ייעוץ עסקי לפאב
כשהחלטת להקים את הפאב החלום נראה די פשוט: רק צריך לדאוג למקום, לעיצוב, לשתייה ואולי עוד כמה פרטים, והשאר כבר יסתדר מעצמו. הרי אתה מכיר כל כך הרבה אנשים שזה בטוח יצליח. אבל די מהר גילית שיש הבדל גדול בין עמידה מאחורי הבר והכנת קוקטיילים, לבין ניהול של פאב במלוא מובן המילה.
מלבד התחרות על ליבם של הלקוחות יש לנהל בצורה נכונה את הצד הפיננסי של העסק, את בחירת והנעת העובדים, את המוניטין ברשתות החברתיות, ועוד שורה ארוכה של פרמטרים. בתוך כך יש לקבל החלטות משמעותיות הנוגעות למשל למבחר והתמהיל המשקאות האלכוהוליים, התמחור שלהם, האנרגיה שרוצים להכניס במקום, קהל היעד שאליו רוצים לפנות, יצירת בידול ממתחרים, שדרוג התפריט ובאיזה מנות אוכל, וכן הלאה. העניין הוא שלא כל חיית לילה או בעל ניסיון בתור ברמן גם מחזיק בידע פיננסי הולם או בכישורים ניהוליים מעולים. יתר על כן, השעות שמתארכות אל תוך הלילה, הקימה המאוחרת בבוקר והמטלות הרבות שיש לך על הכתפיים, לא תמיד משאירים זמן לעסוק בעניינים ניהוליים – פיננסיים, או לתכנן את האסטרטגיה שלך בצורה מושכלת ונכונה.
אין פלא איפה, שחלק גדול מהפאבים אינם מצליחים לסיים את השנים הראשונות והבעלים יוצאים בשן ועין. וגם אם הם מצליחים לשרוד, הם אינם מנצלים באמת את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בהם. ייעוץ עסקי לפאב הוא מה שצריך בשביל להשיג את המטרה של הגדלת הרווחיות ואף הגדלת המחזור, והיא בהחלט אפשרית.
רגליים על הקרקע
אנחנו נשמח לשבת איתך על בירה בפאב אבל המטרה שלנו היא קודם כל להוריד אותך אל הקרקע. לשם כך מתחיל ייעוץ עסקי לפאב בדיאגנוזה מעמיקה של הנכסים שלך, החל במקום עצמו, דרך מלאי המשקאות, עבור אל המוניטין, ועד ללקוחות הקבועים. כמו כן אנו בוחנים את מגוון ההיבטים של העסק, מצב הבנקים, כמו תמחור המשקאות והפריטים בתפריט, שעות הפעילות, תזרים המזומנים, התוכנית העסקית, התקשרויות עם ספקים, אנשי הצוות וכדומה. המטרה הראשונית של הלמידה הזאת היא לתת לך תמונה אובייקטיבית ונכונה של המתרחש בפאב מבחינה עסקית, ולאחר מכן להביא תובנות והצעות לשיפור ההתייעלות, לפיתוח העסקי-אסטרטגי, לשיפור התחום השיווקי ויכולות הניהול.
זוהי עבודה משותפת שאנו עושים ביחד איתך, המקנה ראייה מחודשת של הפעילות תוך ניתוח של הרווחיות האמיתית וביצוע שינויים נדרשים כדי שהפאב שלך יצמח וישגשג. נכון, לא מדובר בפגישה אחת אלא בתהליך הדרגתי, אבל הוא לא ארוך מאוד ואת התוצאות המשמעותיות תראה די מהר. כמו כן, דווקא ההדרגתיות והתהליך המסודר מאפשרים לך להבין שאנו יודעים מה אנו עושים, ותוכל לתת את האמון הדרוש כדי לבצע את השינויים המתחייבים.
כך לדוגמא, הדיאגנוזה שאנו מבצעים לפאב בשלב הראשוני שמה דגש רציני על כל הקשור בפן הפיננסי. אנו בוחנים מגוון נתונים ודוחות של העסק ובמידת הצורך בונים לך דוחות חדשים, רלוונטיים ומובנים לחלוטין, שאיתם תוכל לעבוד גם באופן עצמאי. בין היתר אנו מתייחסים למשקאות פחות רווחיים (כמו יינות), האם התמחור בתפריט נכון, מה מצב תזרים המזומנים שלך, האם תנאי התשלום שסוכמו עם שהספקים באמת סבירים, האם מצבת כוח האדם מצדיקה את עצמה מבחינת שעות ומשכורות, האם אתה מסיים עם רווח תפעולי סביר, וכיוצא בזאת.
לאחר מכן אנו עוברים לשלב החשוב של בניית תוכנית עסקית. כפי שאמרנו, אנו רוצים שתגיע אל המטרה של הגדלת הרווחיות והמחזור, ושתעשה זאת סחי לגמרי עם הרגליים על הקרקע. וזה מה שהתוכנית העסקית עושה: היא לוקחת את הנתונים שקיבלנו בשלב הקודם ואת הבעיות שגילינו, נותנת את הפתרונות ואומרת איך תכלס משיגים אותם. לדוגמא, ייתכן שהתוכנית תגדיר ביצוע שיפוץ פנים או הום סטייליניג, השגת מקורות מימון לצורך השיפוץ, החלפה של ספק ישן בחדש, ביצוע שיתופי פעולה עם גורמים אחרים, שינוי בבחירת הצוות כך שיתאים יותר לרוח המקום, מעבר למשקאות יוקרתיים יותר, העלאת מחירים, יציאה במבצעים וכיוצא בזאת. התוכנית נותנת לך בסיס ברור וידוע שעימו אתה מתקדם ברמה היומית, השבועית, החודשית ואף השנתית, במקום לבצע צעדים חפוזים על סמך אינטואיציות וחלומות. היא לוקחת אותך צעד אחד צעד אל המטרה, כאשר אתה יודע היכן אתה עומד ולאן אתה חותר. אנו ממשיכים ללוות את יישום התוכנית לאורך זמן, מבצעים בה שינויים במידת הצורך, ותמיד נמצאים בשבילך כדי לייעץ, לכוון ולתת כלים.
מיקוד בשיווק ופרסום
ייעוץ עסקי לפאב בהחלט מתייחס גם לנושא השיווקי והפרסומי, שהוא יסוד ובסיס להצלחה בענף. לאור ניסיון רב וקשרים נרחבים בעולם השיווק והפרסום, היועץ העסקי יוכל להכווין אותך אל האפיקים הכי מתאימים לפאב בהתאם לקהל היעד ומאפייניו. כך לדוגמא, ייתכן שנמליץ על קמפיין דיגיטלי בפייסבוק, בגוגל או באינסטגרם, על שיתוף פעולה עם מסעדות ובתי מלון שפועלים באזור, וכדומה. כמו כן נוכל להכווין אותך אל בעלי מקצוע מיומנים מאוד אשר יכולים לבנות את הכלים הדיגיטליים והאחרים בצורה אפקטיבית.
נותנים לך כלים לניהול
עולמו של מנהל הפאב שונה מאוד מזה של הברמן הבודד. המנהל צריך להניע את העובדים, לחלק תפקידים, לתת מוטיבציה, לשמור על האווירה הטובה מצד אחד ועל היעילות והשירות ללקוח מצד שני, להתמודד עם מגוון אתגרים בינאישיים, ובתוך כך גם לדעת לנהל את עצמו. בדיוק לשם כך ייעוץ עסקי לפאב כולל גם הקניית כישורי ניהול המבוססים על ניסיון עשיר של היועץ כמנהל עסקים וכיועץ לאורך השנים. מדובר בכלים בתחומי ניהול הזמן, ניהול העובדים וכדומה אשר מובילים להתנהלות אפקטיבית, זורמת, חסכונית וחלקה יותר של הפאב.
לקביעת פגישת ייעוץ עסקי לפאב ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בהודעה, טלפון או ווטס אפ