מנטור עסקי – מה הוא עושה ואיך הוא עוזר לכם?

לא פעם בעלי עסקים מצויים בתחושה שהעסק אינו מתנהל באופן מיטבי ואינו מרוויח בהתאם לפוטנציאל. לבעיה זו יכולים להיות גורמים רבים ואחד הנפוצים שבהם הוא כישורים, מיומנויות ודרכי ניהול המצריכים שיפור. במקרים אלו, פנייה אל מנטור עסקי יכולה לעשות הבדל גדול בתוך תקופה קצרה, לחזק ולהעשיר את בעל העסק ברמה האישית והמקצועית, ולהביא את העסק למחוזות טובים בהרבה של פעילות והצלחה.

מנטור עסקי הוא מעין "פסיכולוג" המלווה בעלי עסקים לאורך תקופה, מסייע להם לגייס מוטיבציה, להתמודד עם חסמים ואתגרים, ולשפר את כישורי הניהול בקשת רחבה של היבטים כפי שנראה בהמשך. יש להבין כי כישורי ניהול טובים אינם בהכרח מולדים אלא נרכשים עם הזמן והניסיון, ויש ללמוד אותם ממי שיודע. לכן יש לבחור מנטור עסקי שמביא איתו ארגז כלים ניהולי עשיר ומוכח, אותו רכש לאורך שנים של ניהול עסקים בשטח כמו גם ליווי של בעלי עסקים ומנהלים ממגזרים שונים – בדגש על תחום הפעילות שלכם.

תחומים בהם מסייע המנטור העסקי

הליווי של מנטור עסקי מתפרש על פני תקופה והסיוע שלו משתנה בין בעלי עסקים ומנהלים בהתאם לנקודות הכוח והתורפה שלהם. לפניכם סקירה של מספר היבטים מרכזיים שבהם מסייע המנטור העסקי:

ניהול עצמי וניהול זמן

בין אם מדובר בעצמאי העובד בגפו או בעסק המעסיק עשרים עובדים, הבעלים נדרש בראש ובראשונה לנהל את עצמו. המנטור העסקי מסייע לו לנהל בצורה יעילה ונכונה את הזמן, שהינו משאב מרכזי העומד לרשותו. המנטור מלמד איך להבדיל בין עיקר לטפל, לזהות סדרי עדיפויות נוכחיים בעסק, לארגן ולקבוע אותם באופן מסודר ולהקדיש להם את הזמן הראוי. כמו כן, הוא מסייע בבניית היכולת לניהול עצמי ברמה הרגשית-מנטאלית, להכיר באחריות ולשאת בה, ולקבל החלטות מושכלות ואובייקטיביות בזמן הנכון.

מנהיגות והובלה

הובלה ומנהיגות הן מאפיינים אישיותיים חשובים ביותר להנעת עובדים, להמרצה והנעה שלהם קדימה, למתן חיזוקים להתפתחות ולהתייעלות. על מנת להשיג את המטרות החשובות האלו צריכה להיות לבעל העסק כריזמה בסיסית, אך היא בפני עצמה אינה מספיקה. מנטור עסקי מנחה את בעל העסק כיצד להוות מודל ודוגמא לעובדים באמצעות השקעת זמן, מעורבות גבוהה, הפגנת עניין ממשי בתחומי הפעילות, הכרת הפרטים, עידוד מכניסה לפרויקטים חדשים ומהצלחות. בדרך זו הופך בעל העסק למי שעוזר בעצמו לכל אחד מהעובדים לשפר את כישוריו, להתפתח ולהתגבר על מכשולים וחסמים. הדוגמא האישית, החתירה קדימה והמעורבות הגבוהה מאפשרות להוביל את העובדים והעסק.

בתוך כך, מנטור עסקי מסייע לבעל העסק להסתכל בצורה שונה על בעיות וקשיים שמופיעים מעת לעת. הוא עוזר לראות את הבעיות האלו בתור אתגרים ואפילו כהזדמנות להביא את העסק למחוזות חדשים באמצעות תובנות וצעדים להתפתחות, וזאת בניגוד לראייה של בעיות כמקור לחששות וסכנות.

שיווק ומכירות

ייתכן שבמהלך תקופת הליווי יבחין מנטור עסקי כי קיימת בעיה בתחום המכירות, המגיעה בין היתר מחולשה מסוימת של הבעלים בתחום זה. על כן, במידת הצורך הוא יסייע לרכוש ידע, מיומנויות וכישורים בתחום הזה, דהיינו לדעת כיצד לבצע שיווק עצמי ושיווק של מוצרי ושירותי העסק, כיצד הופכים ליד לעסקה, וכיצד לדרוש תמחור שבאמת מגיע לעסק. בתוך כך, הוא תומך ועוזר לפתח את התעוזה הנדרשת לביצוע מהלכים שונים, כגון יצירת שיתופי פעולה עסקיים עם גורמים חיצוניים, השתתפות בנטוורקינג וכדומה. בתהליך זה גם יילמדו פעולות בסיסיות המונעות טעויות שפוגמות במכירות העסק, למשל ביצוע מעקב אחרי לידים, פולואפים על מכירות, חזרה ללקוחות אחרי מתן הצעת מחיר, וכיוצא בזאת.

האצלת סמכויות ובחירת עובדים

בעל עסק אינו חייב להיות "גאון" בכל ההיבטים של פעילות עסק, למרות שחשוב שיהיה מעורב בהם ויבין אותם. מצד שני, הוא אכן חייב להיעזר באנשים בעלי כישורים וידע הולמים, ולכן המנטור העסקי מסייע במידת הצורך בזיהוי ובחירה נכונה של אנשים המתאימים לתפקידים שונים הנדרשים בעסק. בתוך כך, המנטור העסקי מסייע בתחום האצלת הסמכויות שלעיתים יוצר קשיים ניכרים. לדוגמא, יש בעלי עסקים הנוטים לריכוזיות יתר של תפקידים ומשימות, יש כאלו שמתקשים לסמוך על אחרים, ולעומת זאת יש כאלו המפזרים את הסמכויות במידה כזו שהבלגן חוגג. כלומר, בעוד שריכוזיות יתר מביאה לעומסים ולחצים גדולים על המנהל, והעובדים המוכשרים אינם מתפתחים ומממשים את הכישורים שלהם, פיזור יתר של סמכויות פוגם בהתנהלות המסודרת וגורם לבזבוז זמן, הזדמנויות ומשאבים. מנטור עסקי מסייע לבעל העסק בתחום זה של האצלת הסמכויות על מנת למצוא את האיזון הנכון.

תקשורת בין – אישית

כאמור, משימה מרכזית הרובצת לפתחם של בעלי עסקים היא להביא את העובדים להתנהלות רווחית ויעילה ככל האפשר. יעד חשוב זה ניתן להשיג בדרכים שונות כמו יכולת הנהגה והובלה, מתן דוגמא אישית, שימוש בתמריצים וכדומה. בתוך כך, ישנה משמעות גדולה ליכולות בין אישיות הנקראות גם אינטליגנציה רגשית. מנטור עסקי יסייע בלימוד, פיתוח ויישום יכולות אלו במידת הצורך. למשל, הוא ילמד את החשיבות של הקשבה לעובדים והבנה שלהם, כך שבעל העסק יוכל לקבל מידע על מה שמניע את העובדים, מצב המורל שלהם, התמריצים שיוכלו לקדם אותם, לקבל תובנות חשובות מהם, לתת מוטיבציה, ליצור סביבת עבודה תומכת, וכדומה. כמובן שכישורים אלו אינם נוגעים רק להתנהלות של בעל העסק מול העובדים אלא גם מול ספקים, לקוחות וגורמים נוספים. יש לציין כי כישורים בין אישיים אינם מורכבים רק מתכונות הנחשבות "רכות". לכן, במידת הצורך תיעשה עבודה על הפגנת תקיפות ואסרטיביות כשהדבר נדרש, ולהפגין נוכחות חזקה כדי להחזיק מסגרת ראויה במקום העבודה.

מוטיבציה אישית

אין ספק כי ניהול של עסק עצמאי גובה מחיר ברמת הזמן, ברמה הנפשית ולמעשה בכל מישורי החיים. לא פעם בעלי עסקים ועצמאיים עוברים תקופות עומס, ובפרט אם העסק מדשדש, שבהן המוטיבציה פוחתת. בנוסף, לעיתים העסק דווקא מתנהל פחות או יותר בסדר אך ישנה שחיקה מסוימת עקב העומסים השוטפים, ובעל העסק סבור שהוא יכול להוריד משעות העבודה שלו ומהמעורבות – מה שמוביל לנסיגה הדרגתית. מנטור עסקי מלווה ועוזר לגייס את המוטיבציה האישית, להציב מטרות ויעדים שנותנים את הכוח והרצון להשקיע בעסק, לנצל הזדמנויות ולבצע מהלכים.

מעבר לכך, מנטור עסקי יכול לסייע בעוד מגוון תחומים ובפרט הוא מהווה משענת תומכת לבעל העסק עם ליווי זמין וקשוב, סיוע בהתלבטויות וקבלת החלטות, ומענה על שאלות.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול יישום אסטרטגיות מובילות רבים

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה בדומה לשווקים אחרים

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני שלא אחת מכריע בין הצלחה

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע ואינכם מצליחים למשש

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום המהווה יסוד

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו quot ח רווח והפסד

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים המהווה את

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה ולו מהסיבה שהמשכורת

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק ולכן

כידוע שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם