אנו הישראלים אוהבים בשר, זוהי עובדה המונחת בבסיס השווארמיות הנפתחות חדשות לבקרים בישראל ומציעות את בשר העגל, הכבש או ההודו.
אכן, ישנם עסקי שווארמה שנוחלים הצלחה יפה ומתבססים היטב המותג מקומי באזורם לאורך השנים, אך לעומת יש רבים שלא מצליחים לעמוד על הרגליים ונסגרים בקול ענות חלושה.
אכן, הצלחה בעסקי המזון בכלל ובתחום השווארמה בפרט אינה וודאית, מובטחת או קלה. יש להשקיע זמן, מרץ וכסף רב במקום עצמו, בתפעול השוטף, בפעולות השיווק וכן הלאה. יועץ עסקי מיומן הוא גורם מקצועי שחשוב מאוד להיעזר בו להשגת המטרה.
בחירה נכונה של יועץ עסקי לשווארמה
הנתונים בעסקי המזון אינם מעודדים במיוחד, כאשר למעלה ממחצית מהעסקים המוקמים נסגרים כעבור חמש פעילות או פחות. גם אלו שמצליחים לעמוד על הרגליים מוצאים את עצמם לא פעם רק מנסים לשמור את הראש מעל המים.
לפיכך, תחום המזון הוא נישה ייחודית שעבורה צריך ליווי מקצועי של מי שבקיא מאוד בנושאים הרלוונטיים.
בראש ובראשונה, היועץ העסקי חייב להיות בעל היכרות מקיפה של 360 עם ענף המסעדנות והמזון בכלל, ועם השווארמה בפרט. הניסיון הרב והידע המעמיק יתבטאו במידע ותובנות שערכם לא יסולא בפז, ושלא ניתן לקבלם מקריאה בחוברות ובספרים.
למעשה, יש יתרון גדול ליועץ עסקי שהקים ותפעל בעצמו עסקי מזון במהלך חייו, שמבין היטב עם מה בדיוק מתמודדים הבעלים ומה שקורה בשטח. כמובן שכדאי לוודא שליווה בתור יועץ עסקי מזון ובאמת סייע להם, מתוך דוגמאות של עבודה עם לקוחות.
עוד חשוב לזכור שבשורה התחתונה ייעוץ עסקי לשווארמה מכוון לעסק רווחי שגם מגדיל את המחזור, או במילים אחרות – לפן הפיננסי.
ניתן לקחת כל היבט של הייעוץ העסקי ולראות כיצד יש לו השלכות כלכליות, ולכן קריטריון משמעותי ביותר בבחירת יועץ עסקי הוא השכלה כלכלית אקדמית נרחבת.
ייעוץ עסקי לשווארמה חדשה
למי ששוקל להקים עסק שווארמה תמיד יש כוונות טובות, מוטיבציה ולא פעם גם הבנה מסוימת בעסקי המזון. יחד עם זאת, ההצלחה אינה תלויה רק בחלומות היפים אלא ביכולת להתנהל נכון מבחינה ניהולית, פיננסית, מכירתית ושיווקית.
על כן, חשוב מאוד לפנות אל יועץ עסקי מיומן שילווה את הקמת והרצת העסק, כאשר הדבר הראשון שיבוצע הוא בדיקת היתכנות כלכלית. מדובר בבדיקה מקיפה המאפשרת להבין אם כדאי ללכת על השווארמה בקונספט המתוכנן, או שלא.
יש לזכור כי הקמת עסק שווארמה יכולה להגיע בקלות למאות אלפי שקלים על דמי שכירות המשתנים בהתאם למיקום ולגודל המבנה, הוצאות שוטפות מארנונה וגז ועד לביטוחים והדברה, הוצאת אישורים מהרשויות, תשתיות כגון מפריד שומנים ומנדף, ציוד כמו מקררים ושולחנות, וכן הלאה.
לכן, לפני שנכנסים להרפתקה יקרה יש להבין האם, מתי ובאילו תנאים היא תצדיק את עצמה כלכלית.
בדיקת הכדאיות עוברת על מכלול היבטי העסק הצפויים, לרבות הקונספט והמיתוג, קהלי היעד והמיקומים שיכולים להתאים, מה יהיה בסלטיה ואיזו בשרים נגיש, מהו התמחור בהתאם לפוד קוסט, לשולי הרווח המקובלים, למכלול ההוצאות ולמחירי מתחרים, אילו יתרונות מיוחדים ניתן להשיג מבחינת מחיר, שירות, מיקום מצוין, עיצוב המקום וכן הלאה.
הבדיקה גם מתייחסת כאמור למכלול ההוצאות, לרבות הוצאות גבוהות יחסית על שיווק ופרסום בתקופת ההרצה, לעומת זרם לקוחות לא גדול ולא יציב בהתחלה.
באותו האופן בוחנים את היכולות הפיננסיות ואת מקורות המימון האפשריים, את הסיכוי לקבל אשראי והבנק ובאיזה היקף, את היכולת לעמוד בהוצאות הצפויות וכן הלאה.
רק כדי לסבר את האוזן לעניין הפוד קוסט בשווארמה, חלק מהותי שלא לוקחים בחשבון הוא הפחת הגדול בתחום, כאשר הפחת העיקרי נובע מהתכווצות הבשר כאשר הוא נמצא על השיפוד ומסתובב לאטו. זהו פחת שיכול להגיע לעשרות אחוזים ביום ולהעביר את העסק אפילו להפסד.
תוכנית עסקית לשווארמה
הנתונים שנאספים בבדיקת ההיתכנות הכלכלית משמשים לאחר מכן לבניית תוכנית עסקית שתתורגם לכדי תוכנית כלכלית ותוכנית עבודה לתקופת ההקמה והרצה.
למעשה, מהלך דומה מבוצע עם עסקי שווארמה קיימים ופעילים, הפונים לייעוץ עסקי מעת לעת בשביל לשמור על המסלול הנכון, בתקופות של האטה ודשדוש, כאשר רוצים לנצל מומנטום של הצלחה ושוקלים לגדול לרשת ולמכור זכיינות, כשחושבים לבצע שינויים בעסק, וכדומה.
גם בשווארמה קיימת, מתחילים עם בדיקת עומק העוברת על כל היבטי העסק, ולאחר מכן ממשיכים לבניית תוכנית עסקית. במקרה של שווארמה חדשה, התוכנית העסקית מגדירה בבירור את הקונספט והיעדים, ואת הצעדים הנדרשים להשגת הריאלים באופן הדרגתי וריאלי.
דברים אלו נכונים גם לגבי שווארמה קיימת, אלא שכאן התוכנית העסקית גם מביא פתרונות מקצועיים לנקודות תורפה ובעיות שהתגלו בבדיקה המקדמית.
כך למשל, התוכנית העסקית עשויה להנחות לכניסה למשא ומתן מחודש עם ספק הבשר, הירקות, החומוס וכדומה, לביצוע שינויים בתמחור, להוספת או החסרת פריטים מהתפריט, לביצוע שינויים בנושא הפרסום והשיווק, ועוד.
למעשה, התוכנית מביאה תחזית ברורה של ההוצאות וההכנסות בעסק ברמה החודשית למשך השנה או השנתיים הבאות, והיא משמשת בתור מפה לבעל העסק המבין היטב היכן הוא נמצא עכשיו, לאן הוא רוצה להגיע ואילו צעדים יש לנקוט על מנת לעמוד ביעדים.
מה עוד כולל ייעוץ עסקי לשווארמה
בין אם מדובר בייעוץ עסקי לשווארמה חדש או קיימת, התהליך עשוי לעסוק בעוד מגוון רחב של נושאים. לדוגמא, הייעוץ עשוי להתמקד בכל נושא המכירות והשיווק:
האופן שבו ניתן לשפר את ההמלצות על העסק מפה לאוזן, כיצד מיידעים את הציבור המקומי על העסק ויתרונותיו, איך לנצל נכון הנחות ומבצעים, איך להשתמש בזירה הדיגיטלית וברשתות החברתיות בצורה יעילה ונכונה, וכדומה.
הייעוץ העסקי גם עשוי להתמקד בהתנהלות השוטפת שמשפיעה על האווירה במקום, על שביעות הרצון של הלקוח ועל הרווחיות בכלל. אם היועץ העסקי רואה בעיות הקשורות להתנהלות הוא יציע כלים ניהוליים המחזקים את הבעלים מבחינה אישית ומקצועית.
לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.