המצב הביטחוני ועתיד העסק שלך

כיצד המצב הביטחוני ישפיע בטווח הקצר והארוך על העסק שלך? מה הקשר לנכונות הבנקים לתת לך הלוואות? מה לעשות וכיצד להתכונן לעתיד? כל התשובות בהמשך.

המצב הביטחוני הקשה שמתחולל במדינה בימים האחרונים נראה רק  רק כתחילתו של גל טרור שעתיד להימשך שבועות וחודשים רבים. מערכת הביטחון פרסמה תחזית כי המצב עתיד להימשך עוד מספר שבועות וכנראה עוד חודשים רבים. המצב משפיע באופן ישיר וברור על עסקים בכלל ועל עסקים קטנים ובינוניים בפרט, אשר רגישותם ופגיעותם לאי יציבות רבה מאוד. ההשפעה הישירה של המצב הביטחוני ניכרת בעיקר בירידה משמעותית במחזורי המכירות ופגיעה אנושה ברווחיות. עסקים רבים מעידים על ירידה של 50% במכירות ובפעילות העסקית וזאת בעיקר בגלל ירידה במצב רוח, והימנעות מיציאה מהבית.

מה אם כן על בעל עסק לעשות? במידה והמחזור יורד, ואין לו רזרבות כספיות? הרי יש לשלם שכ"ד, הלוואות לבנק, משכורות, מע"מ ועוד ועוד רשימה לא נגמרת של הוצאות שלא עוצרות ולא מתחשבות במצב הביטחוני.

לעצור הוצאות לא נחוצות

העצה הראשונה שלי לבעלי עסקים היא לעצור את כל ההוצאות הלא נחוצות לא לשפץ, לא לשדרג, לצמצם משמרות ושעות, לצמצם גם בהוצאות הפרטיות,  ולקחת משכורות מינימליות ככל האפשר.

להגדיל את כרית הבטחון הכלכלית

העצה השנייה היא לבנות תזרים מזומנים פסימי לפחות לחצי שנה קדימה ולראות מה גודל הגרעון. אבל תזרים אמיתי, בלי הנחות! יש לקחת בחשבון שהמצב הביטחוני יימשך ואולי אפילו יהיה יותר גרוע. אחרי שבעל העסק יראה בדיוק מה הגרעון, מה החור בתזרים לחצי שנה הבאה, יש לעבור לשלב הבא

כעת , על בעל העסק לגשת לבנק שלו, רצוי למנהל הסניף (שתמיד טוב להיות אתו בקשר) ולהציג לו את הנתונים, להציג לו דו"ח תזרים מזומנים  ולהסביר שלאור המצב הביטחוני הוא  צופה גרעון של  עשרות או מאות אלפי ₪ ולהציג בקשה להגדיל את מסגרת האשראי או לקבל הלוואה עסקית עם גרייס לתקופה של כמה חודשים. רצוי הלוואה עם יכולת פרעון מוקדם במידה והמצב יסתדר והוא ירצה לסלק את ההלוואה

להקדים תרופה למכה

העצה השלישית שלי היא לא לחכות לרגע האחרון , ולתת לירידה במחזור להביא לחריגה ממסגרת האשראי, כי אז יהיה יותר קשה לקבל את תמיכתו של מנהל הבנק. הרבה יותר מקצועי ומכובד זה להגיע בשלב מוקדם , כשהחשבון תקין .

יש לקחת בחשבון כי גם הבנקים צופים את המצב הביטחוני, ומודעים להערכות מערכת הביטחון להתמשכות המצב. להערכתי הבנקים יהיו נוקשים יותר במתן אשראי וזאת על מנת לצמצם סיכונים ולא להיחשף לעסקים שלא יחזירו את חובם.

לסיכום אומר כך, על בעל העסק להיות מודע לסכנות שהמצב הביטחוני צופן , ולכן יש לפעול בנחישות וללא הדחקות , להתכונן לחודשים לא טובים מבחינה עסקית, לצמצם הוצאות ולגייס מהר ככל האפשר כסף מסניף הבנק שלו , על מנת להכין את העסק לימים קשים שעוד יבואו.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול יישום אסטרטגיות מובילות רבים

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה בדומה לשווקים אחרים

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני שלא אחת מכריע בין הצלחה

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע ואינכם מצליחים למשש

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום המהווה יסוד

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו quot ח רווח והפסד

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים המהווה את

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה ולו מהסיבה שהמשכורת

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק ולכן

כידוע שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם