בשנים האחרונות ניכרת עלייה מתמדת בביקוש לאופניים רגילים וחשמליים בקרב הציבור, וזאת עקב הפופולאריות הגוברת של הרכיבה כתחביב אצל גברים ונשים בגילאים מבוגרים, התפתחותו המואצת של תחום האופניים החשמליות, והמשך הביקוש לאופניים מצד אוכלוסיית הילדים והנוער.
יחד עם זאת, לצד הפוטנציאל הטוב, ניהול חנות אופניים משגשגת ומצליחה אינה עניין של מה בכך, כאשר בכל שנה נפתחות חנויות של יזמים חדשים והתחרו עולה, נכנסים דגמים חדשים, ישנה פעילות ענפה של חנויות אופניים ואביזרים דרך האינטרנט, ועוד. לכן, בין אם מדובר ביזם המעוניין לפתוח חנות חדשה ובין אם מדובר בחנות קיימת ופעילה, חשוב מאוד להסתייע בייעוץ עסקי שיסייע לעלות על המסלול הנכון ולשמור עליו לאורך זמן.
נכון שאופניים הן מוצר נפוץ מאוד ומבוקש בקרב אוכלוסיות רבות, ונכון שיש אנשים המעוניינים ורוצים להשקיע בדגמים חדשים, אך כפי שיזמים רבים מגלים אין זה מספיק לאהוב את הרכיבה והאופניים ולהבין בתחום כדי לנהל חנות מצליחה.
רבים וטובים נכנסו לתחום עם חלומות יפים והרבה מוטיבציה, אך לא ביצעו בדיקה נאותה של ההיתכנות הכלכלית ודילגו על שלבים חיוניים שיכלו להעניק לחנות בסיס איתן לפעילות. וגם בחנויות רבות שבהן הבסיס קיים אין ניצול אופטימאלי של הפוטנציאל הכלכלי, בעוד הבעלים מצויים בהתלבטות מתמדת לגבי אפשרויות בתחומי המוצרים, השיווק והפרסום, התמחור וכן הלאה – רק שאין להם את הפנאי או את הכישורים העסקיים לתכנון מושכל ונכון של המהלכים.
כך למשל, האם כדאי להתחיל לעבוד עם ספקים המציעים אופניים ואביזרים במחירים זולים יותר, בין אם מדובר בספק טלפוני, יבואן גדול או הזמנה עצמאית דרך האינטרנט? והאם המעבר הזה יגדיל רווחיות או יפגע במוניטין? האם כדאי להעביר נפח מסוים של פעילות לאונליין ומה ההשלכות האופרטיביות של המהלך הזה? האם כדאי להתחיל להתמקד יותר בתחום האופניים והקורקינטים החשמליים? האם לקחת שותף? האם להעלות מחירים? האם הגיע הזמן להתרחב לסניף נוסף? האם לרכוש או למכור זיכיון? כיצד להשיג מימון להתרחבות?
וכמובן, במידה ומדובר ביזם המעוניין להקים חנות אופניים חדשה יש לתת מענה לשאלות רבות נוספות, למשל לגבי בחירת המיקום של החנות שישפיע באופן מכריע על הקהלים, על ההתמקדות במוצרים מסוים ועל ההצלחה.
וגם יש להבין את עלויות ההקמה ותקופת ההרצה שיכולות להגיע למאות אלפי שקלים, מתי הוצאות אילו יוחזרו ומתי תושג נקודת איזון, מהו צפי הרווחים הריאלי, מהם מקורות המימון האפשריים, אילו פעולות שיווק ופרסום יש לבצע במדיה הדיגיטלית ובערוצים נוספים, ובשורה התחתונה – האם המיזם עתיד להשתלם ולעמוד בציפיות ואיזה קונספט הוא הנכון והמתאים ביותר. בכל אלו ועוד מסייע ייעוץ עסקי לחנות אופניים.
לקבל את הפרספקטיבה הנכונה
לא פעם, בעלי חנויות אופניים אינם מחזיקים בתמונה אמינה וברורה לגבי המצב הפיננסי של החנות, למשל כי אין להם מספיק ידע כלכלי, כי אין בידם מספיק זמן לטיפול בפן הניהולי-פיננסי, כי הם מסתמכים בעיניים עצומות על הדוחות של רואה החשבון, כי ההיקשרות הרגשית שלהם לחנות אינה מאפשרת התבוננות אובייקטיבית, וכדומה.
לפיכך, ייעוץ עסקי לחנות אופניים מספק תמונה רחבה, מקצועית ואובייקטיבית, החולשת על כלל המרכיבים בחנות כמו התקשרויות יותר ופחות מועילות עם ספקים, מוצרים יותר ופחות רווחיים, נכסים כמו מלאי ומוניטין, שיווק ופרסום, תמחור המוצרים, וכיוצא בזאת.
ייעוץ עסקי לחנות אופניים קיימת, מתחיל אם כן בלמידת עומק של הנעשה בחנות על היבטיה השונים, כגון בעיות ברווחיות והגורמים להן, האם התמחור נכון, מה מצב תזרים המזומנים, האם יש בעיה ניהולית, האם נעשית פנייה נכונה אל קהלי היעד, האם כל ההוצאות סבירות ונחוצות, וכן הלאה. הנתונים והבעיות שיתגלו ישמשו לא רק למתן תמונה מקצועית ותובנות לשיפורים, אלא יהוו בסיס לבניית תוכנית עסקית.
תוכנית עסקית לחנות אופניים
יש לציין כי שלב המחקר נכון גם לגבי יזם המעוניין להקים חנות אופניים חדשה, רק שכאן עדיין אין חנות והבדיקות נעשות "על הנייר" – למשל המתחרים והענף בכללותו, שולי הרווח המקובלים, שאלת המיקום, כיצד כדאי למתג את העסק, ההוצאות הצפויות על שיפוץ, עיצוב ומלאי ראשוני, וכן הלאה. בסופו של דבר הבדיקה תאפשר להחליט אם לצאת לדרך ובאיזה קונספט, ומהנתונים תיגזר גם התוכנית העסקית ותוכנית העבודה לתקופת ההקמה וההרצה.
מבחינת חנות קיימת, התוכנית העסקית לוקחת את הנתונים שנאספו בשלב הבדיקה הראשונית ואת הבעיות שהתגלו, ומגדירה את הפתרונות הנדרשים ואת דרכי היישום שלהם, וזאת לאור הגדרה ברורה של מטרות ויעדים. התוכנית העסקית יכולה להתייחס לשורה ארוכה של פרמטרים כגון הרחבה או צמצום של תחומי פעילות, סגירת ומחזור הלוואות, התחום השיווקי, תמחור מחודש ומקצועי של מוצרים שונים, שינויים בכוח האדם בחנות ועוד.
למעשה, התוכנית העסקית מהווה סוג של מפה המאפשרת לעלות על מסלול נכון של התנהלות תקינה ויעילה, כאשר בעל החנות יודע היכן הוא עומד ולהיכן הוא מכוון, במקום לבחור בחיפזון צעדים לכיבוי שריפות. וכמובן, התוכנית מיועדת להגדיל את הרווחיות ואף את המחזור של החנות באופן נכון ובטוח.
תחומים נוספים בייעוץ עסקי לחנות אופניים
מלבד האמור לעיל, ישנם תחומים רבים נוספים שעשויים לעלות במסגרת ייעוץ עסקי לחנות אופניים. כך למשל, היועץ העסקי יבנה לבעלי החנות כלים מקצועיים ודוחות למעקב אחרי הוצאות והכנסות בחנות, למדידה מדויקת של הרווחיות ולבניית התנהלות עצמאית נכונה יותר מבחינה פיננסית.
כמו כן יושם הדגש על תחומי השיווק, הפרסום והמכירות, לרבות האופן שבו מבדלים את החנות לעומת מתחרים, שימוש נכון באפשרויות שפותחת חנות מקוונת, שימוש מושכל ברשתות החברתיות ובגוגל, האם השילוט שבאזור או בחזית החנות באמת אפקטיבי, וכדומה. במידת הצורך, היועץ העסקי גם מספק כלי ניהול המבוססים על ניסיון רב בשטח, אשר יקדמו את הבעלים מבחינה אישית ומקצועית כאחד, ויתרמו לשיפור האווירה בחנות, ולשביעות רצון העובדים והלקוחות.
לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.