איך להקטין הוצאות בעסק

אז איך להקטין הוצאות בעסק? זוהי שאלה הנשאלת במרבית העסקים ויש לה תשובות רבות שנסקור במאמר הזה. לפני כן נציין שאת המהלכים השונים של הקטנת ההוצאות כדאי לבצע בליווי של יועץ עסקי, בין אם באופן נקודתי ובין אם בתהליך סדור של ייעוץ עסקי המטפל בהיבטים שונים של העסק.

לפני שמתחילים…

כל מאמן כדורסל או כדורגל אומר לשחקנים שאת המשחק מנצחים דרך ההגנה. כלומר, מי שמנצחת היא הקבוצה שחוטפת פחות סלים או פחות שערים. זוהי נקודה שחשוב לזכור כאשר מסתכלים על הפעילות העסקית שלכם, שהרי הרווח הגולמי, התפעולי והנקי מושפעים רבות מההוצאות, לא פחות מאשר ההכנסות שלכם. לכן, הידוק החגורה אינו פחות חשוב מהתרחבות לעבר אפיקים חדשים או העלאת מחירים, למרות שגם צעדים אלו בהחלט מועילים. מצד שני, את הקטנת הוצאות העסק יש לעשות בדרך מחושבת, מושכלת ונכונה, אשר לא תפגום חלילה באיכות השירות ללקוחות, במוניטין שלכם, באיכות המוצרים או בתפעול השוטף של העסק. ואם היא פוגמת במידת מה, יש לבצע חשיבה לעומק ולראות אם הצעד אכן משתלם בסופו של יום.

לכן אנו ממליצים לכל מי שתוהה איך להקטין הוצאות בעסק לפנות לקבלת ייעוץ עסקי. יש להבין כי בעל עסק שעל כתפיו מוטלות משימות שוטפות רבות, אינו תמיד רואה את הנקודות שבהן ניתן היא לחסוך, ורבים מבעלי העסקים גם מתנהלים לפי "טייס אוטומטי". כלומר ישנם דפוסי התנהלות שכבר התרגלתם אליהם, הם נוחים יחסית והייתם שמחים להמשיך ולהתנהל כך – רק הבעיה שאתם לא מרוויחים מספיק ואפילו מפסידים. לעומת זאת, יועץ עסקי מביא עימו המון ניסיון בניהול עסקים בשטח, ידע כלכלי נרחב וגם ניסיון כיועץ למגוון עסקים וחברות, וביכולתו לזהות את הנקודות הבעייתיות שבהן יש הוצאות גבוהות ומיותרות. לא פחות חשוב: היועץ גם יודע לתת פתרונות שאולי לא חשבתם עליהם, להסביר את משמעותם ולבחון כיצד הם ישפיעו על העסק בטווח הקצר והארוך. מעבר לכך, בעיות רווחיות בעסק אינן טמונות רק בהוצאות שניתן להקטין, אלא בקשת רחבה של נושאים נוספים כמו התנהלות פיננסית לקויה, בעיות ניהוליות, אי מיצוי של אפשרויות שיווק ופרסום, תמחור שגוי של מוצרים ושירותים, וכדומה. יועץ עסקי המגיע לעסק יכול לעזור לכם בנקודות אלו ונוספות, לצד הטיפול בהקטנת ההוצאות.

אפשרויות שונות להקטנת הוצאות בעסק

כאמור, אפשר לבצע פעולות רבות כדי להקטין את ההוצאות בעסק, ולשם כך יש לבצע סקירה מעמיקה של עלויות הייצור/האספקה, תקורות כמו שכירות על המשרד, משכורות וחשמל, תקציב הפרסום ועוד. לאחר מכן ניתן לפנות לצעדים שונים של הקטנת ההוצאות, כפי שניתן לראות בדוגמאות הבאות:

  • ספקים – סביר להניח שכבר התרגלתם לעבוד עם ספקים קבועים, אותם אתם מכירים ודי נוח לעבוד ביחד. הבעיה היא שלאורך זמן הספק מעלה טיפין טיפין את המחירים שלו, וגם אם לא מעלה – ייתכן שיש בשוק אפשרויות זולות יותר ולא פחות טובות. כך לדוגמא, ייתכן שאם תפנו לספק חדש שעושה את צעדיו הראשונים בשוק תקבלו הצעת מחיר הרבה יותר משתלמת ממי שיעשה הרבה כדי בשביל דריסת ראשונית. אפשר גם לפנות לכמה ספקים, לקבל הצעות ואז לחזור אל הספק הקבוע שלכם, שאולי יסכים לתת הנחות בשביל להשאיר אתכם אצלו. נכון שלא תמיד נוח או קל לעשות את המהלכים האלה, אבל יועץ עסקי יכול לסייע לכם להתגבר על החסמים וליזום את המהלך.
  • היקפי משרות – בעסקים רבים אנו רואים מצב של עובדים במשרה מלאה שלמעשה לא מצדיקים את היקף השעות הזה. אכן, לאורך השנים מתרחשים שינויים באופי הפעילות ובשירותי העסק, בעוד העובד נשאר על אותו היקף משרה למרות שתרומתו המעשית פוחתת. במקרה זה אפשר לקיים חשיבה מחודשת על היקפי המשרות של עובדים בעסק, ולהחליט למשל על צמצום בהיקפי השעות או שינוי בהגדרות תפקידים. כמו כן, כיום העולם העסקי עובר בצעדים מואצים אל שירותי מיקור חוץ, החל בהנהלת החשבונות ועד לבעלי מלאכה, ובענפים שונים אפילו ניתן להשתמש במיקור חוץ ממדינות עולם שלישי שהינו זול מאוד בהשוואה לארץ. מדובר בשירות חשוב המייתר לא פעם את ההעסקה הקבועה של עובד מן המניין, אך מספק מענה לא פחות איכותי ומקצועי, מה שבהחלט יכול לחתוך לכם בהוצאות. כמובן שאת הבחירה בשירותי מיקור חוץ צריך לעשות באופן מושכל ונכון, וגם בכך יכול יועץ עסקי לסייע לכם.
  • שינוי מרכיבי מוצרים – לא פעם אנו נתקלים בעסקים שמאוד גאים במוצרי הדגל שלהם, המשדרים איכות ויוקרה, אבל בחינה מעמיקה יותר מגלה שהם לא ממש רווחיים. זאת מפני שדווקא במוצרים אלו מושקע הרבה כסף מבחינת עלויות הייצור, אשר גם המחיר הגבוה פשוט לא מצדיק. מה ניתן לעשות במקרה זה? למשל, בחנות שמלות ניתן לבחון את ההוצאות על הליין המוביל מבחינת כמות האקססוריז, סוג התפירה, איכות הבד וכיוצא בזאת. ייתכן שנמצא כי ניתן לוותר על חלק מהמרכיבים של השמלה שעלותם גבוהה ועדיין נקבל מוצר טוב. אולי השמלה תימכר לבסוף במחיר נמוך יותר, אבל יותר משתלם לחנות. יחד עם זאת, כמובן שאת המהלך צריך לעשות תוך התחשבות במותג ובמוניטין, ועם צפי של תגובת הלקוחות.
  • צעדים נוספים – יש עוד מגוון רחב של פעולות שניתן לבצע כדי להקטין את הוצאות העסק, כדוגמת בחינת ההלוואות של העסק, נטילת הלוואות בתנאים טובים יותר או סגירה מוחלטת של הלוואות גרועות. כמו כן, ניתן לשקול מעבר לייבוא של מוצרים מסוימים ובכך לחסוך את התשלום לספק המתווך, אפשר לשקול מעבר למבנה בשכירות נמוכה יותר, ועוד הרבה צעדים.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול יישום אסטרטגיות מובילות רבים

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה בדומה לשווקים אחרים

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני שלא אחת מכריע בין הצלחה

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע ואינכם מצליחים למשש

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום המהווה יסוד

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו quot ח רווח והפסד

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים המהווה את

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה ולו מהסיבה שהמשכורת

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק ולכן

כידוע שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם