גיוס אשראי לעסק איך עושים את זה נכון?

באופן כללי, ישנם שני ערוצים מרכזיים שבאמצעותם תוכלו לגייס אשראי לעסק, והם הבנקים והקרן להלוואות בערבות מדינה (בתחום ההייטק יש גורמים אחרים שאפשר לפנות אליהם, כגון משקיעים, חממות, אנג'לים וכיוצא בזאת). במאמר הבא נראה כיצד מגייסים בצורה נכונה את האשראי לעסק, כלומר מגדילים את הסיכויים לאישור הלוואה ונהנים מתנאים נוחים שמתאימים לכם.

איך מקבלים הלוואה מהבנק בתנאים טובים?

כל בעל עסק קטן ובינוני שפנה בשנים האחרונות אל הבנק לצורך הלוואה, יודע כי מדובר במשימה לא קלה. עקב המציאות הנוכחית במשק הישראלי הבנקים אינם ממהרים לשחרר הלוואות, ואם הם עושים זאת – הריביות גבוהות יחסית. מצד שני, יש לזכור את המשוואה האומרת שככל שהעסק נתפס בבנק כבעל סיכון גדול יותר, כך הריבית תהיה גבוהה יותר, ולכן המטרה שלכם היא להראות לבנק שאיתכם הסיכון נמוך.

כאמור, מה שצריך לעשות הוא לשכנע את הבנק שלעסק יש פוטנציאל רווחי טוב, במיוחד בתקופה הקשורה למתן ההלוואה – שתהיה חשובה להגדלת הרווחיות. בהנחה שהעסק שלכם אינו חדש לחלוטין, הרי שבבנק כבר מכירים אתכם ותהיה לכך השפעה על האופן שבו יתייחסו לבקשת ההלוואה. אין צורך להיבהל, שכן הבנק ירוויח מהעסקה עקב הריביות והוא רוצה להיכנס אליה. רק צריך לתת לו ביטחון ולשכנע.

אז איך משכנעים את הבנק? המרכיב הבסיסי הוא תוכנית עסקית שעימה חייבים להגיע לסניף, וחשוב מאוד שתהיה זו תוכנית חיובית, מקצועית ונכונה שתבנו באמצעות יועץ עסקי. התוכנית העסקית מתייחסת בין היתר לשירותים והמוצרים של העסק, מבנה ההנהלה, ניתוח מתחרים והשוק, מכירות ושיווק, מימון, צפי רווח והפסד, תזרים וכדומה. אמנם התוכנית צריכה להיות נאמנה למציאות ומבוססת על נתונים פיננסיים מדויקים, אך היא גם צריכה להיות משכנעת וחיובית על מנת להקטין בעיני הבנק את הסיכון הכרוך במתן ההלוואה. כאמור, ככל שהסיכון נמוך יותר כך גדלים הסיכויים לאישור ובריביות ותנאים טובים יותר.

יש לציין כי תרומתו של היועץ העסקי בכל הקשור לגיוס אשראי מהבנק, אינה מתחילה ונגמרת בתוכנית העסקית. כך לדוגמא, בתהליך שמבצע היועץ הוא מכיר לעומק את העסק ויכול להצביע על סוג ההלוואה הנחוץ לעסק, היקפה, תנאי ההחזר וכדומה – ובכך להימנע מטעויות שכיחות המסבכות עסקים עם הלוואת שאינן מתאימות, ולפעמים אף אינן נחוצות. במידה שהוחלט על נטילת הלוואה מהבנק ונבנתה תוכנית עסקית, היועץ גם יכול לסייע לכם בהצגתה ובכל מקרה יכין אתכם לקראת המעמד. באופן כללי מה שנדרש הוא לשדר נינוחות, כבוד וביטחון בעסק בעל פוטנציאל כלכלי טוב, להיות מנומסים ולהשאיר רושם טוב מבחינה אישית – כי גם להיבטים אלו יש השפעה על הבנק. רצוי מאוד שהנציג שאתם פוגשים בבנק יהיה מנהל הסניף, כי בסופו של יום הוא זה שמקבל את ההחלטות ונותן את האישור.

המלצה אחרונה בנושא גיוס אשראי מהבנק, היא לזכור שיש יותר מאחד. כלומר, יש מספר בנקים וכולם מרוויחים לא רע מהלוואות, אז גם אם קיבלתם הצעה להלוואה בריבית מסוימת, אפשר לקחת אותה לבנקים אחרים. כן, בהחלט אפשר לעשות סבב בין כמה בנקים, להציג את ההצעות שכבר התקבלו, לקבל עוד הצעות יותר טובות, ולחזור אל הבנק המקורי של העסק שיגלה "במקרה" שאפשר לתת לכם הצעה טובה יותר מהראשונה.

הלוואות בערבות מדינה

כאמור, הלוואות בערבות מדינה הן המקור העיקרי השני לגיוס אשראי לעסק. יש הסבורים כי מדובר בהלוואות הניתנות על ידי המדינה, אך למעשה מי שנותן אותן הם שוב הבנקים, או ליתר דיוק ארבע בנקים. המדינה נכנסת לתמונה בכך שהיא מעמידה בטחונות, מה שמקטין את הסיכון עבור הבנק, ולכן מאפשר לספק הלוואות בתנאים נוחים במיוחד.

אם כן, יש כמה יתרונות להלוואות בערבות מדינה:

  • בתור בעלי עסק תצטרכו להעמיד ביטחונות קטנים מאוד, בהשוואה לנטילת הלוואה רגילה לעסקים.
  • תוכלו לקבל עד חצי מיליון ₪ או עד 8% מהמחזור העסקי בשנה האחרונה, הגבוה יותר מבין השניים.
  • אפשר להחזיר את ההלוואה עד תקופה של 5 שנים.
  • יש תקופת גרייס של חצי שנה.
  • הלוואות בערבות מדינה אינן נכללות באובליגו של העסק, כך שהן אין מקשות על נטילת הלוואות נוספות מהבנק במידת הצורך.

אז איך מקבלים הלוואה בערבות מדינה?

נכון שהלוואות בערבות מדינה נשמעות כאפשרות טובה, אבל צריך לזכור שרק כ- 50% מהבקשות מאושרות על ידי הגורמים הרלוונטיים. יש סיבות שונות לדחיות והן קשורות למבנה הכללי של בחינת בקשות אלו. כלומר, בניגוד להלוואה שמבקשים מהבנק, אשר נבחנת על ידי אנשי המקצוע שלו, כאן מעורבים לצד הבנקים עוד גופים שמעסיקים אנשי מקצוע, וכל אחד מהם מבקש מסמכים מסוימים, מבצע את הבדיקות שלו, ומוציא את המסקנות וההמלצות שלו.

כפועל יוצא מכך, אחת הסיבות המרכזיות שבגללה בקשות להלוואות נדחות, היא שהתוכנית העסקית לא הייתה טובה מספיק. זהו המסמך החשוב ביותר שהגורמים השונים בוחנים, ואם הבקשה נדחתה – סביר להניח שהתוכנית לא נכתבה באופן ראוי ומקצוע, לא תיארה בצורה חיובית ומשכנעת את ההשפעה של ההלוואה על הפעילות העסקית, לא הייתה מעוגנת בנתונים פיננסיים בדוקים, וכיוצא בזאת.

ניתן להבין שגם כאן קיימת חשיבות מרובה להסתייעות בשירותי ייעוץ עסקי, והנתונים בהחלט מאשרים זאת: כאשר התוכנית נבנית על ידי היועצים העסקיים שלנו הסיכוי לאישור הבקשה קופץ ל- 90% מ- 50%. יש לכך מספר סיבות אבל המשמעותית שבהן היא שאנו יודעים לבנות תוכניות עסקיות שמתאימות בצורה מדויקת לבחינות ולדרישות של הגורמים הרלוונטיים. זוהי תוכנית המתייחסת בין היתר לפעילות העסק לאורך שלושת השנים האחרונות, מביאה תחזית לשלושת השנים הבאות, מתייחסת לתחום השיווק, למבנה ההוצאות בעסק, לתרומת ההלוואה לעסק ולשימוש המיועד בה, לדרך שבה היא תוחזר, ועוד.

לבסוף, יש לציין כי היכרות קרובה של היועץ העסקי עם התהליך של הלוואה בערבות מדינה, חוסכת לבעלי העסק הרבה התרוצצויות, טרחה, דאגות וזמן. בנוסף, הוא מעמיד לרשותכם ניסיון רב בייעוץ עסקי ובניהול עסקים בשטח, ולכן ביכולתו לסייע לעסק במגוון רחב של תחומים נוספים.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול? יישום אסטרטגיות מובילות רבים מבעלי העסקים הקטנים חולמים על צמיחה והתרחבות, על הגדלה של קהל הלקוחות ואף הגעה לשווקים חדשים. השאלה היא כמובן, איך עושים את זה? איזו שיטה, גישה או אסטרטגיה תוביל אותנו אל הגשמת היעד והחלום? בשורות הבאות נבחן מספר אסטרטגיות מובילות להתרחבות של עסקים, ביניהם מודל […]

על פי סקרים שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפני כחודשיים, 35% מהעסקים במשק דיווחו על פגיעה בפעילות כתוצאה מהעלאת הריבית בשנים האחרונות על ידי בנק ישראל. אכן, עליית הריבית, המהווה כלי של בנק ישראל להילחם באינפלציה, מובילה להאטה במשק ולירידה בהיקף הפעילות הכלכלית. עם זאת, בחודש זה (ינואר 2024) הוריד לראשונה בנק ישראל את הריבית לאחר […]

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום פעילות ובכל היקף. את היעד החיוני הזה ניתן להשיג בדרכים מגוונות, חלקן מצריכות חשיבה, תכנון והיערכות יחסית ממושכת, ואילו אחרות מהירות ופשוטות יותר, ומובילה להגדלה יפה של הרווחיות בעסק. בשורות הבאות תתואר השיטה הקלה ביותר להגדלת הרווחיות בעסק, היא הגדלה של הרווח הגולמי באמצעות מספר […]

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה, בדומה לשווקים אחרים ברחבי הגלובוס. אחת התוצאות הברורות של ההאטה הכלכלית במשק היא ירידה במכירות, אותה רואים בקשת רחבה של מגזרים, ובדגש על אילו שמוצריהם אינם הכרחיים ונתפסים כמותרות. מטבע הדברים, ירידה במכירות משפיעה על העסק בכלל ההיבטים, החל במצב התזרים ועד למורל של צוות המכירות ושאר העובדים. […]

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני, שלא אחת מכריע בין הצלחה לכישלון עסקי. יחד עם זאת, בניית אסטרטגיה שיווקית מוצלחת לטווח הקצר והארוך כאחד, אינה עניין של מה בכך. היא מחייבות גישות וכלים נאותים ומגובשים. בשורות הבאות יוסבר כיצד בונים אסטרטגיה שיווקית לעסק דרך מספר נקודות מרכזיות. משמעותה של אסטרטגיה שיווקית מובן שכל בעל עסק מבקש […]

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל העסקים, ומגלגלים מעל לשישים אחוז ממחזור הכספים. ואולם, כפי שיודע כל בעל עסק קטן, קשה להצליח במדינה בה רק כשלושים אחוז מהעסקים שורדים בטווח הארוך. אז כדי להעלות את סיכויי ההצלחה של עסק קטן, חשוב לנהלו עם אסטרטגיה ותוכנית עסקית מקצועית, ומומלץ מאוד לקבל ליווי […]

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע, ואינכם מצליחים למשש את הפוטנציאל הקיים בו, כדאי לעבור תהליך מקצועי של פיתוח עסקי. התהליך יכול להתמקד בנושאים שונים, כמו פיתוח מוצר חדש, כניסה לשווקים חדשים, שיפור מאמצי שיווק ומכירה, ועוד. חשוב לבצע אותו עם יועץ עסקי מנוסה, ושיותאם באופן ספציפי לצרכי ומאפייני העסק. מהי המשמעות של פיתוח […]

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים, כגון דילוג על שלבי ההקמה וההרצה, מוניטין ומעגל לקוחות קיים, ועוד. יחד עם זאת, ברכישה של עסקים ישנם גם מספר חסרונות, ובכל מקרה יש לבצע בדיקות מעמיקות לפני שמכניסים את היד לכיס. בשורות הבאות יובא מידע על בדיקות שצריך לבצע בעסקים המיועדים לרכישה, אותן כדאי […]

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום, המהווה יסוד ובסיס להצגת מוצרי ושירותי העסק, להגדלת ושימור מעגל הלקוחות והמחזור. עם זאת, רבים מבעלי העסקים חשים כי הפעילות הפרסומית והשיווקית אינה מביאה את הפירות המצופים, ומתלבטים מאוד בשאלת הפיצוח – להיכן להפנות המשאבים, מה התקציב הנכון כיצד לספר את הסיפור שיבדל אותם ממתחרים, אילו פלטפורמות […]

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו"ח רווח והפסד מרואה החשבון שלהם, המורכב בעיקר מהסעיפים רווח גולמי, רווח תפעולי, הרווח לפני מס והרווח הנקי. מאמר זה יתמקד בסעיף הראשון, הוא הרווח הגולמי, שמעיד על רמת הרווחיות הבסיסית ביותר בעסק, ומשקף את העלות הישירה של המכירות.  במאמר נבין איך מחושב הרווח הגולמי, מה בדיוק הוא אומר, מה […]

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים, המהווה את הבסיסי לרווחיות הגולמית שאיתה משלמים את ההוצאות הקבועות. או במילים פשוטות: איך מרוויחים מהעסק. ואולם, בעוד שבעסקים רבים המודל כבר ידוע למדי בהתאם להתנהלות הרגילה והמוכרת בתחום, ישנם עסקים יותר מיוחדים שבהם צריך לפענח ולהסביר ממה העסק מרוויח. למעשה, קיימים מודלים כלכליים רבים שניתן לבנות […]

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק. בעזרתם הוא מתפתח, פונה ללקוחות חדשים, שומר על נאמנות הלקוחות הקיימים, חודר לשווקים חדשים, שומר על רמה נאותה של הכנסה, מגדיל את המחזור, מחזק את המיתוג וכיוצא בזאת. אין פלא איפה, שרבים מבעלי העסקים שואלים את עצמם כמה בעצם להשקיע בפרסום, ולא פחות חשוב – […]

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה, ולו מהסיבה שהמשכורת שאתם מושכים מעסק משמשת לכלכלת הבית. ואולם, בקרב בעלי עסקים עצמאים נקודות החיבור וההקשרים בין כלכלת הבית ורווחיות העסק אינם מובנים היטב, ואף נעשות שגיאות שפוגמות בהתנהלות העסקית ובמצב הפיננסי של המשפחה. במאמר הבא יובא מידע בנושא.   הבית הוא עסק שעומד בפני עצמו אין […]

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים ושל שחיקת כוח המטבע, כלומר אינפלציה. יחד עם זאת, בעלי עסקים רבים אינם מבינים בדיוק כיצד האינפלציה משפיעה עליהם ומה ניתן לעשות בנושא. המאמר הבא מתייחס לסוגיה זו ומביא מספר המלצות.   מה זאת בכלל אינפלציה אינפלציה היא מושג כלכלי המתאר עלייה מתמשכת במחירים של […]

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק, ולכן תמיד כדאי וצריך להיות עם היד על הדופק לגביו, ובכלל לגבי הרווחיות. כפי שנראה במאמר זה, מרבית העסקים בישראל מתמחרים את מוצרים ושירותיהם ברמה נמוכה מהאפשרית, ולפיכך תשומת לב וביצוע שינויים בתמחור מידת הצורך הינה פעולה חשובה. יחד עם זאת, במיוחד בתקופה הנוכחית של אינפלציה […]

כידוע, שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות עסקית באשר היא. לשם כך קיימים ערוצים רבים שניתן להסתייע בהם, החל במדיה הדיגיטלית ועד לאפיקי הפרסום המסורתיים. יחד עם זאת, לא לכל עסק יש את היכולת להעמיד תקציב שיווק מכובד, או בכלל, ולכאורה נסתם הגולל על האפשרויות הפתוחות בפניו. ואולם, המציאות שונה לחלוטין. ישנן […]

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם