הלוואות חברתיות – הנושא הכי חם בפיננסים

כל בעל עסק שביקש לקחת הלוואה מהבנק יודע שהאשראי יקר, העמלות גבוהות ולעיתים הבנק פשוט מסרב לתת את ההלוואה הבנקים וחברות האשראי שולטות ב- % 95 מההלוואות בשוק.

על מנת לתת אלטרנטיבה ולחסוך את פערי התווך התפתח בעולם תחום חדש ופופולארי שנקרא הלוואות חברתיות

מצד אחד יש את אנשים או גופים עסקיים עם כסף אשר מעוניינים להלוות אותו כנגד תשואה טובה ופיזור הסיכון  ומהצד השני חברות עסקיות או אנשים פרטיים שכמו שאמרנו קודם שבויים כיום בידי הבנקים וחברות האשראי. כל הפלטפורמה היא אינטרנטית, וחוסכת בכך את הבירוקרטיה הבנקאית ולכן מקזזת את פערי התווך ועליות כח האדם. כמעט הכל ממוחשב, ומהיר

התחום בעולם מתפתח במהירות, ויש כמה אתרים מובילים לדוגמא : אתר ZOPA הבריטי שעד כה "שידך" הלוואות בסכום מדהים של  מיליארד ליש"ט ! ואת אתר   Lending Clubהאמריקאי שתווך בהלוואות בסך 7 מיליארד דולר. חברה זאת נבחרה אחת מ -5 החברות המבטיחות לשנת 2014 ע"י מגזין "פורבס" היוקרתי.

המלווה מעביר את  סכום הכסף שאותו הוא רוצת להלוות למערכת, המערכת מחלקת את כספו על פני הלוואות רבות  באופן אוטומטי על מנת לשמור על פיזור ומקסום הריבית שהוא יקבל, וע"י כך שומרת על הביטחון שבהלוואה והרווחיות. בנוסף, יש מנגנון של הבקרה מול הלווים –  קיים סינון מקצועי ויסודי של מבקשי ההלוואות באמצעות מנגנון ממוחשב,המאפשר להעניק הלוואות בקלות ובביטחון.

תחום זה מהווה איום על הבנקאות המסורתית, ולא מזמן שמענו הצהרה מבנק לאומי שהם מתכננים להיכנס לתחום זה. ועל זה נאמר IF YOU CAN NOT BEAT THEM- JOIN THEM. בארץ עדיין הנושא בתחילת הדרך ולא תפס נפח כמו בחו"ל ולכן הפוטנציאל הוא מאוד גדול. האתרים המובילים הם  – בהלוואות לעסקים : BTB   לפרטיים : בלנדר, ELOANS.

לסיכום ניתן להגיד ששוק ההלוואות בארץ עדיין עובד בצורה מיושנת עם מתווכים שגורמים לבירוקרטיה ופערי תווך שמייקרים את ההלוואות , אך המגמה העולמית היא הפיכת שוק ההלוואות לאינטרנטי וחברתי כך שאנשים ועסקים ילוו ישירות לצרכני האשראי ללא פערי תווך ומנגנונים מסובכים.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול יישום אסטרטגיות מובילות רבים

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה בדומה לשווקים אחרים

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני שלא אחת מכריע בין הצלחה

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע ואינכם מצליחים למשש

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום המהווה יסוד

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו quot ח רווח והפסד

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים המהווה את

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה ולו מהסיבה שהמשכורת

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק ולכן

כידוע שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

רק להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 110 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם