תוכנית עסקית למסעדה

שוק המסעדנות בישראל מאופיין בתחרות גבוהה והשתלבות נאותה בו מצריכה עבודה נכונה ומדויקת מבחינה פיננסית, כישורים מקצועיים ומוטיבציה גדולה. אכן, פתיחת מסעדה היא חלומם של רבים וטובים, אך הנתונים מעידים כי 8 מתוך 10 מסעדות חדשות שנפתחות בארץ לא צולחות את 5 השנים הראשונות. אחת הסיבות לכך היא תכנון לא נכון ולא מקצועי של הקמת המסעדה, כאשר גם לאחר שהמסעדה מתבססת פחות או יותר יש לעבוד באופן סדור ונכון עם אסטרטגיה ברורה.

מי שרוצה להיות בחלק הטוב של הסטטיסטיקה ולהיות הבעלים הגאה של מסעדה מצליחה בטווח הארוך, צריך להיות מודע לעלויות ההקמה והתפעול, לדעת איך ממקסמים רווחים בתקופות החזקות ולשמר את תזרים המזומנים לעיתות חלשות, ולעבוד במערך הממזער הפסדים וסיכונים לאורך זמן. על כן, בין אם יש לכם חלום הקורם עור וגידים לפתיחת מסעדה, ובין אם מדובר בעסק קיים, חשוב מאוד לקבל ייעוץ עסקי על ידי בעלי מקצוע עם ניסיון רב בענף, כאשר אחד המרכיבים המרכזיים של הייעוץ הוא בניית תוכנית עסקית. אצלנו תמצאו יועצים עסקיים בעלי ניסיון רב בליווי עסקים מתחום המסעדנות, כמו גם ניסיון אישי בהקמת ותפעול מסעדות בעצמם, דבר המעניק היכרות מעמיקה עם האתגרים שניצבים בפניכם.

בתהליך ייעוץ עסקי למסעדות אנו מתרגמים את המיזם החדש או הקיים לעלויות, בוחנים כיצד ניתן להשיג את המימון באופן המשתלם ביותר, ומבינים כמה זמן יעבור עד שניתן יהיה לראות רווח. כאמור, בתחום המזון הרווחיות איננה גבוה והתחרות חזקה, ולכן הקמת עסק מצליח מצריכה התנהלות חכמה. התוכנית העסקית שאנו נבנה עבורכם תיקח בחשבון את כלל העלויות המחכות על הדרך ותסייע ביצירת מרווח ביטחון כלכלי המתאים ליכולותיכם.

מה כוללת תוכנית עסקית למסעדה

תוכנית עסקית למסעדה חולשת על קשת רחבה מאוד של תחומים, אותם נסביר לכם בפירוט רב בתהליך הייעוץ העסקי. בשלב זה נביא בפניכם סקירה של חלק מההיבטים המרכזיים שאליהם מתייחסת התוכנית:

  • הגדרת המסעדה – יש סוגים רבים של מסעדות, החל במסעדות יוקרה ועד למסעדות פועלים, וכמובן שיש להגדיר את הקונספט שממנו ייגזרו מגוון היבטים כמו קהל היעד, המנות, הכשרות, המיקום וכן הלאה.
  • מיקום המסעדה – מיקום המסעדה משפיע בצורה משמעותית מאוד על סיכויי ההצלחה שלה וכן על העלויות. בין היתר יש לקחת בחשבון את הקהל שאליו המסעדה פונה, מצב התחרות במיקום זה, עלויות השכירות, רישוי עסקים וארנונה וכיוצא בזאת. בתוך כך, יש לבחון האם נתונים אלו מאפשרים לכם התחלה סבירה במיקום זה.
  • השקעות נדרשות – בין היתר יש להתייחס לשיפוצים נדרשים, עיצוב המקום ועלויות התפעול "ההרצה" בתקופה הראשונה. אנו לוקחים בחשבון את ההיתרים והרישיונות הנדרשים, עלויות רכישת שולחנות, כיסאות, מלאי ראשוני, בר משקאות, כלי הגשה וכיוצא בזאת.
  • תקציב פרסום, שיווק ויחסי ציבור – מהגדרת המסעדה, קהל היעד והמיתוג ייגזרו גם הערוצים הנכונים לשיווק ופרסום. אנו בוחנים מהם האפיקים הטובים והמתאימים ביותר למסעדה, בין אם מדובר במדיה הדיגיטלית או כל אמצעי תקשורת ואיש מקצוע, ובתוך כך אומדים את ההשקעה ואת התקציב הנדרש.
  • פוד קוסט – אין ספק כי פוד קוסט נמנה על העלויות המרכזי של העסק ומהווה נדבך משמעותי בפעילותו. לכן, אנו מתייחסים בכובד ראש לפוד קוסט ותמחור נכון של המנות שיביא להצלחת המסעדה.
  • תכנון כוח אדם וגיוס עובדים – אין ספק כי שכר העבודה מהווה הוצאה משמעותית וכולל את כל העוסקים במלאכה, החל בעובדי המטבח והשף, ועד לעובדי ניקיון ומאבטחים.
  • נקודת איזון – התוכנית העסקית תתייחס גם אל נקודת האיזון של המסעדה, דהיינו הנקודה בה היא לא מרוויחה ולא מפסידה, לתמחור המנות ולכמות המנות הנמכרת. אומדן זה יסייע להבין בתוך כמה זמן אפשר יהיה להתחיל לראות רווחים מהמסעדה, דבר המשפיע על מקורות המימון הנדרשים.
  • צרכי ומקורות מימון – לאור סקירת ההיבטים השונים המרכיבים את עלויות העסק נוכל להגדיר את ההשקעה הנדרשת עבור הקמת המסעדה ותקופת ההרצה שלה, ונוכל לתכנן את מקורות המימון הדרושים. כך לדוגמא, ניתן לפנות לקבלת הלוואה מהקרן להלוואות בערבות מדינה, לגייס משקיע, לפנות לבנק וכדומה – וכל זאת בהתאם להון העצמי העומד לרשותכם.

בדיקת כדאיות כלכלית

מרכיב מהותי בתהליך ייעוץ עסקי למסעדות, המתבצע באופן מקביל לבניית התוכנית העסקית, הוא בדיקת כדאיות כלכלית. מדובר בבדיקה הלוקחת בחשבון את מכלול ההיבטים שתיארנו לעיל ונוספים, ובוחנת האם ישנה היתכנות כלכלית סבירה לפעילות עסקית רווחית. ייתכן שבדיקה זו תראה כי יש לחדד ולבצע שינויים מסוים בקונספט של המסעדה ובפרמטרים נוספים על מנת שתגיע לרווחיות בזמן סביר, ייתכן שנמצא כי הקונספט שחשבתם עליו עובד, וייתכן שנראה כי אין ברשותכם את הכלים להוציא לפועל את המיזם ועדיף לוותר עליו מכל מכל.

חשיבותה של התוכנית העסקית

תוכנית עסקית היא היסוד והבסיס להתנהלות מוצלחת בעולם המסעדנות בפרט, ובעולם העסקי בכלל. היא מאפשרת לעבוד בצורה מסודרת עם תחזית מפורטת של ההוצאות וההכנסות ברמה החודשית לתקופה של שנה ואף השנתיים הבאות. למעשה זו תוכנית עבודה חיונית שלפיה אפשר לקבוע ולדעת את תקציב ההוצאות בכל סעיף וסעיף ואת יעדי המכירה. היא מהווה את הבסיס לתוכנית העבודה ומתווה את האסטרטגיה שלפיה תפעל המסעדה בתוך שוק המסעדנות. היא מסייעת לכם להשיג את היעדים הכלכליים, לפעול מתוך שליטה ומיקוד מעל התוצאות, להישאר ערניים לגבי הרווח החודשי, ולהתפתח על פי תוכנית סדורה.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול? יישום אסטרטגיות מובילות רבים מבעלי העסקים הקטנים חולמים על צמיחה והתרחבות, על הגדלה של קהל הלקוחות ואף הגעה לשווקים חדשים. השאלה היא כמובן, איך עושים את זה? איזו שיטה, גישה או אסטרטגיה תוביל אותנו אל הגשמת היעד והחלום? בשורות הבאות נבחן מספר אסטרטגיות מובילות להתרחבות של עסקים, ביניהם מודל […]

על פי סקרים שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפני כחודשיים, 35% מהעסקים במשק דיווחו על פגיעה בפעילות כתוצאה מהעלאת הריבית בשנים האחרונות על ידי בנק ישראל. אכן, עליית הריבית, המהווה כלי של בנק ישראל להילחם באינפלציה, מובילה להאטה במשק ולירידה בהיקף הפעילות הכלכלית. עם זאת, בחודש זה (ינואר 2024) הוריד לראשונה בנק ישראל את הריבית לאחר […]

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום פעילות ובכל היקף. את היעד החיוני הזה ניתן להשיג בדרכים מגוונות, חלקן מצריכות חשיבה, תכנון והיערכות יחסית ממושכת, ואילו אחרות מהירות ופשוטות יותר, ומובילה להגדלה יפה של הרווחיות בעסק. בשורות הבאות תתואר השיטה הקלה ביותר להגדלת הרווחיות בעסק, היא הגדלה של הרווח הגולמי באמצעות מספר […]

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה, בדומה לשווקים אחרים ברחבי הגלובוס. אחת התוצאות הברורות של ההאטה הכלכלית במשק היא ירידה במכירות, אותה רואים בקשת רחבה של מגזרים, ובדגש על אילו שמוצריהם אינם הכרחיים ונתפסים כמותרות. מטבע הדברים, ירידה במכירות משפיעה על העסק בכלל ההיבטים, החל במצב התזרים ועד למורל של צוות המכירות ושאר העובדים. […]

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני, שלא אחת מכריע בין הצלחה לכישלון עסקי. יחד עם זאת, בניית אסטרטגיה שיווקית מוצלחת לטווח הקצר והארוך כאחד, אינה עניין של מה בכך. היא מחייבות גישות וכלים נאותים ומגובשים. בשורות הבאות יוסבר כיצד בונים אסטרטגיה שיווקית לעסק דרך מספר נקודות מרכזיות. משמעותה של אסטרטגיה שיווקית מובן שכל בעל עסק מבקש […]

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל העסקים, ומגלגלים מעל לשישים אחוז ממחזור הכספים. ואולם, כפי שיודע כל בעל עסק קטן, קשה להצליח במדינה בה רק כשלושים אחוז מהעסקים שורדים בטווח הארוך. אז כדי להעלות את סיכויי ההצלחה של עסק קטן, חשוב לנהלו עם אסטרטגיה ותוכנית עסקית מקצועית, ומומלץ מאוד לקבל ליווי […]

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע, ואינכם מצליחים למשש את הפוטנציאל הקיים בו, כדאי לעבור תהליך מקצועי של פיתוח עסקי. התהליך יכול להתמקד בנושאים שונים, כמו פיתוח מוצר חדש, כניסה לשווקים חדשים, שיפור מאמצי שיווק ומכירה, ועוד. חשוב לבצע אותו עם יועץ עסקי מנוסה, ושיותאם באופן ספציפי לצרכי ומאפייני העסק. מהי המשמעות של פיתוח […]

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים, כגון דילוג על שלבי ההקמה וההרצה, מוניטין ומעגל לקוחות קיים, ועוד. יחד עם זאת, ברכישה של עסקים ישנם גם מספר חסרונות, ובכל מקרה יש לבצע בדיקות מעמיקות לפני שמכניסים את היד לכיס. בשורות הבאות יובא מידע על בדיקות שצריך לבצע בעסקים המיועדים לרכישה, אותן כדאי […]

