קשה למצוא בעלי חנויות תבלינים ופיצוחים שיאמרו שהצלחה בתחום היא משימה פשוטה. אכן, אם בעבר חנויות תבלינים קטנות ואותנטיות נהנו מבסיס טוב להצלחה עם זרם לקוחות קבועים, הרי שכיום התנאים השתנו. מצד אחד, יש רשתות חדשות שנכנסות לתחום ופותחות סניפים בהתאם לשיטת עבודה יעילות ופרסום אפקטיבי, ומהצד השני רשתות המזון מציעות מחלקות של תבלינים ופיצוחים לקהל נרחב שממילא נכנס לעשות קניות. על כן, בעלי חנויות תבלינים מוצאים את עצמם מול תחרות לא קטנה, ועליהם להתנהל בצורה מחושבת מאוד מבחינת היצע המוצרים והתמחור על מנת לבסס רווחיות טובה. ייעוץ עסקי לחנות תבלינים מסייע להם להשיג את המטרה.
מה המשמעות של ייעוץ עסקי לחנות תבלינים ופיצוחים
ייעוץ עסקי לחנות תבלינים ופיצוחים נועד להשיג, בסופו של דבר, מטרה אחת ברורה: להגדיל את הרווחיות ואף את המחזור של העסק. יחד עם זאת, הייעוץ העסקי עשוי להינתן בשלבים שונים של חיי העסק ובכך תכניו משתנים. כך לדוגמא, אם אתם יזמים השוקלים לפתוח חנות תבלינים חדשה, הייעוץ העסקי יתחיל בבדיקת היתכנות כלכלית הבודקת את כלל ההיבטים הנדרשים: מיקום העסק, עלויות של שכירות, שיפוץ ורכישות (ריהוט, דלפקים, מידוף, מכונות טחינה), את הקונספט של העסק (למשל – טחינה במקום, אורגני וכדומה), את כל נושא רישוי העסקים, גיוס עובדים, תמחור המוצרים, קהל היעד, המתחרים, שיווק ופרסום ועוד.
בדיקה זו תוביל למסקנה, האם ישנה היתכנות כלכלית להקמת חנות תבלינים ופיצוחים חדשה, האם צריך לשנות משהו בקונספט על מנת להגיע לנקודת איזון בזמן סביר ו/או להגיע לרווחיות המצדיקה מבחינתכם את ההשקעה, או שאולי כדאי לוותר על חלום החנות ולמנוע מפח נפש ונזק כלכלי משמעותי. במידה שמחליטים להקים חנות, הנתונים יתורגמו לכדי תוכנית עסקית, תוכנית כלכלית ותוכנית עבודה שתלווה אתכם לכל אורך תקופת ההקמה וההרצה, בדגש על זהירות מבחינה פיננסית, התקדמות הדרגתית ובטוחה, ובניית בסיס איתן לחנות רווחית בטווח הארוך.
לעומת זאת, ייעוץ עסקי לחנות תבלינים ופיצוחים עשוי בהחלט להינתן לחנויות קיימות. לדוגמא, הייעוץ ניתן לבעלי חנויות שמסיבה זו או אחרת מרגישים שהפוטנציאל של החנות אינו ממוצה, וששורת הרווח נמוכה יותר מהאפשרי. ייתכן שהחנות עוברת תקופה של דשדוש והאטה מסיבות שונות (מתחרים חדשים, למשל), או אולי דווקא מדובר בחנות עם רווחיות נאה שבעליה שוקלים כיצד להתרחב. למשל, האם לפתוח סניף חדש והיכן, מאיפה להביא את הכסף, האם לקחת שותף, האם לפתוח זכיינות וכן הלאה. מעבר לכך, ייעוץ עסקי לחנות תבלינים הינו מהותי, מומלץ וחשוב לכל חנות באשר היא בכל שנה או שנתיים, וזאת על מנת לקבל תמונה מקצועית ורחבה של הנעשה בחנות, לתקן בעיות מוכרות או שחולפות מתחת לרדאר, לשפר ולייעל את ההתנהלות, לנצל הזדמנויות, להיות עם היד על הדופק ולבצע צעדים נכונים להגדלת הרווחיות.
בחירה של יועץ עסקי לחנות תבלינים ופיצוחים
יועץ עסקי העובד עם חנות תבלינים ופיצוחים חייב להיות אדם בעל מספר כישורים ויכולות. ראשית, עליו להיות בעל ניסיון רב בייעוץ לעסקים בכלל, ובתחום עסקי המזון למיניהם בפרט. שנית, עליו להיות בעל ניסיון אמיתי בניהול עסקים בשטח, כך שהתובנות וההצעות שלו לא יגיעו רק מספרים, קורסים ומחברות. בנוסף, ליועץ העסקי צריכה להיות השכלה כלכלית אקדמית מקיפה, שכן בסופו של דבר המטרה היא להגדיל רווחיות ולכל שינוי ופעילות בעסק יש פן כלכלי ברור. מעבר לכך, כדאי לשים את הדגש על אדם בעל ניסיון חיים ובגרות אישית, העובד אתכם בגובה העיניים ובשיתוף פעולה הדוק.
ממה מורכב הייעוץ העסקי
ייעוץ עסקי לחנות תבלינים ופיצוחים מורכב ממספר שלבים עיקריים. כאמור, אם מדובר בחנות חדשה שמעוניינים להקים הייעוץ מתחיל בבדיקת כדאיות כלכלית, ואם מדובר בעסק קיים היועץ העסקי מבצע דיאגנוזה מעמיקה של העסק. מטרתה של הבדיקה היא לאבחן את הנכסים של החנות, את ההזדמנויות הפתוחות בפניה, את הבעיות ונקודות התורפה, וזאת תוך סקירה של כלל המרכיבים – החל בתמחור המוצרים, דרך קהל היעד והמיתוג, ועד להתנהלות השוטפת של הבעלים. בתוך כך מושם הדגש על הפן הפיננסי, שלעיתים קרובות נזנח בחנויות תבלינים בתוך העיסוק השוטף, כאשר היועץ העסקי בוחן את הדוחות הכלכליים של רואה החשבון, את מצב התזרים, אילו מוצרים יותר ופחות רווחיים, מקומות שבהם יש בזבוז מיותר של כסף, וכן הלאה.
עוברים לתוכנית עסקית לחנות תבלינים ופיצוחים
לאור הבדיקה, היועץ מציג בפני בעלי החנות תמונה מקצועית, אובייקטיבית ומקיפה של המצב, ומביא תובנות והמלצות לשיפור, התייעלות והגדלת הרווחיות. יחד עם זאת, ההמלצות לא נותרות בחלל האוויר אלא מועברות אל תוכנית עסקית ברורה וישימה, בה מוגדרים היטב היעדים והמטרות, והצעדים שיש לבצע על מנת להשיגם – תוך תיקון הבעיות והחולשות שהתגלו בבדיקה. למשל, התוכנית עשויה להתוות שיפור בשירות הלקוחות, שימוש בהנחות והטבות שבועיות, שינוי הסכמים עם ספקים, הכנסת מוצרים יותר איכותיים ומיוחדים, בידול החנות ממתחרים, תמחור מחודש ומקצועי של חלק או כל המוצרים, וכן הלאה. התוכנית תלווה מעתה את בעלי החנות לשנה או השנתיים הקרובות, ותשמש להם כמפה המתווה דרך ברורה להגדלת הרווחיות ואף המחזור – גם אל מול שינויים המתחוללים בשוק.
היבטים נוספים של ייעוץ עסקי
מלבד האמור לעיל, ייעוץ עסקי לחנות תבלינים ופיצוחים עשוי לעסוק בתחומים רבים נוספים. כך למשל, היועץ העסקי עשוי להצביע על שינויים נדרשים בכל הקשור לשיווק ופרסום, החל בשילוט של החנות ועד למדיה הדיגיטלית, ויפנה את בעלי החנות לאפיקי פרסום אפקטיביים ומתאימים, ואף לבעלי מקצוע מיומנים בתחום. בנוסף, במידת הצורך הייעוץ יעסוק בשיפור יכולות ניהול, החל בניהול הזמן ועד לתקשורת אפקטיבית, אשר יתרמו רבות לשביעות הרצון של הלקוחות, עובדים בעסק ושל בעלי החנות כמנהלים.
לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.