מהו סוד ההצלחה של עסק?

מהו סוד ההצלחה של עסק? עסקים רבים, בעיקר עסקים קטנים ובינוניים מתנהלים ללא התנהלות מסודרת , בכתבה זו אני אסביר את מהו הבסיס לתכנון נכון והתנהלות נכונה ,אשר יכולה לסייע לעסקים רבים לממש את ייעודם . הדבר הכי חשוב לעסק שלכם הוא תוכנית עסקית!

מהי תוכנית עסקית? זוהי למעשה תוכנית כתובה , בעיקר במספרים באקסל, אשר מפרטת את התחזית של כל הפעילות העסקית של העסק. מצד המכירות :  אנחנו מפרטים שנה או שנתיים קדימה, חודש חודש את תחזית המכירות לפרטי פרטים לפי סוג המכירות/שירותים/מוצרים, כמה שיותר בפירוט. מצד ההוצאות : מפרטים לפרטי פרטים מה נדרש על מנת לממש את המכירות הנ"ל, עלות המוצרים/שרותים, שכ"ד, הוצ' מכירה, פרסום , משכורות ועוד. והכי חושב רואים את השורה התחתונה, את הרווח/הפסד של כל חודש בשנה. שנה או שנתיים קדימה!

למה תוכנית עסקית כל כל חשובה? לאחר שכתבנו את התוכנית, היא הופכת להיות "מדריך למשתמש" קרי, כל חודש אנחנו בודקים מה היו התוצאות בפועל לעומת מה שרצינו שיהיה, ואז מתקנים בחודש הבא. התוכנית העסקית היא תוכנית היעדים של העסק והתקציב שלו. גם מצד ההוצאות אנחנו יודעים מה אפשר להוציא לפרסום או האם לגייס עובדים ומתי.

שימושים נוסף וחושב ביותר הוא תכנון תזרים מזומנים. ניתן לראות על בסיס התוכנית העסקית מה יהיו הרווחים או ההפסדים חודש חודש שנה-שנתיים קדימה ועל בסיס זה (יש כמובן לקחת את תנאי התשלום בחשבון) ניתן לראות האם צריך לגייס אשראי. סיכויי ההצלחה לגיוס אשראי בצמידה ומגישים לבנק תוכנית עסקית עולים בצורה משמעותית.

לסיכום ניתן לאמר כי תוכנית עסקית היא בסיס תקציב, בסיס התזרים ותוכנית היעדים של העסק. התוכנית הזאת נותנת לבעל העסק כלי ניהולי ממדרגה ראשונה כדי לראות ולמדוד את ביצועי העסק, מה ההשקעות הנדרשות ובכלל מה הוא הולך להרוויח מכל הפעילות העסקית.


צריכים עזרה בכתיבת תוכנית עסקית? לוי ייעוץ כלכלי ועסקי מתמחה במתן שירותי ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ותשמח לעמוד לשירותכם. לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול יישום אסטרטגיות מובילות רבים

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה בדומה לשווקים אחרים

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני שלא אחת מכריע בין הצלחה

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע ואינכם מצליחים למשש

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום המהווה יסוד

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו quot ח רווח והפסד

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים המהווה את

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה ולו מהסיבה שהמשכורת

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק ולכן

כידוע שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם