות בעסק, לספק תובנות, המלצות וכלים לשיפור אשר יחדדו את המערך, יביאו לקוחות חדשים ויגדילו את שיעור העסקאות הנסגרות מהפניות.

אפשרויות שונות להתרחבות

ישנם מהלכים גדולים ומשמעותיים יותר להתרחבות, המחייבים בדיקה מדוקדקת והיערכות פיננסית נכונה. כך למשל, ייתכן שהצעד הנכון ואפילו המתבקש בשלב הנוכחי של החיי העסק יהיה לפתוח סניף נוסף, מה שעשוי להצריך נטילת הלוואה בתנאים הנוחים ביותר שאפשר מהבנק או מהקרן להלוואות בערבות מדינה. גם כאן, יועץ עסקי מסייע בבחינת האפשרויות וההשלכות השונות של פתיחת הסניף, החל במיקומו האופטימאלי ועד לכוח אדם ונוהלי עבודה, לרבות בניית תוכנית עסקית לצורך השגת מימון מהגורמים השונים.

אפשרות נוספת היא לקנות עסק קיים אשר מסיבה זו או אחרת בעליו מעוניינים למכרו. ייתכן שמדובר בתחום המקביל ומשלים לפעילות הנוכחית של העסק, או תחום אחר שנראה על פניו בעל פוטנציאל טוב ובו לבעלים יש ידע הולם. יחד עם זאת, כמובן שיש לבצע בחינה מעמיקה של כדאיות הרכישה מהיבטיה השונים, ולעיתים גם צריך יהיה לגייס מימון חיצוני. יש לציין כי אחת הדרכים להשיג מימון היא לעניין משקיע או להכניס שותף לעסק, מה שייתן את ההון הדרוש לצרכי התרחבות וכן עשוי להביא ידע מקצועי חיוני. ואולם, את ההכנסה של גורם זה או אחר לעסק יש לבצע בזהירות רבה, ומומלץ מאוד עם ייעוץ של יועץ עסקי.

מלבד זאת, ישנה אפשרות להתמזג עם עסק קיים אחר, אשר המיזוג עימו מביא ערך מוסף ומשלים לפעילות הנוכחית, ומאפשר למשל להעניק מעטפת מקצועית מלאה תחת כתובת אחת. לעיתים מדובר בעסק שכבר יש איתו יחסים לאורך זמן עקב הקבלה מסוימת בתחומי השירות, ולעיתים מדובר בעסק שלא יודעים עליו כמעט דבר. בכל מקרה, יש לבחון היטב את המצב הכלכלי והפיננסי של עסק המהווה מועמד למיזוג, ולהבין לעומד את ההשלכות הפיננסיות של המיזוג – החל בהוצאות שכירות על מבנה גדול יותר או מספר מבנים, דרך חלוקת הרווחים, ועד לשינויים בהיקפי המשרות, כוח האדם, יציאה בקמפיינים פרסומיים, שינויים במיתוג וכן הלאה. בכל התחומים האלו ונוספים חשוב מאוד להסתייע בשירותיו של יועץ עסקי.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול יישום אסטרטגיות מובילות רבים

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה בדומה לשווקים אחרים

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני שלא אחת מכריע בין הצלחה

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע ואינכם מצליחים למשש

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום המהווה יסוד

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו quot ח רווח והפסד

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים המהווה את

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה ולו מהסיבה שהמשכורת

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק ולכן

כידוע שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם