כמה המלצות לעסק קטן שרוצה להתקדם

לא קל לנהל בימינו עסק קטן בישראל. השוק הנוכחי הינו תחרותי ודינאמי בכל המגזרים, הבנקים אינם ממהרים לתת הלוואות, רשת האינטרנט ופיתוחים טכנולוגיים מכניסים כל הזמן שחקנים חדשים, מרכזי קניות ורשתות שיווק נפתחים חדשות לבקרים. ובתוך כל זה יש עסק קטן שרוצה לא רק להשאיר את הראש מעל המים אלא גם לצמוח, להתקדם ולשגשג. לפניכם כמה המלצות חשובות בנושא.

קודם כל: לדעת איפה אתם עומדים

אם רוצים להתקדם צריכים קודם לדעת איפה בדיוק עומדים, כלומר לדעת בדיוק כמה אתם מרוויחים, מה ההוצאות וההכנסות שלכם, מה ההתחייבויות הפיננסיות לספקים ולהחזרי הלוואות, איזה מוצר יותר או פחות רווחי, וכדומה. על כן, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לקבל לידיים דוחות כלכליים מובנים וברורים שנותנים מענה לכל השאלות הללו ונוספות, ושיתנו לכם תמונה אמיתית שעימה תוכלו לקבל את ההחלטות להמשך דרך. שימו לב, הדוחות של רואה החשבון אינם מספיק ברורים, מפורטים, מובנים או מתייחסים בזמן אמת למה שבאמת חשוב להתנהלות ולהחלטות המתבקשות. לכן, יש לפנות ליועץ עסקי בעל השכלה אקדמית כלכלית מקיפה, עם ניסיון עשיר בניהול עסקים בשטח. לאורך השנים פיתחנו סט דוחות כלכליים פשוטים מאוד להבנה, שאינם מצריכים ידע חשבונאי או פיננסי מעמיק מצדכם, מתאימים לכל שוק בו אתם פועלים, ומאפשרים לבנות תקציב הולם, לשמור על תזרים מזומנים נאות ולהתקדם בכיוון הנכון.

חובה לעבוד עם תוכנית עסקית

עם קצת יצירתיות, לא קשה למצוא רעיונות לרוץ קדימה, למשל לפתוח פייסבוק עסקי, לצאת במבצעים והנחות, או אפילו לקנות מתחרה. אבל הצעדים האלה חייבים להיות ריאליים ולא להיעשות מתוך חיפזון או חלומות שלא קשורים למציאות. לכן, מה שצריך לעשות הוא לקבל תמונה ברורה על נקודות הכוח והתורפה של העסק במגוון ההיבטים שלו, ומכאן להצביע על הנקודות שצריך לפתור ושיכולות לקדם אותו. תוכנית עסקית שבונה לכם יועץ עסקי מיומן מתבססת על היכרות מעמיקה עם העסק, ומעבירה את החזון והחלומות אל מציאות לרבות תכנון נכון של ההוצאות הכרוכות בשינויים, בניית אסטרטגיה עקבית וסדורה, תמחור נכון וכן הלאה. כך מקבלים מצפן ותוכנית עבודה רב שנתית המאפשרים צפי מדויק של ההכנסות מול ההוצאות ושל ההשקעות במהלכים המבוקשים. כך יוצאים לדרך מובנת, ברורה וסלולה להגדלת הרווחיות.

אז מה אפשר לעשות כדי לקדם את העסק?

התוכנית העסקית יכולה להתמקד במספר מהלכים כדאיים, משתלמים ומתבקשים לקידום העסק, על סמך הסקירה המעמיקה והדוחות הכלכליים מהשלבים הראשונים. כך לדוגמא, אחד המהלכים המהירים שיכולים לקדם את העסק הוא דווקא העלאת מחירים סדורה ומבוקרת שתוסיף להגדלת המחזור ולהגדלת הרווחיות, כאשר הכספים העודפים ישמשו למטרות העתידיות. לעיתים בעלי עסקים קטנים נרתעים מפני העלאת מחירים אך הניסיון מראה שהעלאה של אחוזים בודדים, והעלאות מחירים הדרגתיות, אינן מובילות לנטישה של לקוחות ומאידך להגדלה מהירה של המחזור והרווחים. מעבר לכך, תמחור נכון ומקצועי שמבצע יועץ עסקי עבור העסק תורם גם הוא להשגת המטרה, באופן הלוקח בחשבון את כל ההיבטים הפיננסיים הקשורים בנושא, לרבות מיתוג העסק, שולי הרווח המקובלים בענף שלו וכן הלאה.

אפשרות נוספת לקידום עסק קטן היא לתת דגש על תחום הפרסום והשיווק. כך לדוגמא, אחד הצעדים המועילים יכול להיות שיתופי פעולה עם גורמים אחרים. כלומר, ניגשים לבעל עסק מתחום אחר אך משיק ומציעים לו שבתמורה להעברת לקוחות רלוונטיים תעבירו לו אחוז מסוים מההכנסה, ו/או תפנו אליו לקוחות שמתאימים לשירות שהוא מציע. עוד אפשרות שיכולה לתת "בוסט" לעסק היא פגישות נטוורקינג הכוללות אנשים ממספר תחומים ומיועדות ליצירת קשרים עסקיים. כמובן, גם תחום השיווק הדיגיטלי יכול להועיל מאוד לקידום של עסקים קטנים. כיום המדיה הדיגיטלית מציעה המון אפשרויות לשיווק ופרסום, כאשר גם עסקים קטנים יכולים ליהנות מחשיפה נרחבת בפני קהלי יעד מוגדרים. האפיקים השונים בהחלט יכולים להתאים גם לעסקים הפועלים בתקציב מוגבל. יחד עם זאת, לפני שבוחרים באפיק זה או אחר, חשוב לקבל ייעוץ מיועץ עסקי שמבין היטב בתחום. היועץ יוכל להסביר לכם באופן ברור את המשמעותיות של גוגל, פייסבוק, אתר אינטרנט, דף נחיתה, אינסטגרם, לינקדאין ועוד – ואף להפנות אתכם לבעלי מקצוע רציניים ובעלי הצלחות מוכחות בתחומים אלו.

מלבד זאת, היועץ העסקי יכול לספק עוד מגוון המלצות לעסק קטן שרוצה להתקדם, לרבות אפשרויות לגיוס מימון בתנאים הטובים ביותר מקרנות בערבות מדינה או מהבנקים. היועץ מחזיק בניסיון רב בעבודה מול הבנקים וינחה אתכם להתנהלות נכונה מולם, לרבות בניית תוכנית עסקית שתשכנע כי מדובר בהלוואה בטוחה. עוד אפשרויות הן טיפול בתחום הקניינות על ידי הפחתת מחירים מול ספקים חדשים או פניה לספקים חדשים, העברת פעילות מסוימת של העסק למיקור חוץ, מעבר למיקום גיאוגרפי שונה, גיוס או צמצום של מצבת כוח האדם, הכנסת מערכת מחשוב יעילה ומתקדמת יותר, הכנסה של מוצרים חדשים לחנות וסידור שונה שלה, וישנן עוד אפשרויות רבות. כל זאת בהתאם לבדיקה המעמיקה שביצע היועץ העסקי אודות העסק, המתחרים ומצב השוק בכללותו, ולאור ניסיון רב בייעוץ לעסקים קטנים מהמגזר שלכם.

אלו היו רק מספר המלצות ראשוניות לקידום של עסק קטן, וישנם עוד מגוון צעדים שיכולים לעשות את העבודה. לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול יישום אסטרטגיות מובילות רבים

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה בדומה לשווקים אחרים

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני שלא אחת מכריע בין הצלחה

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע ואינכם מצליחים למשש

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום המהווה יסוד

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו quot ח רווח והפסד

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים המהווה את

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה ולו מהסיבה שהמשכורת

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק ולכן

כידוע שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם