איך להצליח בעסק?

אין בעל עסק שלא שואל את עצמו איך אפשר להצליח, בין אם העסק מתנהל טוב ורוצים להרוויח יותר, ובוודאי אם יש תקופה של דשדוש. השאלה איך להצליח בעסק עולה ביתר שאת כאשר אנו רואים את הסטטיסטיקה, לפיה עסקים רבים מתקשים לעמוד על הרגליים, וחלק לא מבוטל שלהם אף עומד בפני סגירה. לעומתם, אנו רואים עסקים שכן נהנים מהצלחה ומתקופות ממושכות של שגשוג, והשאלה הנשאלת היא – איך עושים זאת?

"הקסמים" של עסקים מצליחים

המדיה הציבורית עובדת כך שאנו נחשפים לסיפורי הצלחה עסקיים המאדירים תכונות כאלו ואחרות של הבעלים. הצגה כזו יוצרת את התחושה של אנשים שהם "קוסמים" ויש להם יכולות מיוחדות בכל הקשור לניהול עסקים. אז נכון שיש אנשים בעלי יכולות ניהול מצוינות, ונכון שיש משמעות גדולה גם לשוק המסוים בו העסק פועל ולמידת התחרות, אבל מעבר לכך ישנם כמה כללים בסיסיים שצריכים להתקיים בעסק מצליח. במילים אחרות, לא מדובר ב- "קוסמים" אלא באנשים שמבצעים עבודה מסודרת ונכונה עם חשיבה ובניית אסטרטגיה, ונתינת תשומת לב למספר דגשים עיקריים. מדובר בכללים שכל בעל עסק יכול ליישם ולא צריך להיות גאון גדול בשביל להקפיד עליהם. יחד עם זאת, בוודאי שצריך ללמוד את הכללים האלו ממי שיודע, והכתובת הנכונה היא יועץ עסקי מיומן.

התנהלות פיננסית נכונה – יסוד להצלחת העסק

אם לאבא שלכם לא קוראים וורן באפט, אז תנאי בסיסי להצלחת העסק הוא התנהלות פיננסית שקולה ונכונה (סביר להניח שגם וורן באפט מסביר את זה לילד שלו…). זכרו שאחת הסיבות המרכזיות לדשדוש בעסקים היא התנהלות לא מאורגנת ובלתי יעילה מהפן הפיננסי. כדי לעלות על הפסים הנכונים אתם חייבים להבין בדיוק היכן אתם עומדים מבחינה כלכלית ומה הצפי שלכם לטווח הנראה לעין. זהו כלל בסיסי לקבלת החלטות מושכלות בתחומי השקעות והתרחבות, נטילת הלוואות, שימוש בהון עצמי, תשלום משכורות וכן הלאה. וכדי לדעת בדיוק הכין אתם עומדים עליכם להבין איך קוראים את הדוחות הכלכליים של העסק ואיך גוזרים מהם מסקנות.

הבעיה היא שבעסקים רבים הבעלים לא קוראים או לא מבינים לגמרי את הדוחות של רואה החשבון, וגם אינם מבינים שהדוחות האלו לא מספקים את התמונה השלמה. כאן נכנס לתמונה היועץ העסקי שמבצע סקירה מקיפה של העסק, כולל מהפן הכלכלי, ונותן לכם תמונה שלמה ומלאה של הנעשה בעסק. יותר מכך, היועץ יכול להוציא לכם דוחות כלכליים ברורים ומובנים, שבניגוד לדוחות של רואה החשבון מתייחסים לכלל המרכיבים הפיננסיים של העסק, ולאלו שבאמת מהותיים להתנהלות השוטפת. היועץ גם דואג שתבינו עד הסוף כל פרט בדוחות שלו ושל רואה החשבון, ונותן לכם כלים שישמשו אתכם מכאן והלאה. לדוגמא, חשיבות מכרעת יש לניהול קפדני של תזרים המזומנים בעסק. היועץ העסקי יבדוק אם אתם מנהלים את התזרים בצורה טובה ובמידת הצורך יסייע לכם לבנות דוח מקיף, מפורט וברור, וינחה אתכם כיצד להשתמש בו בצורה נכונה ומושכלת מעתה והלאה.

תוכנית עסקית – חובה

תוכנית עסקית היא עוד תנאי יסודי להצלחה של העסק. מדובר בתוכנית סדורה המתייחסת למגוון היבטים החל בפן הפיננסי, דרך הניהולי ועד לשיווק ופרסום. למעשה מטרתה היא לתת הגדרה והבנה טובה של יעדי העסק וכיצד להגיע אליהם לאור המצב בשוק, ההיבטים השונים של הפעילות, ניצול הנכסים ונקודות הכוח, וטיפול בנקודות החולשה. על מנת שתוכל להגשים את מטרתה התוכנית צריכה להתבסס על היכרות מצוינת עם העסק וניתוח מעמיק שלו, זיהוי הבעיות הנוכחיות ומתן פתרונות ברי יישום וריאליים.

התוכנית מהווה יסוד בסיסי בהתנהלות מוצלחת מפני שהיא מגדירה את הדרך. כלומר, בעל העסק יודע איפה הוא נמצא, לאן הוא רוצה להגיע ומה יש לעשות בשביל זה. לכן גם אם ישנן תמורות כאלו ואחרות בשוק הספציפי ובמשק בכלל, הוא מסוגל לשמור על הקו המנחה אותו במקום לזגזג בין צעדים שונים וסותרים. במילים פשוטות, הצלחה עסקית מצריכה אסטרטגיה, והאסטרטגיה מתבטאת להלכה בתוכנית העסקית.

לשפר את היכולות הניהוליות

הכותרת הזאת יכולה קצת להרתיע אבל לא מדובר במשימה מורכבת כל כך. בזמן שיועץ עסקי מבצע דיאגנוזה לעסק ובונה לו תוכנית עסקית, הוא גם שם לב אם יש מקום לשפר היבטים ניהוליים. כך לדוגמא, ידוע שהצלחה בעסק כרוכה ביכולת לנהל נכון את זמנו של המנהל, להאציל סמכויות, להניע עובדים וליצור מוטיבציה, לחלק נכון תפקידים, לפתור מחלוקות בצורה טובה, וכן הלאה. כל אלו ניכרים בעסק שמתפקד בצורה יעילה עם אווירה ותחושה טובה, תפוקה גבוהה וטיפול נאות בהיבטים התפעוליים השונים. יועץ עסקי מיומן מקנה לבעלי העסק כלים ניהוליים אפקטיביים שנרכשו לאורך שנים רבות של ניסיון, הן בניהול עסקים והן בייעוץ לעסקים ממגזרים שונים במשק. נדגיש שוב: שיפור היכולות הניהוליות הוא לא לימודי דוקטורט ולא נחלתם של יודעי דבר בלבד, אלא אפשר לשפר את היכולות בצורה יעילה בתהליך ממוקד של ייעוץ עסקי.

היבטים נוספים של הצלחה עסקית

מלבד האמור לעיל, יש עוד כמה היבטים בסיסיים להצלחה בעסק. כך לדוגמא, תמחור נכון ומקצועי הוא כלי חשוב ביותר להשגת רווחיות טובה, מה שלא קורה בחלק גדול מהעסקים. דוגמא נוספת היא שימוש מיטבי באפשרויות השיווק והפרסום הפתוחות בפני העסק, ובפרט המדיה הדיגיטלית כגון גוגל, פייסבוק, לינקדאין ופלטפורמות נוספות.

הגעה להצלחה ושגשוג אולי תדרוש תשומת לב, שינויים ושיפורים בהיבטים נוספים, אך היא בהחלט אפשרית ומצויה בהישג יד. הדבר נכון לגבי עסקים מכל סדר גודל ובכל תחומי העיסוק.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול יישום אסטרטגיות מובילות רבים

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה בדומה לשווקים אחרים

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני שלא אחת מכריע בין הצלחה

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע ואינכם מצליחים למשש

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום המהווה יסוד

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו quot ח רווח והפסד

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים המהווה את

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה ולו מהסיבה שהמשכורת

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק ולכן

כידוע שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם