איך מורידים את המינוס של העסק

חלק בלתי מבוטל מהעסקים סובלים ממינוס שמעיב על היחסים עם הבנק, יוצר מחנק אשראי, גורם להרבה חששות ודאגות, ולא מאפשר התנהלות שקטה ונכונה. את הבעיה הזו אפשר לסגור במספר מהלכים אבל היא מחייבת בדיקה מעמיקה והחלטות נכונות. לשם כך מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ עסקי שיעזור בהגדלת המחזור וביציאה מהמינוס, בהתבסס על ניסיון רב ועל השכלה כלכלית נרחבת של היועץ.

מאיפה מגיע המינוס?

אצל בעלי עסקים רבים חוזרת הסיטואציה, בה קשה להצביע על הנקודות שאחראיות למינוס: האם מדובר בבעיה של שיווק ומכירות, בתמחור לא טוב, בהלוואות גרועות, בחוסר יעילות של ההתנהלות השוטפת, בהוצאות תפעול ותקורות גבוהות מידי? האם יש נקודה אחת מרכזית שטעונה תיקון או אולי מספר נקודות המשתלבות זו בזו?

יש כמה סיבות שבגללן קשה להצביע על הנקודה המדויקת. הראשונה: בתור בעל עסק אתה עסוק ועמוס במטלות היומיום, משתדל שהעניינים ידפקו, מיטלטל בין נסיעות, פגישות עם לקוחות וספקים, טלפונים, ישיבות צוות וכן הלאה. לכן מעבר לידיעה שיש מינוס קשה לפעמים להבין מאיפה בדיוק הוא מגיע, וכמובן שקשה להבין מה לעשות בעניין. השנייה: מכיוון שאתה רגיל להתנהל בדרכים מסוימות מבחינת תשלומים, תמחור, אשראי וכדומה – לא קל לך לדמיין שינוי בנקודות כאלו ואחרות, ועד שלא יגיעו מים עד נפש תנסה למשוך ולהחזיק. מעבר לכך, אם אתה לא בעל השכלה כלכלית אקדמית וכישורים פיננסיים טובים, ממילא קשה לך להבין כיצד הבעיה בדיוק נוצרת ומה צריך לעשות בגינה – אפילו אם יש לך ניחושים מושכלים.

אם כן, הדבר הראשון שצריך לעשות בשביל להוריד את המינוס הוא להבין היטב מהיכן הוא מגיע. לאור הנסיבות שתיארנו לעיל חשוב לפנות לקבלת ייעוץ עסקי ממקצוענים. יועץ עסקי שבא אליך לעסק מבצע סקירת עומק של ההיבטים השונים, החל בפן הפיננסי, דרך השיווקי-מכירתי ועד ליעילות ההתנהלות השוטפת, ומוציא לך תמונה ברורה. בניגוד לדוחות של רואה החשבון, שממילא קשה עד בלתי אפשרי לעמוד מתוכם על הנקודות הבעייתיות, כאן מדובר בתמונה ברורה, בהירה, אובייקטיבית ומקצועית שתוכל להבין איתה ולעבוד איתה. במידת הצורך היועצים שלנו גם יוציאו לך דוחות מפורטים ומובנים לחלוטין, המשקפים את המצב בזמן אמת וכמובן גם ילוו ויסבירו לך בדיוק את המשמעות.

מהלכה למעשה…

איתור, זיהוי והגדרת הבעיות שיוצרות את המינוס הם הכרחיים אך כמובן שלא בכך תם העניין. בשלב הבא ינחה אותך יועץ עסקי לביצוע צעדים ומהלכים מתבקשים להקטנת המינוס, וילווה אותך לכל אורך הדרך ביישום שלהם. יש להדגיש שלא מדובר בהמלצות "מהמותן" או בתחושות בטן אלא במהלכים סדורים ומאורגנים, המעוגנים בנתונים מדויקים, אשר לוקחים אותך בהדרגה אל המטרה. כל אלו נכללים בתוכנית עסקית אשר יועץ עסקי בונה עבורך ובה מתוארים ומפורטים הפתרונות לבעיות והדרכים לביצוע.

מטבע הדברים, בכל עסק יכולים להיות היבטים שונים האחראיים למינוס ומכאן שיידרשו צעדים שונים להורדתו. ואולם, ניתן להצביע על מספר צעדים שנכונים במקרים רבים, אשר עשויים להיכלל בתוכנית העסקית. לפניך סקירה של מספר צעדים כאלו, שביצוע נכון ומקצועי שלהם בהחלט יכול להוביל למקום טוב יותר מבחינתך.

הגדלת ההכנסות

אם יש מינוס לעסק אז שורת ההוצאות וההתחייבויות שלך גבוהה יותר משורת ההכנסות. את המשוואה הזאת עלינו לשנות תוך טיפול בשני הצדדים שלנו, דהיינו הגדלת הכנסות והקטנת הוצאות. באשר להגדלה של ההכנסות בעסק יש מספר צעדים שניתן לבצע, אך כמובן שעלינו להתחשב במצבו הפיננסי הנוכחי שאולי לא יאפשר השקעות גדולות ולא יאפשר קבלת הלוואות לצורך התרחבות – לפחות בשלב זה. ועדיין נשארו לנו ביד כמה כלים טובים מאוד שיוכלו להגדיל את ההכנסה, בלי השקעה גבוהה במיוחד. הנה שתי דוגמאות:

לטפל בתמחור שלך

רוב העסקים בישראל מתמחרים נמוך מדי את השירותים והמוצרים שלהם ולכן מבחינה סטטיסטית סביר להניח שאתה משתייך אליהם. למעשה, אחד הגורמים העיקריים לכניסה הדרגתית למינוס הוא תמחור שגוי שמסתמך אך ורק על טווח המחירים של המתחרים. מה שצריך לעשות הוא לצלול אל סך עלויות הייצור/האספקה שלך, התקורות, הייחוד של המוצרים, המוניטין, המיתוג, שולי הרווח המקובלים בענף, שאיפות הרווח האישיות שלך ועוד – ומתוך כלל המרכיבים והנתונים הללו להוציא תמחור מקצועי ונכון. חשוב שתבין כי לסוגיית התמחור יכולה להיות השפעה מכרעת על הרווחיות ומכאן על המינוס, ולכן יש להשקיע את המחשבה והזמן הראוי בכך. יועץ עסקי יכול לבצע לך את התמחור בצורה מהירה יחסית שתביא לתוצאות ניכרות בטווח הקרוב.

אפשרות נוספת שבכלל לא כרוכה בעלויות או בזמן, ויכולה לתת לעסק בוסט רציני בתקופה בה הוא משווע לאוויר בתזרים, היא העלאת מחירים. הניסיון שלנו מראה שאפשר בהחלט להעלות ב- 3% – 5% בלי שתהיה לכך השפעה מהותית על הלקוחות – שימשיכו להיות נאמנים לעסק עקב ההרגלים, הנוחות, הייחוד, ההיכרות איתך והיתרונות המסוימים שלך. מהצד שלך, רק תחשוב מה המשמעות של עוד 5% בהכנסות. אם ניקח למשל עסק שפועל במחזור של 50,000 ₪ בחודש, הרי שעלייה של 5% היא עוד 30,000 ₪ שנתי לפני מס שנכסים לחשבון. יחד עם זאת, את העלאת המחיר יש לבצע בצורה שקולה ונכונה ולקחת בחשבון את ההשלכות האפשריות מבחינת השפעה על הלקוחות ושיעור המכירות, כך שכדאי להתייעץ גם בנושא זה עם יועץ עסקי.

לשפר את מערך השיווק והמכירות

היבט נוסף שיכול להעלות תרומה משמעותית לצד של ההכנסות, הוא כל הקשור בפן השיווקי והמכירתי של העסק. כך לדוגמא, בעסקים רבים לא יודעים להפיק את המיטב מהייחוד והפוטנציאל של המוצרים, אם בשל חוסר היכרות עם אפיקי השיווק והפרסום הנכונים, פנייה שגויה אל קהל היעד, כישורי שיווק לא מספיק טובים של בעל העסק שמשליכים גם על העובדים, וכיוצא בזאת.

על מנת לשפר את התמונה ניתן לפעול במספר ערוצים. לדוגמא, ניתן ליצור שיתופי פעולה שאינם עולים כסף מראש ורק דורשים השקעה של זמן בתכנון ובפנייה לגורמים שונים (שיתוף פעולה של קבלן עם משרד אדריכלים, למשל). יצירת שיתופי פעולה עסקיים יכולה להביא לעסק עוד לקוחות שעל ההכנסות או הרווחים מהם מעבירים שיעור מוסכם מראש עם הגורם שאליו פנית. אפשרות נוספת היא להשקיע את המשאבים הנחוצים (לא רבים מדי מבחינה כספית) על מנת לקדם את תחום השיווק הדיגיטלי. כיום עומדים לרשות עסקים כל סדר גודל ותחום פעילות מגוון ערוצים אפקטיביים במדיה הדיגיטלית. מדובר בערוצים המאפשרים שליטה תקציבית טובה ועבודה גם בתקציב מוגבל, ועל ידיהם ניתן להגיע לחשיפה גבוה וממוקדת בהתאם לקהל היעד של העסק. בין היתר ניתן לפתוח קמפיין בגוגל ממומן, לקדם את האתר בגוגל, לקדם את הדף העסקי בפייסבוק, לפעול בלינקדאין ואינסטגרם, ועוד. יועץ עסקי מנוסה יכול לכוון אותך אל האפיקים שמתאימים לעסק שלך במדיה הדיגיטלית ולהפנות אותך אל אנשי מקצוע רציניים ואיכותיים בתחום. בנוסף, הוא יכול לעזור בהחלטה על גורמים שעימם כדאי לבצע שיתופי פעולה ובהתגברות על חסמים בפני יצירת התקשרויות כאלו.

לעשות סדר בהלוואת של העסק

לא פעם, גורם מרכזי למינוס של העסק הוא הלוואות. מדובר בהתחייבויות שנוטות לחמוק מהעין מפני שאינן מופיעות בדוח רווח והפסד של רואה החשבון, ולכן מובילות לשגיאות בניתוח המצב הפיננסי ובפעולות וההחלטות הנגזרות מכך. על כן, יש לעבור על ההלוואות של העסק ולבחון בין היתר, האם כולן באמת נחוצות, למה הן משמשות והאם השימוש עדיין נאמן לייעוד המקורי, האם הריביות טובות יחסית למה שניתן לקבל היום, האם תנאי ההחזר מתאימים לעסק, וכן הלאה.

במקרה שהתגלו בעיות בהלוואות ניתן לפעול על מנת לשנות את התמונה. כך לדוגמא, יועץ עסקי יכול לסייע לך להשיג הלוואות טובות יותר מהסניף שלך או ממקורות אחרים, כמו הקרן להלוואות בערבות מדינה. על פי רוב השגת ההלוואה תדרוש הכנת תוכנית עסקית רצינית ומקצועית, המתארת בצורה חיובית ככל האפשר (אך נאמנה לאמת, כמובן) את מצבו הפיננסי של העסק, את הפוטנציאל שלו, את הצעדים להגדלת הרווחיות והמחזור, וכיצד אלו ייתרמו מקבלת ההלוואה. כמו כן יועץ עסקי יוכל להנחות אותך לביצוע סקר שוק מקדים בנושא ההלוואות מול סניפים של בנקים שונים, קבלת הצעות שונות, וביצוע משא ומתן חוזר מול הסניף שלך. סגירת הלוואות קיימות, ובמידת הצורך נטילת הלוואות בתנאים טובים יותר, יכולה להוריד משא משמעותי מהמחנק שרובץ על העסק, לאפשר התנהלות נכונה ושקטה יותר, ובתוך כך גם להביא בהדרגה להורדת המינוס.

להתייעל ולהקטין את ההוצאות בעסק

כפי שאמרנו, הורדת המינוס מצריכה אותך לטפל במשוואת ההכנסות מול ההוצאות. על כן, יש לבחון היטב את הוצאות העסק מבחינת ייצור/אספקה והוצאות התפעול, לראות כיצד אלו משפיעות על הרווחיות והאם ניתן לשפר את הנושא. כמעט תמיד יש מה לעשות.

כך לדוגמא, ייתכן שבסקירה שמבצע עבורך יועץ עסקי יתגלה שהסכומים שאתה משלם לספקים יכולים להיות טובים יותר. נכון שמדובר באנשים שאתה מכיר כבר די הרבה זמן והתרגלת לעבוד איתם, אבל אם הדבר פוגע ברווחיות ותורם להגדלה של המינוס, אתה צריך לפעול. לא מדובר בהכרח בכך שתעזוב את הספקים הרגילים שלך אבל בהחלט שווה לבצע סקר שוק, לקבל עוד הצעות ולחזור אליהם כדי לבקש הנחות. ייתכן מאוד שחלק מהספקים שלך יסכימו להפחית מחירים רק בשבילך להשאיר אותך כלקוח קבוע ונאמן אצלם. כדאי גם לאתר ספקים חדשים שעושים את הצעדים הראשונים בשוק, ולקבל מהם הצעת מחיר שיכולה להיות נמוכה בהרבה יחסית למקובל בשוק.

צמצום משרות בעסק

עוד מהלך ששווה לבדוק הוא צמצום של היקפי משרות בעסק. במהלך הבדיקה שמבצע אצלך יועץ עסק, ייתכן שיימצא כי עובדים מסוימים כבר לא מצדיקים את המשרה המלאה – אולי כי היו שינויים באופי הפעילות לאורך השנים, שינויים טכנולוגיים, שינויים בשוק ושינויים בעסק עצמו. במכל מקרה, היקף המשרה כבר לא מצדיק את התרומה. אין אנו אומרים שצריך בהכרח לפטר עובדים אך ייתכן שישנם כאלו שאפשר לצמצם לחצי משרה, או להגדיר את שעו תהעבודה ולא לעבוד גלובלי, ולאחד תפקידים באופן שיתרום ליעילות ולתפוקה. עוד אפשרות שכדאי לבחון היא להעביר חלק מהתפקידים בעסק למיקור חוץ, כי בימינו אפשר לקבל קשת רחבה של שירותים מאנשי מקצוע מיומנים שאינם עובדים מהמניין בעסק, דבר החוסך לך לא מעט הוצאות.

אפשרויות נוספות להקטנת הוצאות

מלבד האמור לעיל, ישנן אפשרויות רבות נוספות להתייעלות ולהקטנת ההוצאות. כך לדוגמא, ניתן לבחון מוצרים שהתגלו כפחות רווחיים ולראות מה אפשר לעשות לגביהם. לעיתים המשמעות היא שכדאי לשחרר מוצר מסוים ולעיתים אפשר לוותר או לשנות רכיב מסוים באופן שיקטין את עלויות הייצור. בנוסף, אפשר לבחון את האפשרות של ייבוא מוצרים או רכיבים מסוימים באופן עצמאי ובכך לחסוך בפערי התיווך, אפשר גם לשקול מעבר למבנה בשכירות יותר נמוכה, אפשר לבדוק תמריצים שיגבירו את התפוקה והמוטיבציה של העובדים, וכן הלאה.

בכל מקרה, הורדה של המינוס בעסק מצריכה בחינה מקפת של הפעילות, בדגש על הפן הפיננסי, איתור של הבעיות העיקריות וביצוע צעדים מתבקשים. אולי הדברים נראים לך מורכבים אך למעשה ייעוץ עסקי הוא תהליך שיכול להתבסס על כמה פגישות בודדות, והתוצאות של הינן משמעותיות וניכרות במהירות.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול? יישום אסטרטגיות מובילות רבים מבעלי העסקים הקטנים חולמים על צמיחה והתרחבות, על הגדלה של קהל הלקוחות ואף הגעה לשווקים חדשים. השאלה היא כמובן, איך עושים את זה? איזו שיטה, גישה או אסטרטגיה תוביל אותנו אל הגשמת היעד והחלום? בשורות הבאות נבחן מספר אסטרטגיות מובילות להתרחבות של עסקים, ביניהם מודל […]

על פי סקרים שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפני כחודשיים, 35% מהעסקים במשק דיווחו על פגיעה בפעילות כתוצאה מהעלאת הריבית בשנים האחרונות על ידי בנק ישראל. אכן, עליית הריבית, המהווה כלי של בנק ישראל להילחם באינפלציה, מובילה להאטה במשק ולירידה בהיקף הפעילות הכלכלית. עם זאת, בחודש זה (ינואר 2024) הוריד לראשונה בנק ישראל את הריבית לאחר […]

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום פעילות ובכל היקף. את היעד החיוני הזה ניתן להשיג בדרכים מגוונות, חלקן מצריכות חשיבה, תכנון והיערכות יחסית ממושכת, ואילו אחרות מהירות ופשוטות יותר, ומובילה להגדלה יפה של הרווחיות בעסק. בשורות הבאות תתואר השיטה הקלה ביותר להגדלת הרווחיות בעסק, היא הגדלה של הרווח הגולמי באמצעות מספר […]

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה, בדומה לשווקים אחרים ברחבי הגלובוס. אחת התוצאות הברורות של ההאטה הכלכלית במשק היא ירידה במכירות, אותה רואים בקשת רחבה של מגזרים, ובדגש על אילו שמוצריהם אינם הכרחיים ונתפסים כמותרות. מטבע הדברים, ירידה במכירות משפיעה על העסק בכלל ההיבטים, החל במצב התזרים ועד למורל של צוות המכירות ושאר העובדים. […]

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני, שלא אחת מכריע בין הצלחה לכישלון עסקי. יחד עם זאת, בניית אסטרטגיה שיווקית מוצלחת לטווח הקצר והארוך כאחד, אינה עניין של מה בכך. היא מחייבות גישות וכלים נאותים ומגובשים. בשורות הבאות יוסבר כיצד בונים אסטרטגיה שיווקית לעסק דרך מספר נקודות מרכזיות. משמעותה של אסטרטגיה שיווקית מובן שכל בעל עסק מבקש […]

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל העסקים, ומגלגלים מעל לשישים אחוז ממחזור הכספים. ואולם, כפי שיודע כל בעל עסק קטן, קשה להצליח במדינה בה רק כשלושים אחוז מהעסקים שורדים בטווח הארוך. אז כדי להעלות את סיכויי ההצלחה של עסק קטן, חשוב לנהלו עם אסטרטגיה ותוכנית עסקית מקצועית, ומומלץ מאוד לקבל ליווי […]

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע, ואינכם מצליחים למשש את הפוטנציאל הקיים בו, כדאי לעבור תהליך מקצועי של פיתוח עסקי. התהליך יכול להתמקד בנושאים שונים, כמו פיתוח מוצר חדש, כניסה לשווקים חדשים, שיפור מאמצי שיווק ומכירה, ועוד. חשוב לבצע אותו עם יועץ עסקי מנוסה, ושיותאם באופן ספציפי לצרכי ומאפייני העסק. מהי המשמעות של פיתוח […]

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים, כגון דילוג על שלבי ההקמה וההרצה, מוניטין ומעגל לקוחות קיים, ועוד. יחד עם זאת, ברכישה של עסקים ישנם גם מספר חסרונות, ובכל מקרה יש לבצע בדיקות מעמיקות לפני שמכניסים את היד לכיס. בשורות הבאות יובא מידע על בדיקות שצריך לבצע בעסקים המיועדים לרכישה, אותן כדאי […]

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום, המהווה יסוד ובסיס להצגת מוצרי ושירותי העסק, להגדלת ושימור מעגל הלקוחות והמחזור. עם זאת, רבים מבעלי העסקים חשים כי הפעילות הפרסומית והשיווקית אינה מביאה את הפירות המצופים, ומתלבטים מאוד בשאלת הפיצוח – להיכן להפנות המשאבים, מה התקציב הנכון כיצד לספר את הסיפור שיבדל אותם ממתחרים, אילו פלטפורמות […]

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו"ח רווח והפסד מרואה החשבון שלהם, המורכב בעיקר מהסעיפים רווח גולמי, רווח תפעולי, הרווח לפני מס והרווח הנקי. מאמר זה יתמקד בסעיף הראשון, הוא הרווח הגולמי, שמעיד על רמת הרווחיות הבסיסית ביותר בעסק, ומשקף את העלות הישירה של המכירות.  במאמר נבין איך מחושב הרווח הגולמי, מה בדיוק הוא אומר, מה […]

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים, המהווה את הבסיסי לרווחיות הגולמית שאיתה משלמים את ההוצאות הקבועות. או במילים פשוטות: איך מרוויחים מהעסק. ואולם, בעוד שבעסקים רבים המודל כבר ידוע למדי בהתאם להתנהלות הרגילה והמוכרת בתחום, ישנם עסקים יותר מיוחדים שבהם צריך לפענח ולהסביר ממה העסק מרוויח. למעשה, קיימים מודלים כלכליים רבים שניתן לבנות […]

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק. בעזרתם הוא מתפתח, פונה ללקוחות חדשים, שומר על נאמנות הלקוחות הקיימים, חודר לשווקים חדשים, שומר על רמה נאותה של הכנסה, מגדיל את המחזור, מחזק את המיתוג וכיוצא בזאת. אין פלא איפה, שרבים מבעלי העסקים שואלים את עצמם כמה בעצם להשקיע בפרסום, ולא פחות חשוב – […]

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה, ולו מהסיבה שהמשכורת שאתם מושכים מעסק משמשת לכלכלת הבית. ואולם, בקרב בעלי עסקים עצמאים נקודות החיבור וההקשרים בין כלכלת הבית ורווחיות העסק אינם מובנים היטב, ואף נעשות שגיאות שפוגמות בהתנהלות העסקית ובמצב הפיננסי של המשפחה. במאמר הבא יובא מידע בנושא.   הבית הוא עסק שעומד בפני עצמו אין […]

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים ושל שחיקת כוח המטבע, כלומר אינפלציה. יחד עם זאת, בעלי עסקים רבים אינם מבינים בדיוק כיצד האינפלציה משפיעה עליהם ומה ניתן לעשות בנושא. המאמר הבא מתייחס לסוגיה זו ומביא מספר המלצות.   מה זאת בכלל אינפלציה אינפלציה היא מושג כלכלי המתאר עלייה מתמשכת במחירים של […]

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק, ולכן תמיד כדאי וצריך להיות עם היד על הדופק לגביו, ובכלל לגבי הרווחיות. כפי שנראה במאמר זה, מרבית העסקים בישראל מתמחרים את מוצרים ושירותיהם ברמה נמוכה מהאפשרית, ולפיכך תשומת לב וביצוע שינויים בתמחור מידת הצורך הינה פעולה חשובה. יחד עם זאת, במיוחד בתקופה הנוכחית של אינפלציה […]

כידוע, שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות עסקית באשר היא. לשם כך קיימים ערוצים רבים שניתן להסתייע בהם, החל במדיה הדיגיטלית ועד לאפיקי הפרסום המסורתיים. יחד עם זאת, לא לכל עסק יש את היכולת להעמיד תקציב שיווק מכובד, או בכלל, ולכאורה נסתם הגולל על האפשרויות הפתוחות בפניו. ואולם, המציאות שונה לחלוטין. ישנן […]

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם