הקמת וניהול סוכנות נסיעות משגשגת לאורך זמן איננה משימה פשוטה. קיימת בתחום תחרות משמעותית בין סוכנים קטנים וסוכנויות גדולות, ישנם שינויים טכנולוגיים העוקפים את הסוכן ומאפשרים לציבור להזמין כרטיסי טיסה ומלון דרך האינטרנט, ואל כל זה מצטרפת העונתיות של החגים, וכמובן הקורונה המביאה לפרקים לסגירה של שדות התעופה ולמדינות המתחלפות בין ירוק לאדום.
יחד עם זאת, הנתונים מראים שסוכני נסיעות שמסתגלים, מתחדשים ועובדים נכון בהחלט מגיעים לתוצאות יפות ולרווחיות טובה. לשם כך, כדאי מאוד להסתייע בשירותי יועץ עסקי מיומן המכיר היטב את ענף התיירות.
איך יועץ עסקי לסוכני נסיעות יעזור לך בעסק?
סוכני נסיעות צריכים להתמודד עם קשת רחבה של שאלות משמעותיות, המשפיעות על הכיוון בו ילך העסק, על מידת הרווחיות שלו ועל המחזור. כך למשל, יש להחליט האם מקימים אתר אינטרנט שדרכו ניתן יהיה להזמין כרטיסים למלונות ולחברות תעופה.
כמו כן, יש להחליט האם להגדיל את החבילות המוצעות, כלומר לחרוג מעבר לכרטיסי הטיסה והמלון שממילא ניתן להזמין בפורטלים ברשת, ולהתחיל להציע גם חבילות שלמות יותר הכוללות אטרקציות וטיולים – ולהציע גם את אלו דרך האתר.
בנוסף, יש להחליט האם הגיע הזמן לגייס עוד סוכנים בעלי ניסיון והסמכה שיש להם כישורי שיווק ושירות מעולים, או שמא לשחרר סוכנים שהיקף משרתם אינו מצדיק כעת את התפוקה שהם מביאים. יש גם לנהל מו"מ מתמיד מול בתי מלון ואטרקציות במקומות שונים בחו"ל על מנת להגדיל את שורת הרווח ולהציע מחירים יותר אטרקטיביים ללקוחות.
כמובן שגם צריך לבחון כל הזמן את נושא התמחור ואת היותו מקצועי, מדויק ומבוסס על מכלול הפרמטרים ששיש לקחת בחשבון. בנוסף, יש לשקול שיתופי פעולה עם גורמים כמו חברות, וועדים וארגונים על מנת להגדיל את המחזור, ולבחון את המחירים המוצעים לקבוצות כאלו.
לעיתים גם מתלבטים לגבי הכנסת שותפים, רכישת זיכיון מסוכנות מוכרת, נטילת הלוואה לצרכי התרחבות וצמיחה, שינוי של המותג ועוד הרשימה ארוכה. בכל הנושאים הללו ועוד רבים נוספים מסייע ייעוץ עסקי לסוכני נסיעות.
מהו כולל ייעוץ עסקי לסוכני נסיעות
סוכני נסיעות מחזיקים מן הסתם ידע מקיף ומעמיק בתחום עיסוקם, אך לא לכולם יש גם כישורים מצוינים מבחינת הניהול הפיננסי, השיווקי, ניהול העובדים ובכלל בניית אסטרטגיה עסקית נכונה.
רבים מהם גם אינם מצליחים להגיע להבנה מדויקת באשר לשורת הרווחיות התחתונה של העסק, וגם לא למידת הרווחיות האמיתית של החבילות השונות שהם מציעים.
אמנם הם מסתייעים בדוחות של רואה החשבון, אך אלו אינם מביאים את התמונה המלאה וממילא לא נועדו לספק מענה לכל שאלה פיננסית. לעומת זאת, ייעוץ עסקי לסוכני נסיעות מביא פתרונות מעמיקים, יסודיים ואמיתיים לשאלות שלעיל.
התהליך מתחיל עם אבחון שמבצע בעסק היועץ העסקי, שעובר בין היתר על הדוחות הכלכליים כמו דו"ח רווח והפסד, מזהה נקודות שבהן הרווחיות איננה טובה ומבין מדוע, משווה את הביצועים של הסוכן/הסוכנות אל מתחרים דומים בתחום, ולמעשה עובר על כל הנעשה בעסק – תהליכי מכירה, דילים מול בתי מלון ואטרקציות, השירות ללקוח, משרות בעסק, התקורות וכן הלאה.
כבר בשלב זה בעלי העסק לומדים להבין את הדוחות הכלכליים ומטרותיהם, ולומדים על האפשרויות הקיימות בהתאם לשולי הרווח המקובלים בענף, עלויות התמחור וכיוצא בזאת.
במידת הצורך היועץ העסקי גם בונה דוחות כלכליים מיוחדים שהינם ברורים ומובנים, ומביאים את הנתונים שבאמת דרושים להתנהלות השוטפת.
בד בבד, היועץ העסקי מספק פרספקטיבה רחבה, מקצועית ואובייקטיבית לגבי הנעשה בעסק, לרבות הנכסים וההזדמנויות הקיימות, ומאידך בעיות ונקודות תורפה שמצא בבדיקה. לעיתים זוהי נקודה חדשה המגלה היבטים שבעלי העסק לא שמו לב אליהם עד כה.
עוברים לתוכנית עסקית לסוכני נסיעות
אחרי שהיועץ העסקי אסף את הנתונים, הסביר את משמעותם וגם נתן מספר תובנות והמלצות, כל המידע נלקח ונמזג אל תוך תוכנית עסקית לסוכני נסיעה.
התוכנית מביאה תחזית מפורטת של כלל ההכנסות וההוצאות בעסק ברמה החודשית למשך השנה או השנתיים הקרובות, ועימה ניתן לדעת את יעדי המכירות וההוצאות בכל סעיף וסעיף.
מטרת התוכנית העסקית יכולה להיות הגדלה של רווחיות נוכחית, מעבר מהפסד לרווחיות, ולבצע מעברים מוצלחים ומושכלים לעבר צמיחה והתרחבות.
התוכנית העסקית צוללת אל פרטי הפרטים של העסק, ואיננה מבוססת על משאלות לב או ניחושים. היא מניחה את הרגליים על הקרקע לאור היכרות מצוינת של היועץ העסקי עם הסוכן/סוכנות, ומחולקת לשבועות ואפילו לימים תוך הובלת עסק צעד אחר צעד לעבר מטרה ברורה.
במידה רבה היא מהווה מפה המאפשרת לדעת בכל עת היכן נמצאים, להיכן רוצים להגיע ואילו צעדים צריך לבצע בשביל להגיע ליעד, תוך מתן פתרונות ריאליים לבעיות ונקודות חולשה, וצעדים אפקטיביים לניצול הזדמנויות והגדלת רווחיות.
מה עוד כולל ייעוץ עסקי לסוכני נסיעות
ייעוץ עסקי לסוכני נסיעות עשוי לכלול שורה ארוכה של נושאים נוספים. כך למשל, הוא בהחלט עשוי להתמקד בכל הקשור לשיווק ופרסום, לחם חוקן של סוכנויות נסיעות, לכן יש לדעת כיצד לעשות שימוש אופטימאלי באפיקים הקיימים.
בין היתר, היועץ העסק בוחן את האפשרויות הטובות ביותר בתחום הפרסום הדיגיטלי החל בבניה של אתר נכון, דרך שימוש בגוגל ממומן ואורגני, ועד לרשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין. במידת הצורך, הוא גם יוכל לחבר את בעל העסק עם אנשי מקצוע מיומנים ובעלי הצלחות מוכחות בתחום.
במידת הצורך היועץ העסקי גם יכול לסייע במתן כלים ניהוליים המשפרים את תפקוד הסוכן-המנהל והעובד כאחד. לאור ניסיון עשיר בשטח הוא יכול להקנות כלים כגון ניהול נכון של זמן, תקשורת בינאישית, מתן תמריצים, האצת סמכויות ושיפור מוטיבציה.
ומעבר לכך, היועץ העסקי מלווה את יישום התוכנית העסקית לסוכני נסיעות לאורך תקופה, מסייע בקבלת החלטות, מנטר את התוצאות בפועל מול הצפי של התוכנית, ובמידת הצורך ממליץ ומסייע בביצוע שינויים מתבקשים.
לסיכום
יועץ עסקי לסוכני נסיעות יעזור לך לקדם את העסק, להגדיל הרווחיות ולבנות תכנית שנתית שיהיה אפשר לעמוד בה ולהגשים את היעדים העסקיים שלך. ירון לוי הוא יועץ עסקי עם ניסיון כבעל עסקים מצליחים בעצמו, וליווה מעל 1000 עסקים בשנים האחרונות.
לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.