בעשור האחרון נפתחו בישראל לא מעט מקומות סושי בר וכיום יש כמה מאות מהם, כאשר הרוב מצויים באזור המרכז. לא מעטים מהם רואים ברכה בעמלם בזכות התנהלות מקצועית ונחושה והתמדה לאורך זמן. אכן, עסקי המזון נחשבים למבוקשים מאוד בישראל אך מדובר גם בתחום מורכב עם תחרות גדולה, שינויי עונות ומגמות, ולמרבה הצער חלק גדול מהסושיות המוקמות בארץ אינן צולחות את השנים הראשונות.
אם אתם כבר בעלי סושי בר פעיל, או אם המיזם עדיין מצוי בשלב הרעיוני שלו – אין ספק שזהו חלום שהגשמתו מלווה בסיפוק רב. אכן, יש הנאה גדולה מהבאת מטעמי המטבח היפני אל הקהל הישראלי, והרבה גאווה בלהיות בעל עסק מתפקד ואף מצליח. יחד עם זאת, התמונה בדרך כלל איננה כה ורודה, ועל מנת לבנות יסודות יציבים והצלחה לאורך זמן יש להיות עם היד על הדופק לגבי עלויות ההקמה וההרצה, עלויות התפעול ואפשרויות למקסום רווחים בתקופה טובה, שמירה על תזרים מזומנים לתקופות של דשדוש, איך לבנות מערך למזעור סיכונים והפסדים, ועוד.
אם כבר יש לכם עסק בתחום אתם בוודאי יודעים שמדובר במלאכה תובענית ומאתגרת, המצריכה קבלת החלטות משמעותיות. בין היתר, יש לשקול את שאלת הכשרות שאינה מובנת מאליה אך יכולה להגדיל את מעגל הלקוחות, יש לדאוג למערך משלוחים אפקטיבי, יש לבחון את העמידה בדרישות משרד הבריאות, רישיונות לעובדים זרים ורשויות נוספות, יש להיות עם האצבע על הדופק לגבי התמחור, לגבי הרכב התפריט ולהבין מהם מקורות ההכנסה היותר רווחיים בו. למעשה, אתם בוודאי יודעים שהתדמית הנוצצת של סושי בר אינה מעידה בהכרח על שולי רווח גבוהים, וגם יודעים שעד שמתחילים לראות רווחים עובר זמן. בתוך כך, בכל עת יש לעמוד במטלות הניהול השוטפות ובהנעת העובדים, לדאוג לכל הפן השיווקי והפרסומי, לעמוד בקשר מול ספקים ולחפש מחירי דגים טריים בעלויות יותר נוחות, לעבור על דוחות רואה החשבון ולנהל את הפן הכלכלי, ועוד הרשימה ארוכה.
כל אלו מובילים בסופו של דבר לתחושה של עומס, עם קושי להשתלט על כל מה שקורה בעסק ולהבין איפה בדיוק עומדים. גם קשה לדעת לאן בדיוק מכוונים, להבחין בטעויות נגררות ובמקורות להיעדר רווחיות, ובסופו של דבר ההתנהלות אינה נעשית לפי אסטרטגיה ברורה וסדורה. ייעוץ עסקי לסושי בר מסייע לכם בתחומים אלו, כאשר המטרה העומדת לנגד עיני היועץ העסקי היא להגדיל את הרווחיות ואף את המחזור, ולעשות זאת בדרך ברורה, ריאלית וישימה.
קודם כל – בודקים את העסק
ייעוץ עסקי לסושי בר הוא תהליך סדור ומאורגן המבוסס על מספר שלבים. בהנחה שאתם בעלי עסק קיים ופעיל, הייעוץ מתחיל בדיאגנוזה מעמיקה של כלל היבטי העסק. בין היתר, היועץ העסקי בוחן את רמת הרווחיות של המוצרים השונים, את תחום המכירות והשיווק, את עלויות העובדים, פוד קוסט, ההתנהלות הכללית והשוטפת בעסק, התקשרויות עם ספקים, דוחות כלכליים, תזרים המזומנים וכיוצא בזאת. מהבדיקה הזו מתקבלת בשלב ראשון תמונה אובייקטיבית, מהימנה, נכונה ומקצועית של מצב הסושי בר, כך שאתם מבינים היכן אתם עומדים, איך הדברים נראים, ומהם הנכסים ונקודות התורפה שלכם.
חלק חשוב של הבדיקה מוקדש לפן הפיננסי של הסושי בר, שכן בדומה לעסקי מזון רבים גם כאן קיימים לא פעם אי סדר וחוסר הבנה המתבטאים ברווחיות נמוכה ואפילו בהפסדים. בין היתר, היועץ העסקי בוחן אם יש מוצרים יותר רווחיים מאחרים, אם חלק מהם פחות רווחיים האם זהו הכרח המציאות. כמו כן, היועץ בודק אם ישנם שוליים סבירים לרווח הגולמי, עלות העובדים והרווח התפעולי והנקי, מהן ההלוואות הקיימות ולאילו מטרות הן נלקחו ובאילו תנאים, האם תזרים המזומנים מנוהל בצורה נכונה, וכן הלאה. במידת הצורך היועץ העסקי גם יוציא לכם דוחות כלכליים משלו, המשקפים את מצב העסק בצורה ברורה ומובנת, מתייחסים להיבטים החשובים לניהול השוטף, ולנתונים בזמן אמת. באמצעות הדוחות תוכלו להתנהל באופן מדויק ונכון מבחינה פיננסית כעת ובעתיד.
תוכנית עסקית לסושי בר
עם הנתונים שנאספו בבדיקה המקדימה עובר היועץ העסקי לבניית תוכנית עסקית לסושי בר, אשר תהווה יסוד להתנהלות נכונה בטווח הקרוב והרחוק. כאמור, הבדיקה שופכת אור על נקודות חולשה ובעיות, וכעת אפשר להציע תובנות ופתרונות הולמים, לרבות דרכי יישום הדרגתיות שלהם. את התובנות, הפתרונות והדרכים יוצקים אל תוכנית עסקית, שיכולה להתמקד למשל בהעלאת או הורדת מחירים של מוצרים מסוימים, בשינויים בתפריט, בהגדלת או הקטנת כוח האדם, בשיפור ההתנהלות השוטפת, בפנייה אל קהלים חדשים ודרך ערוצי פרסום שונים, בעבודה עם ספקים חדשים או מו"מ עם ספקים קיימים, ועוד. עם התוכנית העסקית אתם מתקדמים הלאה למשך כשנתיים הבאות, בעוד היא מראה לכם היכן עומד העסק, לאן אתם שואפים להגיע ובאילו דרכים לעשות זאת.
תחום השיווק והמכירות בסושי בר
אין ספק לגבי חשיבותם של המיתוג, המכירות והשיווק בעסקי המזון בכלל ולסושי בר בפרט. על כן, ייעוץ עסקי לסושי בר יתמקד גם בנושא מהותי זה, תוך בחינת הבידול שלכם מול מתחרים, ערוצי השיווק האפקטיביים ביותר, האסטרטגיה השיווקית שיכולה להתאים לכם, קביעת יעדי ותהליכי מכירה, וכדומה. היועץ העסקי מסביר, מייעץ, מספק כלים ומחדד תהליכים בכל הקשור למדיה הדיגיטלית, בניית מועדון לקוחות, מוניטין שעובר מפה לאוזן וכן הלאה. במידת הצורך הוא גם יוכל להפנות אתכם אל מקצוענים בעלי ניסיון רב והצלחות מוכחות, אשר יעזרו לבנות פלטפורמות אפקטיביות המביאות לקוחות.
איך לנהל סושי בר
עוד נושא משמעותי בו עוסק הייעוץ העסקי לסושי בר, הוא התחום הניהולי המערב לא מעט אתגרים ברמת היומיום. כידוע, ישנן נקודות חיכוך לא מעטות בין ההנהלה, עובדי המטבח והמלצרים, שלעיתים יש מאחוריהן אי הבנות, תקשורת בעייתית ועניינים אישיים. הדבר בהחלט ניכר במורל ובאווירה, בהתנהלות הכללית ובשירות ללקוחות. אלו מצבים שצריך וחובה לשפר, ולכן היועץ העסקי מביא עימו ארגז כלים ניהולי עשיר, בין היתר בתחומי ניהול הזמן של המנהל, הנעת עובדים, אסרטיביות, מתן תמריצים, אינטליגנציה רגשית, האצלת סמכויות ועוד.
לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.