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום, המהווה יסוד ובסיס להצגת מוצרי ושירותי העסק, להגדלת ושימור מעגל הלקוחות והמחזור. עם זאת, רבים מבעלי העסקים חשים כי הפעילות הפרסומית והשיווקית אינה מביאה את הפירות המצופים, ומתלבטים מאוד בשאלת הפיצוח – להיכן להפנות המשאבים, מה התקציב הנכון כיצד לספר את הסיפור שיבדל אותם ממתחרים, אילו פלטפורמות […]

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו"ח רווח והפסד מרואה החשבון שלהם, המורכב בעיקר מהסעיפים רווח גולמי, רווח תפעולי, הרווח לפני מס והרווח הנקי. מאמר זה יתמקד בסעיף הראשון, הוא הרווח הגולמי, שמעיד על רמת הרווחיות הבסיסית ביותר בעסק, ומשקף את העלות הישירה של המכירות.  במאמר נבין איך מחושב הרווח הגולמי, מה בדיוק הוא אומר, מה […]

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים, המהווה את הבסיסי לרווחיות הגולמית שאיתה משלמים את ההוצאות הקבועות. או במילים פשוטות: איך מרוויחים מהעסק. ואולם, בעוד שבעסקים רבים המודל כבר ידוע למדי בהתאם להתנהלות הרגילה והמוכרת בתחום, ישנם עסקים יותר מיוחדים שבהם צריך לפענח ולהסביר ממה העסק מרוויח. למעשה, קיימים מודלים כלכליים רבים שניתן לבנות […]

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק. בעזרתם הוא מתפתח, פונה ללקוחות חדשים, שומר על נאמנות הלקוחות הקיימים, חודר לשווקים חדשים, שומר על רמה נאותה של הכנסה, מגדיל את המחזור, מחזק את המיתוג וכיוצא בזאת. אין פלא איפה, שרבים מבעלי העסקים שואלים את עצמם כמה בעצם להשקיע בפרסום, ולא פחות חשוב – […]

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה, ולו מהסיבה שהמשכורת שאתם מושכים מעסק משמשת לכלכלת הבית. ואולם, בקרב בעלי עסקים עצמאים נקודות החיבור וההקשרים בין כלכלת הבית ורווחיות העסק אינם מובנים היטב, ואף נעשות שגיאות שפוגמות בהתנהלות העסקית ובמצב הפיננסי של המשפחה. במאמר הבא יובא מידע בנושא.   הבית הוא עסק שעומד בפני עצמו אין […]

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים ושל שחיקת כוח המטבע, כלומר אינפלציה. יחד עם זאת, בעלי עסקים רבים אינם מבינים בדיוק כיצד האינפלציה משפיעה עליהם ומה ניתן לעשות בנושא. המאמר הבא מתייחס לסוגיה זו ומביא מספר המלצות.   מה זאת בכלל אינפלציה אינפלציה היא מושג כלכלי המתאר עלייה מתמשכת במחירים של […]

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק, ולכן תמיד כדאי וצריך להיות עם היד על הדופק לגביו, ובכלל לגבי הרווחיות. כפי שנראה במאמר זה, מרבית העסקים בישראל מתמחרים את מוצרים ושירותיהם ברמה נמוכה מהאפשרית, ולפיכך תשומת לב וביצוע שינויים בתמחור מידת הצורך הינה פעולה חשובה. יחד עם זאת, במיוחד בתקופה הנוכחית של אינפלציה […]

כידוע, שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות עסקית באשר היא. לשם כך קיימים ערוצים רבים שניתן להסתייע בהם, החל במדיה הדיגיטלית ועד לאפיקי הפרסום המסורתיים. יחד עם זאת, לא לכל עסק יש את היכולת להעמיד תקציב שיווק מכובד, או בכלל, ולכאורה נסתם הגולל על האפשרויות הפתוחות בפניו. ואולם, המציאות שונה לחלוטין. ישנן […]

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם